Ikonické koncepty od BMW naberajú reálne kontúry, ktoré uvidíme v sériovej výrobe už v budúcom roku.

 BMW CONCEPT i4 je luxusné, štýlové a hlavne plne elektrické Gran Coupé. Dnes doobeda sa konalo jeho oficiálne predstavenie, ktoré poodhalilo viaceré skutočnosti a zaujímavosti. Prvé plne elektrické BMW ponúkne dojazd na jedno nabitie až 600 kilometrov (podľa metodiky WLTP) a max. výkon tohto modelu činí 530 elektrických koní, ktoré vás katapultujú z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Samozrejme, v úplnej tichosti a bez emisií. Batéria (približná kapacita 80 kWh) je umiestnená v podlahe vozidla, pričom je veľmi tenká, no zároveň maximálne zabezpečená pevným skeletom. Výkonný elektromotor novej generácie je umiestnený vzadu. Úctyhodný dojazd je zaručený aj vďaka novej pokročilej správe energie.

„Keď už sme pri tej tichosti, tak dodajme, že zvuk predsa len počuť budete, ale vo vnútri, pričom má ísť o emotívne zvuky, ktoré vás dostanú do pohody a navodia tú pravú atmosféru. Tieto zvuky, resp. melódie (BMW IconicSounds Electric) vznikli v kooperácii zvukového inžiniera BMW (Renza Vitaleho) a svetoznámeho hudobného skladateľa Hansa Zimmera. Výsledok môže byť zaujímavý, ale to zatiaľ predbiehame.“

BMW CONCEPT i4 je špecifický technológiami a dizajnom, ktorý je navrhnutý tak, aby malo toto auto čo najnižší odpor vzduchu, a tým pádom aj lepší dojazd na jedno nabitie, ktorý má byť až uvedených 600 kilometrov. To znie výborne, sme však zvedaví na realitu. Za povšimnutie stoja horizontálne uložené „ľadvinky“, ktoré sú extra veľké, no na živo to nemusí vyzerať zle, o tom sme sa už neraz presvedčili.

Ceníme aj dizajn špecifických predných svetlometov, ktoré sú vizuálne rozdelené do štyroch segmentov, čím odkazujú na minulosť, no technikou a spracovaným ide o technologickú špičku súčasnosti. Zadné LED svetlomety majú podpis súčasných modelov a vyzerajú veľmi dobre.

„Chýbať nebudú ani tri úplne nové jazdné režimy – experience mode –CORE/SPORT/EFFICIENT. Tieto režimy budú meniť rôzne vlastnosti vozidla, zobrazovacích jednotiek a nepochybne aj zvukové + farebné naladenie interiéru.“

Predná časť vozidla je kvôli aerodynamike „plná“, bez zbytočných otvorov, vďaka čomu vzduch krásne obteká túto špecifickú karosériu so zvažujúcou sa strechou. Okrem prednej časti sa nám veľmi páči aj zadok s extra čistými líniami a veľkými difúzormi. Nie, výfukový systém nehľadajte, nie je potrebný, toto je čisto aerodynamická a dizajnová záležitosť. Počas predstavenia nám padla do oka aj presklená strecha, ktorá dodáva nie len exteriéru, ale aj interiéru atmosféru. Celkovo sa nám pozdáva takáto čistota spracovania a línií, ktoré podčiarkujú atypické disky kolies.

Pohľad do interiéru naznačuje, že toto nie je konvenčné BMW, ale niečo špecifické – po každej stránke. Aj vo vnútri kabíny vládnu čisté a jednoduché línie s dôrazom na luxusné prvky. Atypický volant, rozmerný zahnutý displej pred šoférom (BMW Curved Display), a tiež všetky ovládacie prvky orientované na vodiča, vyzerá to úchvatne! Okrem toho je poznať, že toto nebude malé auto – dlhý rázvor ponúkne veľa miesta vpredu, ako aj zadným pasažierom, ktorým sa bude príjemne cestovať. A ako sme už u BMW zvyknutí, tak môžete očakávať nával najnovších technológií a asistenčných systémom, ktoré sa budú starať o maximálnu bezpečnosť posádky. V kútiku duše očakávame aj vyšší stupeň autonómneho riadenia. Všetko sa dozvieme, časom.

Na záver dodajme, že tento model bude vyrábaný v nemeckom mníchove.

 

„Predstavenie noviniek, nie len spoločnosti BMW, sa konalo on-line, kvôli zrušenému Ženevskému autosalónu z dôvodu svetovo rozšíreného Korona vírusu.

Prečítajte si aj:

Škoda Octavia RS iV: Nová „eresa“ dostala (aj) plug-in-hybridný pohon

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu