Liftago je jedna z taxislužieb, ktorá patrí medzi návykové a rýchlo si privyknete ju používať.

My sme sa rozhodli v redakcii vyskúšať ich služby a tu sú naše skúsenosti.

Princíp fungovania

Zavolať si taxík nie je vždy tak jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Teda na vytočení čísla nie je nič zložité. No prax býva taká, že počúvate dispečerku a mnohokrát neúspešne zháňa voľný taxík. Nezostáva tak nič iné, ako skúsiť o niekoľko minút alebo inú taxi službu.

Tu sa situácia zjednodušuje tým, že sa prihlásite do aplikácie a zadávate svoju požiadavku, teda štart a prípadne cieľ cesty. Nie je to povinné, no z praxe vieme, že taxikári majú radi, keď vedia, kam idú…a vedia koľko na tom zarobia.

liftago_1

Hopin vs. Liftago

Nevýhodou oproti Hopinu vnímame v systéme „rezervácie“ vozidla. Vy si totiž nemôžete vybrať šoféra na mape s tým, že na neho počkáte aj 15 minút. Tu sa vám prihlasujú sami a vy si potom vyberiete z ponúk. Neraz sa nám však stalo, že sa nikto neprihlásil. Ani taxík, ktorý bol od nás 2 minúty. Toto sa občas stane a netreba sa spoliehať, že najbližší taxík vás aj vezme. Jednoducho, buď nemôže alebo nechce ísť na cieľovú adresu. Prípadne má pauzu, no v tom prípade by sme ho aspoň z nášho subjektívneho pohľadu nemali vidieť na mape ako dostupné auto.

Priamo v aplikácii si môžete stanoviť aj vyzdvihnutie na mieste. Vyskúšali sme si vždy zavolať taxík vždy pred potrebným odchodom. Toto veru nebol dobrý nápad. V priemere sme čakali z piatich pokusných jázd asi 15 minút. Maximum raz bolo 25 minút.

liftago_2

Prívetivosť

Čo sa týka spokojnosti so službou, boli sme nadštandardne spokojní. Dlhšie trvanie príchodu auta nepočítame medzi negatíva. Ak niekam potrebujeme ísť, je možnosť si auto objednať vopred. Šoféri získavajú celkovo vysoké hodnotenie a my sme vždy jazdu ohodnotili na 5 hviezdičiek. Vždy boli príjemní, pýtali sa kadiaľ chceme ísť, kde presne sa chceme nechať vysadiť atď. V tomto prípade sme išli vždy na istotu.

Hotovosť vs. Karta a Promo kódy

Odporúčame zadať aj platobnú kartu. Vtedy budete môcť využívať aj promo kódy. Tie môžu mať rôznu cenovú hodnotu a vždy sa uplatnia celé. Ak teda máte 10 eurový kód a vaša jazda stála 7,5 EUR, aplikuje sa celý. Voľná suma z neho nezostáva. V jednom čase sa dá využiť len jeden kód. Ak ich máte viac, nedá sa na nich suma kumulovať. V prípade, že bude jazda drahšia ako hodnota kódu, z karty sa strhne len chýbajúca suma.

liftago_4Pri objednávaní taxíka odporúčame vždy vopred zvoliť platbu kartou. Následne sa môžete rozhodnúť zaplatiť aj v hotovosti. Naopak to nejde a je to z dôvodu ochrany používateľa. Taxikár si potom nebude môcť vybrať od vás hotovosť a potom zvoliť platbu kartou, keď opustíte vozidlo. Nemyslíme si, že by si to niekto dovolil, no je to prirodzená ochrana zákazníka.

Liftago vs. Ostatné mobilné taxislužby (vrátane Hopinu)

Liftago funguje na rovnakom princípe ako Uber alebo Hopin. Bližšie má k Hopinu, z toho dôvodu, že vašim šoférom môže byť overený taxikár so všetkými potrebnými dokladmi a poisteniami. Na rozdiel od tejto služby však Liftago neobmedzuje taxikárov pri tvorbe cien, čo nám zdôraznil aj náš šofér, ktorý sa práve kvôli tomuto dôvodu rozhodol využívať iba Liftago.

 

V praxi to pocíti aj samotný používateľ – cenu jazdy neurčuje prevádzkovateľ aplikácií, ako je to v prípade Uberu a Hopinu. Určí si ju každý taxikár v Liftago. To znamená, že za rovnakú cestu môžete zaplatiť vždy rozdielnu sumu. Závisí od toho, akého taxikára si vyberiete. Všetky potrebné informácie máte pred potvrdením objednávky zobrazené.

liftago_3

Čo sa samotného používania služby týka, je jednoduché a intuitívne. Ťažko povedať, či je niektorá zo služieb v tomto smere lepšie, všetky majú totožný základ. S dostupnosťou vozidiel sme takisto nemali problém. Oceňujeme, že do služby sa môžete prihlásiť pomocou Google účtu, v tomto smere to má Liftago lepšie vymyslené ako Hopin. Najmä ak používate viacero zariadení. Netreba vždy zadávať číslo platobnej karty (bezhotovostné platby majú naozaj svoje výhody) a taxikár vidí automaticky vašu fotku. Systém hodnotenia taxikárov a používateľov takisto chválime.

Mimochodom, keď sme sa počas našej jazdy spýtali šoféra, čo si myslí o službe Uber, vyjadril sa na ňu negatívne. Zdôraznil najmä to, že používateľ nie je podľa jeho názoru chránený v prípade dopravnej nehody. Zatiaľ čo taxikári si platia poistky pre prípad nehody, bežní Uberisti nie…

Autori: Michal Reiter, Roman Kadlec

Nechajte nám správu