Novinka prichádza s ambicióznym dizajnom, novými technológiami a inteligentnou manuálnou prevodovkou.

Nový Hyundai i20 predstavuje už tretiu generáciu tohoto úspešného modelu, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2008. Novinka dostala okrem kompletne prepracovaného exteriéru aj širokú paletu technologických vylepšení. Patria medzi nich napr. dve 10,25-palcové obrazovky pozostávajúce z prístrojovej dosky a multimediálneho systému – obe obrazovky sú vizuálne zapracované do palubnej dosky. Okrem toho sa rozšíril aj balík bezpečnostných prvkov Hyundai SmartSense. To ale nie je všetko!

„Vďaka výnimočnej kvalite, spoľahlivosti a praktickým riešeniam sa model i20 dlhodobo drží medzi najpredávanejšími vozidlami značky Hyundai v Európe,“ povedal Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident spoločnosti Hyundai Motor Europe pre Marketing & Produkt. „Úplne nový model i20 ilustruje našu ambíciu priniesť do segmentu B príťažlivý dizajn spojený s komplexnou konektivitou a bezpečnosťou.“

„Sensuous Sportiness“ = Nový dizajnový jazyk značky Hyundai

V porovnaní s predchodcom dostal nový model dynamickejšie proporcie, ktoré mu celkom pristanú. Zámerom tohto dizajnového smerovania má byť vytvorenie emotívnej hodnoty a dodať automobilom značky Hyundai výraznejší vzhľad. Vizuálnu zložku obohatila znížená strecha (– 24 mm), širšia (+ 30 mm) a dlhšia karoséria (+ 5 mm), pričom sa natiahol aj rázvor (+ 10 mm). Dizajn dopĺňajú aj úplne nové 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

Záujemcovia si môžu vybrať spomedzi 10 farieb exteriéru, pričom paletu rozširujú štyri nové farby: modrá Intense Blue, sivá Aurora Gray, tyrkysová Aqua Turquoise a mosadzná Brass. K tomu sa pridáva aj možnosť voľby čiernej strechy vo farbe Phantom Black, ktorá rozširuje variabilitu individuálnych úprav o dvojfarebné vyhotovenie.

Hyundai i20 dostal aj úplne nový interiér, no zatiaľ sme ho nevideli (ani na fotkách)

Nový model prichádza so širokým spektrom vylepšení interiéru. Výplne dverí nového modelu elegantne nadväzujú na palubnú dosku a prepracovaný volant nesie moderné kolískové prepínače a ich farebné stvárnenie ladí s interiérom. Nová LED technológia vytvára príjemné náladové osvetlenie, ktoré posádke spríjemní cestovanie v noci a na palube vytvorí útulnú atmosféru. V ponuke budú aj 3 individuálne farebné vyhotovenia interiéru – : čierna Black Mono, čierno-sivá Black & Gray, a čierno-žlto-zelená Black Mono & Yellow Green.

Väčší vnútorný priestor a lepší výhľad

Dynamické proporcie nového modelu sa oproti predchádzajúcej generácii spájajú so širšou karosériou a s dlhším rázvorom. To prinieslo viac priestoru na sedenie pre cestujúcich vpredu aj vzadu. Objem batožinového priestoru narástol o 25 litrov a na batožinu tak ponúka celkom 351 litrov. Okrem toh sa znížila línia bokov a malé okienko za zadnými dverami znamená, že vodič má lepší výhľad z vozidla.

Hyundai tvrdí, že ponúkne najlepšia konektivitu v triede a prémiovú kvalitu zvuku

i20 ponúka najlepšiu konektivitu v triede so širokou paletou zaujímavých prvkov. V prvom rade to bude podpora rozhrania Apple CarPlay a Android Auto – teraz aj plne bezdrôtovo (za príplatok). Pre zvýšenie elegancie interiéru sa konštruktérom podarilo vizuálne spojiť novú 10,25-palcovú prístrojovú dosku s 10,25-palcovým multimediálnym systémom, ktorý ponúka aj možnosť rozdelenia obrazu pre vyžívanie viacerých funkcií naraz.

Samozrejmosťou je plocha na bezdrôtové nabíjanie telefónu v stredovej konzole. Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii USB konektor. i20 je prvým vozidlom automobilky Hyundai v Európe, ktoré dostane prémiový audio systém značky Bose. Osem reproduktorov vrátane subwoofera je vo vozidle strategicky rozmiestnených tak, aby zabezpečili mimoriadne kvalitný zvuk.

Služby konektivity Bluelink Connected Car Services

Hyundai i20 prináša aj technológiu Hyundai Bluelink, ktorá ponúka širokú paletu online služieb označených ako Hyundai LIVE Services, či služby na vzdialený prístup k vozidlu prostredníctvom aplikácie pre mobilné telefóny Bluelink. Služba Bluelink sa dodáva spolu s päťročným predplatným.

S novým modelom prichádza ja komplexná bezpečnostná výbava  

Novinka je vybavená bezpečnostnými prvkami Hyundai SmartSense, ktoré spĺňa najprísnejšie európske štandardy. Viacero prvkov aktívnej bezpečnosti sa vo vozidlách segmentu B doteraz vôbec neobjavovalo. Patrí medzi nich Inteligentný tempomat založený na navigačných údajoch, inteligentný asistent obmedzovača rýchlosti, systém automatického udržania vozidla v jazdnom pruhu, výstraha pred kolíziou s vozidlom v mŕtvom uhle, vylepšený predkolízny asistent a systém autonómneho núdzového brzdenia (dokáže odhaliť okrem vozidiel aj chodcov a cyklistov).

Medzi ďalšie bezpečnostné prvky patria – Výstraha pred premávkou vzadu, asistent pri vyhnutí sa kolízii pri cúvaní, pokročilý parkovací asistent, sledovanie únavy vodiča a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Nový model dostane aj systém eCall, ktorý posádke umožňuje stlačením tlačidla privolať záchranné zložky. V prípade aktivácie airbagov sa systém spustí automaticky.

Na záver široká ponuka agregátov – nechýba ani elektrifikovaná pohonná jednotka

Vrcholom ponuky je motor 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Prvý krát môže súčasť pohonu tvoriť aj 48-voltová mild hybridná technológia. Do motora s výkonom 73,5 kW sa montuje na požiadanie, v motore s výkonom 88 kW tvorí súčasť štandardnej výbavy. 48-voltový systém prispieva k zníženiu spotreby a emisií CO2 o 3 až 4 %. Z pohľadu prevodoviek je 48-voltový systém dostupný so 7-stupňovou (dvoj spojkovou) prevodovkou DCT alebo s novo vyvinutou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (Intelligent Manual Transmission). Ak vodič pustí plynový pedál, IMT odpája motor od prevodovky a aktivuje režim plachtenia, čím šetrí palivo.

Motor 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 kW (100 k) bez 48-voltového mild hybridného systému možno kombinovať s prevodovkou 7DCT alebo s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Základnou motorizáciou je 1,2-litrový 4-valcový motor MPi. Poskytuje výkon 62 kW (84 k) a kombinovaný je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Na záver dodajme, že vďaka redukcii hmotnosti oproti predchodcovi ( – 4 %) dosahuje nový model aj lepšie hodnoty CO2. To zároveň znamená, že by mal byť úspornejší. Nový Hyundai i20 sa bude vyrábať v európskom závode značky Hyundai v tureckom meste – Izmir.

Ceny a dostupnosť novinky zatiaľ nepoznáme.

„Predstavenie noviniek, nie len spoločnosti Hyundai, sa konalo on-line, kvôli zrušenému Ženevskému autosalónu z dôvodu svetovo rozšíreného Korona vírusu.

Prečítajte si aj:

Škoda Octavia RS iV: Nová „eresa“ dostala (aj) plug-in-hybridný pohon

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu