Neutíchajúcim trendom sú SUV-čka, ale netreba zabúdať na to, že pár výrobcov má stále v ponuke aj skvelé MPV, ktoré sú nie len moderné a priestranné, ale aj pekné, rýchle a zábavné.

Táto špecifikácia presne sedí na aktuálnu generáciu Fordu S-Max, ktorý som testoval vo verzii ST-Line s najvýkonnejším naftovým motorom, ktorý vám vyčarí úsmev na tvári aj vtedy, keď bude auto naložené až po strop. Skvelá kombinácia, ktorú som si užíval do poslednej minúty. Tak si to poďme rozmeniť na drobné!

Ford S-Max

Ford S-Max

Dovolím si tvrdiť, že Ford S-Max patrí medzi najobľúbenejšie rodinné MPV – aj staršie modely. Za tento fakt môže nie len jeho praktická stránka, ale aj dizajn a postoj vozidla, ktoré nie je žiadnou neohrabanou škatuľou, ale elegantne a športovo pôsobiacim rodinným autom, ktorým nepohrdne žiadny otecko ani mamina. Aktuálna generácia je, pochopiteľne, vrcholom a vo verzii ST-Line so zostavou interiérových a exteriérových doplnkov ide o veľmi vydarené auto, ktoré má v danej kategórii asi najšportovejší vzhľad. Za príplatok môžete mať aj takúto krásnu modrú metalízu.

Vzhľad ale nie je všetko, podstata tkvie v platforme, podvozku, motore a prevodovke – tieto prvky tvoria účinné a výborne fungujúce skupenstvo. Platforma tohoto modelu je zárukou veľkorysého vnútorného priestoru, podvozok vás prekvapí svojou skvelou adaptabilitou a 2-litrový naftový motor (Bi-Turbo) s výkonom 240 koní a 500 Nm zaručí, že to nebude žiadna nuda, ale v rámci MPV výsostná zábava. Ide o najvýkonnejšiu naftovú verziu v ponuke.

Ford S-Max

Ford S-Max

Tento výkon je posielaný prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky na predné kolesá. Prevodovka mi aj napriek občasným pomalším reakciám nijako neprekážala, práve naopak, v drvivej väčšine si svoju robotu odvádza poctivo. Čo sa týka spotreby, tak tá sa pohybovala v okolí 8,3l/100km. Pri pohodovej jazde to bolo aj menej ako 7,5l, čo je na daný výkon a karosériu fajn hodnota.

Podvozok S-Maxu vo verzii ST-Line je trošku tvrdší, ale to neznamená, že nie je komfortný, práve naopak, nerovnosti zvláda hravo, neprenáša extra buchot ani hluk do kabíny a keď budete mať náladu na jazdu do zakrúteného kopca, tak vám ho umožní zdolať s úsmevom na tvári (obuté boli 18“ disky s rozmerom pneumatík – 235/50/R18).

Ešte predtým než vojdeme do interiéru musím spomenúť svetelnú techniku, ktorá bola veľkým prekvapením. Predné LED svetlomety ponúkajú okrem výbornej svietivosti aj režim natáčania do zákrut a tieňovania ostatných vozidiel v premávke, ktoré fungovalo nad moje očakávania. Dovolím si napísať, že ich práca bola často precíznejšia ako v prémiovejšej konkurencii. Samozrejmosťou je aj denné LED svietenie s peknou grafikou a zadné LED svetlomety.

Tak a teraz rovnými nohami do interiéru, ktorý vás i vašu rodinu doslova pohltí. O tom, že S-Max ponúka extra veľa priestoru pre každého pasažiera nemusíte pochybovať. Testovaný model má 5 plnohodnotných miest na sedenie, no objednať sa dá aj 7 miesta verzia. Šofér má k dispozícii prakticky vyhotovené pracovisko, výborný posed (aj napriek MPV karosérii celkom nízky) + výborný výhľad z kabíny. Všetky ovládacie prvky sú ľahko dostupné a prevažnú väčšinu nastavení vozidla zvládnete prispôsobiť prostredníctvom multifunkčného, koženého volantu a hybridného prístrojového panelu. Toto mám na Fordoch veľmi rád. Prijal by som však hrubší veniec volantu – tento sa mi zdal trošku tenký.

Ford S-Max

Ford S-Max

Ešte dodám, že komfortné sedadlá sú potiahnuté látkou (z mojich skúseností s dvoma deťmi by som bral radšej kožu – ľahšie sa čistí), predné sú elektricky ovládané a šofér má k dispozícii pamäť na 3 polohy (aj po dlhej ceste vystúpite #fresh). Zadné sedadlá sú posúvateľné a operadlá sklápateľné/nastaviteľné ­– samostatne (3 × ISOfix). Chýbať nesmú ani stolíky, menič napätia (230V/150W – neviem však prečo s americkým konektorom… Ford?), 12V zásuvka a výduch ventilácie.

Nie len deti majú o komfort v druhom rade postarané, je tu extra veľa miesta pre každú vekovú a veľkostnú kategóriu :). Jasné, aj batožinový priestor je mega veľký, presnejšie 700-litrový a keď sklopíte operadlá, tak získate 2200 litrov (veko kufra je ovládané elektricky). Toto bude stačiť na dovolenku aj početnejším resp. kapacitne náročnejším rodinám.

„Ak hľadáte praktické, pekné, zábavné a moderné MPV, tak Ford S-Max stojí minimálne za vyskúšanie“.

Teraz naše obľúbené technológie a asistenčné systémy. Základom multimédií je 8“ dotykový LCD displej so systémom Ford SYNC 3, ktorý ponúka natívnu navigáciu + rôzne FORD aplikácie a vychytávky, ale hlavne podporu Apple CarPlay a Android Auto. Ford Sync 3 považujem za jeden z najlepších systémov – je prehľadný, dostatočne rýchly a ponúka úplne všetko čo potrebujem. Z komfortných prvkov nechýba 2-zónová automatická klimatizácia, vyhrievanie volantu, sedadiel a čelného skla, pričom sme si užívali aj veľkú panoramatickú strechu (s roletou). Romantický výhľad na hviezdy zaručený :).

Moju bezpečnosť malo na starosti precízne sledovanie okolia vozidla s autonómnym brzdením v prípade núdze, monitoring mŕtvych uhlov + diania za vozidlom počas cúvania, sledovanie dopravných značení spolupracujúce s výborným adaptívnym tempomatom a prekvapivo presné sledovanie a udržiavanie auta v jazdných pruhoch. Táto výbava ponúka aj automatické parkovanie/vyparkovanie a parkovaciu kameru so slušným rozlíšením. Žolíkom v prípade núdze zostáva automatická núdzová asistencia.

Dvomi vetami: Ford S-Max 2.0 TDCi ST-Line je multifunkčná kombinácia, s ktorou som si užil veľa zábavy a zážitkov, pričom som v nej prevážal rodinu v maximálnom pohodlí/bezpečí. Vôbec nerozumiem, prečo ľudia zabúdajú na „mpévéčka“ a sú pobláznení za „esúvečkami“, je to škoda, pričom prichádzajú o množstvo výhod.

Zapožičal: Ford Slovensko

Cena testovaného modelu: 48 505 Eur

Galéria – Ford S-Max 2.0 TDCi ST-Line

Prečítajte si aj:

Ford Transit 2.0 TDCi TREND: Dodávka s výbavou lepšieho osobného automobilu?!

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu