Renault Espace je ikonickým autom, ktorého sa od roku 1984 predalo viac ako 1,3 miliónov kusov. Jeho piata generácia bola novo koncipovaná a presadila sa ako crossover s výraznejším dizajnom – recenziu poslednej dostupnej verzie si môžete prečítať – TU.

Nový Espace je, okrem iného, vybavený novými technológiami asistencie riadenia EASY DRIVE, adaptívnymi svetlometmi LED MATRIX VISION a asistentom pre jazdu na diaľnici a v dopravných zápchach (siahajúcej až k autonómnemu riadeniu 2. stupňa).

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

Samozrejmosťou zostáva systém Renault EASY CONNECT, ktorý však poskytuje nové možnosti. Obsahuje multimediálny systém Renault EASY LINK, zobrazujúci sa na centrálnom 9,3-palcovom LCD displeji a nový je aj plne digitálny prístrojový panel s veľkosťou 10,2 palca. Správanie Nového Espace sa prispôsobuje želaniam vodiča aj cestujúcich vďaka nastaveniu MULTISENSE a podvozku 4CONTROL s aktívnym riadením všetkých štyroch kolies. Spolu s adaptívnymi tlmičmi poskytuje dynamiku a reaktivitu pri riadení. Poďme však pekne postupne!

„Značka INITIALE PARIS si od roku 2015 získala viac než 60 % klientov Renault Espace, čo znamená, že jeho premena na špičkový crossover slávi úspech. Táto klientela ocení inovovaný dizajn a prínos nových technológií, zachovávajúcich komfort a priestrannosť, vďaka ktorým je tento model úspešný už viac ako 35 rokov. Nový Espace viac než kedykoľvek predtým stelesňuje komfort Business Class. Povedala – Valérie Candeiller, marketingová manažérka áut vyššej triedy.“ 

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

Čo všetko nový Renault Espace INITIALE PARIS prináša?

Na prvý pohľad ostrejší vzhľad – v rámci ponuky Renault boli prvýkrát použité adaptívne svetlomety LED MATRIX VISION, ktoré dodávajú novinke prenikavejší vzhľad. Zaujme aj charakteristickejšia predná maska s označením INITIALE PARIS, ktorá je identifikátorom najluxusnejších vozidiel značky Renault. K tomu sa pridáva prepracovaná zadná časť s LED svetlometmi, vrátane nového nárazníka s dvomi „koncovkami výfukov“. Chýbať nesmú ani špeciálne farby, ktoré sú pre tento model a výbavu typické – typickou farbou je čierna Améthyste, ktorú dopĺňa nová červená farba – Millesime. Komplexný dizajn uzatvárajú nové 20“ disky kolies, ktoré ponúkajú špecifický dizajn a sú určené výhradne pre tento model, resp. prémiovú sériu INITIALE PARIS.

INITIALE PARIS je podľa výrobcu najkrajšia dimenzia Nového Espace

Značka INITIALE PARIS ponúka pri novom Espace výber medzi dvojitým exkluzívnym čalúnením kože Nappa: Čierna Titane a Pieskovo-šedá Sable, čo sú aj farby výplne dverí. Toto čalúnenie je okrem najkvalitnejších materiálov starostlivo zhotovené a doplnené dvojitým prešívaním, ktoré zvýrazňuje hĺbku a ergonomický tvar sedadiel. Sedadlá vodiča aj spolujazdca sú masážne, vyhrievané a odvetrávané. Sú elektricky nastaviteľné v desiatich smeroch a vybavené opierkami hlavy Relax pre lepší komfort. Vrstvené sklá bočných okien poskytujú lepšie akustické pohodlie na najvyššej úrovni.

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

Prepracovaná stredová plávajúca konzola 

Stredová plávajúca konzola Nového Espace je elegantnejšia a praktickejšia, pretože obsahuje nový uzatvárateľný odkladací priestor s držiakom nápojov, dvojicou USB portov a vstupom pre 3,5 mm audio jack napravo od riadiacej páky. Táto páka s elektrickým ovládaním „e-shifter“ (bez fyzickej väzby na prevodovku) umožňuje uvoľniť priestor pod konzolou a vytvoriť priestor pre odloženie smartfónu s funkciou indukčného nabíjania. Konzola obsahuje všetky hlavné ovládače na dosah ruky: otočné koliesko pre prístup k multimediálnemu systému Renault EASY LINK, tlačidlo nastavenia MULTI-SENSE, elektrickú parkovaciu brzdu a nové ovládacie tlačidlo Auto-Hold.

Nový systém Renault EASY LINK

Nový Espace využíva systém Renault EASY CONNECT, ktorý zahŕňa viacero aplikácií, ako napr. MY Renault, nový multimediálny systém Renault EASY LINK a prepojené služby, ako napr. automatické aktualizácie a diaľkové ovládanie vozidla (toto bude dostupné neskôr).

Multimediálny systém Renault EASY LINK využíva úplne nové, plynulé a individuálne prispôsobiteľné rozhranie – podobné smartfónom. 9,3-palcový displej, orientovaný na výšku a ľahko natočený k vodičovi, zväčšuje palubnú dosku a dodáva kabíne modernejší vzhľad. Renault EASY LINK zahŕňa rádio, multimédiá, telefónne spojenie kompatibilné s Android Auto a Apple CarPlay, ako aj navigáciu s vyhľadávaním adries Google, cenami pohonných hmôt a dopravnými informáciami v reálnom čase.

Ponuka Renault EASY CONNECT obsahuje rovnaké služby mimo vozidla – prostredníctvom aplikácie MY Renault, ktorá umožňuje interakciu na diaľku, najmä možnosť lokalizácie vozidla, navigáciu „od dverí k dverám“, odoslanie trasy do vozidla, odomykanie/zamykanie dverí, rozsvietenie svetiel a spustenie klaksónu na diaľku.

Zachovaný zostal aj komfort – vo všetkých smeroch!

Nový Espace poskytuje v 5 aj 7-miestnej verzii maximálny možný komfort, aby všetci na palube cestovali na najvyššej úrovni. Predné sedadlá si zachovávajú hĺbku a ergonomický tvar, pričom tri oddelené sedadlá v druhom rade majú jednotný tvar. Všetky tri individuálne sedadlá rovnakej veľkosti v druhom rade zaisťujú cestujúcim rovnaké pohodlie. Sedadlá v treťom rade pre ďalších dvoch cestujúcich sú sklopné do podlahy a môžu tak uvoľniť priestor pre náklad. Objem nákladového priestoru tak môže dosiahnuť až 2 101 litrov.

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

5 nových režimov počúvania s prvotriednym zvukom BOSE

BOSE vyvinul špičkový audiosystém pre nový Espace, ktorý poskytuje hutnejší a zreteľnejší zážitok na ktoromkoľvek mieste vo vozidle. S 12 silnejšími reproduktormi ponúka trojpásmový zvuk takmer na úrovni pokročilej hi-fi súpravy. K dispozícii je päť zvukových režimov, ktoré sa môžu prispôsobiť každému druhu počúvania a počtu cestujúcich.

Adaptívne osvetlenie LED MATRIX VISION

 Inteligentné adaptívne osvetlenie zvyšuje bezpečnosť a je výkonnejšie ako tradičné LED reflektory. V každom optickom bloku sa vertikálne LED segmenty automaticky a nezávisle rozsvecujú a zhasínajú podľa vzniknutých situácií. Čelná kamera zistí vozidlá idúce v protismere na vzdialenosť 550 m a vozidlá idúce vpredu rovnakým smerom na 350 m. Systém podľa ich pozície riadi každý segment LED tak, aby vytvoril zóny tieňu a zmenšil intenzitu osvetlenia, a tiež neoslňoval posádku vozidla vpredu alebo v protismere – zamedzuje aj odrazom svetla od dopravných značiek. Svetlá sa rovnako prispôsobia pri predbiehaní, súčasne maximálne osvetlia zvyšok diaľnice tak, aby poskytli optimálnu viditeľnosť.

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

„Svetlomety LED MATRIX VISION sú bezpečnejšie a výkonnejšie než tradičné LED reflektory:  svietivosť je až o 20 % vyššia a viditeľnosť predĺžená na 220 m oproti predošlým 175 m.“

Svetlomety LED MATRIX VISION Nového Espace sú prepojené so systémom MULTI-SENSE a prispôsobujú sa dynamike riadenia tak, aby zaistili maximálnu viditeľnosť. Ak ide vozidlo v režime Sport, diaľkové svetlá sa automaticky zapínajú počas prechodového režimu nazývaného „tieniaci efekt“ pri rýchlosti 30 km/hod. V ostatných režimoch sa aktivujú až pri 40 km/hod.

Asistenčné systémy najnovšej generácie

Asistent pre jazdu na diaľnici a v dopravných zápchach kombinuje adaptívny tempomat (s funkciou automatického zastavenia a opätovného rozjazdu Stop & Go) s asistentom udržania jazdy v strede jazdného pruhu, ktorý funguje aj pri zatáčaní. Toto zariadenie reguluje rýchlosť od 0 do 160 km/hod a udržuje bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel. Umožňuje automatické zastavenie a opätovný rozjazd v čase 3 sekúnd bez zásahu vodiča. Tento systém (autonómne riadenie 2. stupňa) významne zvyšuje komfort riadenia, najmä pri dlhých trasách po diaľnici so súčasným držaním ruky na volante a sledovaním vozovky. Advanced Park Assist umožňuje úplne automatizované parkovanie – vodič zaradí rýchlosť, dá prvý impulz a ďalej už nemusí točiť volantom ani zrýchľovať či brzdiť. Táto technológia funguje pri parkovaní rovnobežne, kolmo aj šikmo.

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

Systém upozornenia na križujúce vozidlá počas cúvania upozorňuje vodiča pri výjazde z parkovacieho miesta na vozidlá idúce v jeho dráhe. Účinné radary s rozsahom 180° zachytia vozidlá a spustia zvukové varovanie kombinované s obrazom cúvacej kamery. Aktívne núdzové brzdenie AEBS je teraz spojené so systémom detekcie chodcov. Sledovanie pozornosti sleduje únavu vodiča prostredníctvom pohybov volantu a vyšle zvukový aj optický signál, aby vyzval vodiča k pauze v riadení.Detekcia mŕtvych uhlov využíva dva radary umiestnené na zadných rohoch vozidla. Táto technológia, účinnejšia ako ultrazvukové senzory, umožňuje presnejšie zameranie blízkych vozidiel, a to bez ohľadu na počasie.

MULTI-SENSE zostal zachovaný a ponúka jazdu podľa želaní 

MULTI SENSE umožňuje meniť správanie vozidla podľa požiadaviek vodiča. Tento systém ponúka tri prednastavené režimy (Eco, Comfort, Sport) a jeden režim podľa individuálnych požiadaviek (My Sense), ktoré umožňujú zmeny:

  • v dynamike vozidla: reakcia motora, pravidlá radenia prevodovky EDC, parametre systému 4CONTROL, nastavenia tlmičov, nastavenia posilňovača volantu a adaptívne svetlomety LED MATRIX VISION.
  • v prostredí kabíny: vnútorné osvetlenie (8 farieb), zobrazovanie informácií na digitálnej prístrojovej doske vodiča, zvuk motora, intenzita a frekvencia masáží poskytovaných prednými sedadlami.
2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

4CONTROL: kľúč k bezkonkurenčnej dynamike a reaktivite (toto sme ocenili aj počas testu predošlej generácie)

Systém aktívneho riadenia štyroch kolies 4CONTROL automaticky ovláda obojsmerné otáčanie zadných kolies:

  • Do rýchlosti 50 km/hod sa zadné kolesá otáčajú v protismere predných kolies, aby sa skrátil priemer otáčania (11,1 metrov) na úroveň mestského vozidla a zvýšila sa agilnosť.
  • Pri vyššej rýchlosti ako 50 km/hod sa zadné kolesá otáčajú v smere predných kolies, aby sa zvýšila stabilita a zlepšila bezpečnosť.

4CONTROL je spojený s riadenými (adaptívnymi) tlmičmi, ktoré zaisťujú stabilitu a optimálny komfort za všetkých okolností. Stokrát za sekundu sa prispôsobujú reakcie tlmičov podľa niekoľkých parametrov: stav vozovky, dynamické podmienky, činnosť pri riadení, zvolený režim riadenia atď.

TCe 225 EDC GPF je nový benzínový motor zameraný na výkon a potešenie z jazdy 

Ide o 1.8-litrový 4-valcový benzínový turbo motor s priamym vstrekovaním, vyvinutý inžiniermi Renault a Renault Sport, použitý tiež vo vozidle Alpine A110. Spojený je s automatickou 7-stupňovou prevodovkou EDC. Vybavený je turbodúchadlom TwinScroll (s dvojitým vstupom) a systémom 3-polohového časovania rozvodu. Ponúka výkon 225 koní a max. krútiaci moment 300 Nm.

2019 – Nouveau Renault ESPACE Initiale Paris

Chýbať nesmie ani úsporný, ale výkonný naftový motor – Blue dCi 200 EDC

Nový Espace ponúka aj motor 2.0 Blue dCi, ktorý je vyrobený vo Francúzsku v závode Renault v Cléone. Spojený je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou (EDC).Blue dCi 200 ponúka krútiaci moment 400 Nm už od 1750 rpm, pričom zaisťujúci slušné zrýchlenie a takmer okamžitú reakciu na plyn v každom režime. Tento motor je vybavený emisnou technológiou SCR (Selektívna katalytická redukcia) so systémom vstrekovania AdBlue k zníženiu emisií NOx. Využíva rovnako početné inovácie za účelom optimalizácie účinnosti a vykazovania nízkych emisií CO2.

Ceny a dostupnosť

  • Renault Espace INITIALE PARIS TCe 225 EDC GPF – 45 890 Eur
  • Renault Espace INITIALE PARIS Blue dCi 200 EDC – 45 890 Eur

Pre slovenských zákazníkov je nový Renault ESPACE dostupný od 2. marca 2020

Zdroj: Renault

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu