Dva roky ubehli ako voda a my sme sa opäť zúčastnili ďalšieho ročníka veľmi podareného eventu – Mercedes-Benz Star Experience Roadshow 2019, ktorý je dynamický, zaujímavý a plný praktických ukážok. 

Hneď v úvode poznamenáme, že tento event sa koná vo viacerých štátoch Európy, a taktiež po celom svete, pričom sme radi, že Mercedes myslí s takýmito podujatiami aj na Slovensko. Celé sa to odohrávalo v areáli Slovakia Ringu, vďaka čomu mohol byť zabezpečený veľmi zaujímavý program, ktorý bol rozdelený do viacerých modulov. Okrem plánovaného programu boli k dispozícii aj voľné jazdy na testovacích automobiloch, ktoré boli z prevažnej väčšiny elektrické.

Vyskúšať sme si mohli e-Vito, elektrický SMART, ale aj (elektrickú) vlajkovú loď Mercedesu – model EQC. O tomto elektromobile sa dozviete viac v našej reportáži – TU. Celá akcia sa niesla vo veľmi príjemnej atmosfére, nechýbalo ani výborné občerstvenie, kútik pre dámy, ale to najlepšie boli samotné moduly s rôznym zameraním, ktoré sme si aj tento rok užili plnými dúškami. 

Ako prvý sme absolvovali modul, v ktorom nás skúsený inštruktor učil, ako správne reagovať v krízovej situácií, resp. ako sa naučiť efektívne brzdiť – počas vyhýbacieho manévru. V tomto module sme dokonale preverili naše schopnosti a reakcie počas simulovanej krízovej situácie.

Podľa inštruktora sme boli veľmi dobrí, z čoho sa úprimne tešíme. Okrem toho sme preverili aj účinok bŕzd + agilitu rôznych modelov značky Mercedes (Trieda E, C, A). Pekný začiatok, ale to nie je ani zďaleka všetko. 

Na druhý modul sme sa tešili asi najviac. Prečo? Lebo AMG! Áno, v tejto sekcii sme si mohli vyskúšať jazdu na okruhu (Slovakia Ring) s rôznymi AMG modelmi. Začali sme triedou A (A35 AMG), pokračovali triedou E (E53 AMG) a nevynechali sme ani beštiu s označením Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ (4 dverové kupé). Všetky modely boli veľkým zážitkom, pričom nás veľmi prekvapilo malé AMG “áčko”, ktoré v nás zanechalo väčší dojem ako E53. Nádherný zvukový prejav, na danú karosériu a váhu krásny výkon a výborná ovládateľnosť.

GT 63 S bol extrém a doposiaľ to najrýchlejšie, čo sme kedy šoférovali. Veríme, že vám v tomto prípade budú stačiť tri údaje: 639 koní / 900 Nm / zrýchlenie z 0 na 100km/h za 3,2 sekundy. Pred jazdou nám skúsený inštruktor podrobne vysvetlil, ako sa máme na okruhu správať, teda vždy dbať na bezpečnosť – čo vo výsledku znamená, že plný potenciál áut nevyužívame, ale i tak to bol veľmi pekný zážitok. 

Z druhého modulu sme skočili do tretieho, ktorý bol zameraný na terénne vlastnosti a schopnosti rôznych modelov. Presunuli sme sa na Off-Road polygón Slovakia Ringu (pri vojenskom múzeu), vypočuli si inštrukcie bezpečnej jazdy a išli na to! V tejto sekcii sme vyskúšali triedu X (Pick-Up), ktorá to zvládala s prehľadom, pričom sa ani trošku nezapotila. Nasledovala výmena áut – prekvapením bolo, že nás rovnakou traťou pustili aj s novým GLE a GLC.

Prekvapenie sa však stupňovalo jazdou, resp. schopnosťou týchto dvoch modelov prejsť terénom s ľahkosťou a bez väčších problémov. Trieda X je pracant, čo na podvozku, nastavení a správaní 4kolky cítiť, ale ani “cukríkové” modely sa nedali zahanbiť. Bolo síce viac cítiť prácu elektroniky, ktorá pár milisekúnd rozmýšľa, ale celú trať krásne prešli. Aspoň viete, že nové GLE a GLC nepatrí iba na parkovisko obchodného centra a zdvíhanie ega v meste, ale aj do terénu :). 

Posledným modelom, ktorý sme (veľká škoda) nestihli z organizačných dôvodov plnohodnotne vyskúšať je trieda G, presnejšie model G500. Extrémny mastodont, ktorý mal trošku inú trať ako ostatné autá – ťažšiu! Tento “tank” sa nezľakne asi ničoho a pri pohľade na to, ako prechádza každou sekciou sa nám tvoril americký úsmev na tvári. Prosíme si tento model na redakčný test, ďakujeme! Off-Road dopadol výborne a my sme sa posunuli ďalej. 

Nasledoval štvrtý a zároveň posledný modul, v ktorom sme zohrávali rolu spolujazdcov. Skúsený inštruktor + Mercedes triedy C nám ukázal, ako sa správajú nové asistenčné systémy v praxi. Najprv sme vyskúšali systém autonómneho brzdenia v prípade nepozornosti vodiča, čo zvládol tento model veľmi dobre. Nasledovalo núdzové vyhýbanie sa prekážkam, pri ktorom sú nápomocné viaceré asistenčné systémy, no dôležitá je aj reakcia vodiča. Veľmi pekná ukážka s prekážkami, ktoré možnú situáciu efektne opísali.

Inštruktor nám predviedol aj inteligentný adaptívny tempomat (Distronic Plus), ktorý reaguje na všetky prekážky, pričom prispôsobuje rýchlosť vozidla podľa aktuálneho dopravného značenia. Na záver sme si vyskúšali, ako zareaguje “múj Mercedes”, keď mu vybehne z bočnej cesty auto alebo vodič vybehne v zlom okamihu na hlavnú cestu. Praktická ukážka nás presvedčila, že tento systém reálne funguje, okolie pozorne sleduje a auto včas zastavilo. Nie vždy to bolo príjemné, ale sme radi, že sme viaceré asistenčné systémy videli pracovať v praxi. 

Z posledného modulu sme sa museli kvôli nabitému programu posunúť ďalej, mimo Slovakia Ring, ale adrenalín a dobré pocity v nás zotrvávali ešte niekoľko hodín. Opäť išlo o veľmi podarenú akciu, kde sme sa toho veľa dozvedeli, ale hlavne sme toho veľa vyskúšali. Už teraz sa tešíme na ďalší ročník! Dodajme, že na podujatí sa nachádzalo aj viacero predajcov, ktorí návštevníkom v prípade potreby všetko vysvetlili a odprezentovali. To bolo nutnosťou, nakoľko nešlo o čisto novinársky event, ale aj podujatie pre zákazníkov a partnerov spoločnosti Mercedes-Benz.

Za pozvanie ďakujeme spoločnosti: Mercedes-Benz Slovakia

Prečítajte si aj: 

Mitsubishi L200 6.generácia: Prvé jazdy na Slovensku a hneď v extrémnom teréne! (fotogaléria)

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu