Zero je rozhodne netradičný model.

Tvarom sa odlišuje od toho, čo bežne vidíme. Sme radi, že ako jeden z mála výrobcov nabral odvahu priniesť niečo nové. Kovové telo a po bokoch zahnuté sklo Gorilla Glass vytvára pekný efekt a telefón sa aj dobre drží v ruke. V zlatej farbe vyzerá kov veľmi dobre, rozhodne na viac, ako ho výrobca ocenil.

Zadný kryt prechádza do bočných hrán zaoblením. To je síce dizajnová záležitosť, telefón sa ale vďaka tomu dobre drží v ruke. Efektné je tiež priskrutkovanie na hornej a spodnej hrane, ktoré by sme viac čakali pri odolných telefónoch. Ovládacie prvky výrobca presunul na zadnú stranu, čo je pri tejto značke klasikou. Sú tu tlačidlá na ovládanie hlasitosti a medzi nimi vystúpenejšie tlačidlo na zapnutie displeja. Nad nimi potom fotoaparát a LED blesk. Pekné riešenie a telefón sa dá dokonca používať aj položený na stole bez toho, aby sa priveľmi kýval. Na bokoch sú potom sloty pre Nano SIM kartu a microSDHC kartu, no len do 32 GB. Ocenili sme presunutie audiokonektora na spodnú hranu k microUSB konektoru.

Prečítajte si tiež recenziu na Huawei Mate 8

Výrobca stavil skôr na prepracovaný vzhľad a celkový zážitok z držania v ruke. Používanie telefónu je príjemné, no počítajte s tým, že toto nie je vlajková loď. Občasné pomalšie reakcie prehliadača sa pri testovaní prejavili. Objavia sa pri väčšom počte otvorených kariet a pokuse znova spustiť aplikáciu. V rámci softvérovej nadstavby má LG všetko to, na čo ste zvyknutí. Teda Qslide, špeciálnu aplikáciu na poznámky alebo napríklad systém Knock Code. Ten zamyká obrazovku prostredníctvom dotykov v presnom poradí a štyroch zónach. Je to rýchle takmer ako použitie vzoru, no oveľa bezpečnejšie. Poklepanie na displej ho zapne, opätovné poklepanie na prázdne miesto plochy ho zase vypne. Toto je jedna z návykových vlastností používateľov tejto značky.

Fotoaparát považujeme za základný. Predný, na fotenie selfie, sa nám páčil a navyše umožňuje vytvoriť sériu fotografií vďaka gestu s otvorením a zatvorením dlane. Takisto funguje časová a hlasová spúšť. Ideálne, ak máte telefón na selfie paličke. Hlavný fotoaparát nakrúti video vo Full HD pri 30 fps, no trpezlivosť treba pri zaostrovaní. Fotografie sú miestami zašumené, hlavne v tmavšom prostredí a pri umelom osvetlení. Ani v tomto režime sa pri zaostrovaní neponáhľa.

+ vynikajúce vyhotovenie, cena, Knock Code, tlačidlá na zadnej strane
– horší fotoaparát, menší výkon a výdrž

Cena: 239 EUR
Zapožičal: LG Electronics

Verdikt touchIT

LG ZERO je telefón, ktorý vyzerá byť dvojnásobne drahší, ako ho ocenil výrobca. Vzhľad a materiály, vrátane špeciálneho Arc displeja, sú hlavné výhody. Nie je to najrýchlejší telefón, no páčil sa nám jeho tvar a celkové používanie pri držaní v ruke. A o to tu ide. S vynikajúcou cenou má predpoklady zaujať. Ak môžete, choďte si ho do obchodu reálne podržať v ruke, budete príjemne prekvapení.

Parametre telefónu a výsledky benchmarkov:

Model telefónuLG Zero
Operačný systémAndroid 5.1.1
Formát SIM kartyNano SIM
Pamäť RAM / ROM / iná [MB]1500 / 16 000
Procesor1,2 GHz, 4-jadrový, Snapdragon 410
Displej, počet fariebLCD IPS, 16 miliónov
Displej – veľkosť [palcov]/ rozlíšenie [bodov]5 / 720 × 1280
Regulácia podsvieteniaáno, automatická
Slot na pamäťovú kartumicroSDHC do 32 GB
Bluetooth, Wi-Fi, USB, GPS, NFC4.1, BGN, áno, áno, nie
Modul GSM, 3GQuad Band, HSPA+, LTE
Fotoaparát / video13 MPx, autofocus / Full HD, 30 fps
Vymeniteľná batéria a vlastnostinie, 2050 mAh
Čas hovoru / úsporný režim [hod / hod]neuvedené
Rozmery [mm]/ hmotnosť [gramov]142 × 72 × 7 / 154
ZapožičalLG Electronics
Cena [EUR s DPH]239
Benchmarky Výsledky
AnTuTu Benchmark – Total score28235
PCMark for Android – Work performance4025
3DMark Sling Shot – Total score52
Graphic41
Physics750
Hodnotenie Výsledky
Dizajn a konštrukcia4/5
Hardvérová výbava3/5
Rýchlosť3/5
Výdrž3/5

Tento článok vyšiel aj v tlačenom marcovom vydaní TOUCHIT č. 2/2016 ako súčasť veľkého testu telefónov, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.