Počas krásneho jesenného popoludnia sme neďaleko Bratislavy po prvý krát nasadli do úplne nového Peugeotu 308, s ktorým chce táto automobilka urobiť revolúciu.

Nový Peugeot 308Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Nový Peugeot 308

Novinky, kde sa len pozriete

Vyzerá naozaj krásne, hlavne zvonka ale konečne sa v Peugeote zbavili tak trochu staromódneho ovládania na palubnej doske. Samozrejme, má bohatú technologickú výbavu, širokú ponuku motorov vrátane hybridného a má tak nabité na to, aby sa v tvrdej konkurencii presadil.

Nový Peugeot 308Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Nový Peugeot 308

Aj kombi verzia

Okrem krátkej verzie automobilka prichádza aj s kombi verziou 308 SW. Tá vyzerá športovo a pritom má obrovský 608 litrový kufor. Cenový príplatok voči 308 je 1000 eur. Trúfame si tvrdiť, že o ňu bude na Slovensku hlavný záujem. Ako nám na predstavení zástupcovia Peugeot povedali, až 85 % všetkých modelov tejto značky bude na konci roka 2022 s istou časťou elektrického pohonu a v roku 2024 bude predávať len hybridné a čisto elektrické modely. Čisto spaľovací motor bude rarita, 308 ale ešte prichádza s takouto motorizáciou. Ale k dispozícii bude aj hybridná verzia a v roku 2023 príde aj čisto elektrická 308. Cenovo začíname na avizovaných 17 990 eur, je to ale za naozaj základnú verziu, ktorú si ľudia na Slovensku nevyberajú. Počítajte tak s cenami od 25 po 38 000 eur.

Nový Peugeot 308Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Nový Peugeot 508 PSE

Skúsenosti z jazdy

Na krátkodobý test sme mali Peugeot 308 v krásnej zelenej farbe s dieselovým motorom s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130k 8AT by sme si aktuálne z ponuky vybrali aj my. Výbavovú verziu sme mali GT.

Nastaviť môžete voliť jazdné režimy – pohodlnú, normálnu a športovú. V prípade hybridného auta je to čisto elektrická, komfortná a športová jazda. Mení sa charakteristika auta, ale tiež grafika hlavného displeja a prístrojového panela, ale aj ambientného podsvietenia. V prípade hybridného auta s kapacitou batérie 12,6 kWh je toto schopné prejsť na čisto elektrický pohon okolo 60 km. Maximálna rýchlosť na elektrický pohon je 140 km/h, palubná nabíjačka má výkon 7,4 kW. Pomocou wallboxu nabijete batériu za 2 hodiny, na 230 V nabíjačke je to počas celej noci.

Nový Peugeot 308Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Nový Peugeot 308

Celkové pocity z testovaného vozidla je pozitívny. Máte dojem, že sedíte v prémiovom aute, je výborne odhlučnené. Rovnako pruženie v režime Normal je príjemné aj na slovenských vidieckych cestách. Auto výborne sedí na ceste aj pri ostrých zákrutách. Spotreba pri našom teste bola 5,1 litra/100 km.

Nové svietenie

Okolo 16 hodiny už zašlo slnko a mohli sme začať testovať svetlomety. Tie sú adaptívne Matrix LED (pre verziu GT štandardne), vyrezávajú autá pred vami a je tu automatické prepínanie tlmené/diaľkové svetlá. Funguje spoľahlivo.

Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk

Z vonkajšej strany je najviac viditeľná predná maska. Tá je obrovský a v jej strede je logo automobilky s levom. Dominantné je aj na zadnej strane, ktorá he tiež prepracovaná a vyzerá tiež majestátne. Tak ako celé auto.

Nový interiér

Zmeny prišli aj do interiéru. Je fakt moderný a opäť to pôsobí ako v prémiovom vozidle. Všetko je spracované pomocou mäkčeného plastu, tiež je tu koža s prešívaním a pod. Volant je prispôsobený tomu, aby ste dobre videli na 10-palcový 3D displej s i-Cockpit. Head-up displej sme v našom vozidle nemali, ale dá sa priobjednať. V strede je veľký dotykový hlavný displej so zábavným a navigačným systémom. Ovládanie je podobné ako pri súčasných smartfónoch. Nevýhodou sú potom všade viditeľné odtlačky prstov.

Nový Peugeot 308Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Nový Peugeot 308

Vo vnútri tiež nájdete štyri USB-C porty, systém Android Auto a Apple Carplay sú pripojené aj bezdrôtovo. Peugeot výrazne vylepšil systém jazdných asistentov. 308 tak automaticky udržiava auto v jazdných pruhoch a je tu adaptívny tempomat.

Nový Peugeot 308Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Nový Peugeot 308

Celkovo vyzerá Peugeot 308 výborne a ďalšie poznatky prinesieme po tom, ako budeme mať toto auto na dlhodobejší test.

Technické parametre

Objem motora (cm3)1 499
Maximálny výkon v kW (k) / pri otáčkach  za min. 96 (130) / 3750
Maximálny krútiaci moment v Nm / pri otáčkach  za min.300 / 1750
PrevodovkaATN8
automatická 8 
Pneumatiky205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18
Objem nádrže (litre)52
Celková dĺžka (mm)4367
Šírka po kľučky / zrkadlá sklopené / otvorené (mm)1852 / 1859  / 2062
Pohotovostná hmotnosť (s plnou nádržou) (kg)1444
Rázvor (mm)2675
Predný previs / Zadný previs (mm)904 / 788
Rozchod vpredu / Rozchod vzadu (mm)1559 / 1553
Priemer otáčania medzi obrubníkmi (m)10,51
Svetlá výška (mm)140
Objem kufra minimálny  (litre)412
Objem kufra maximálny  (litre)1 323
Objem odkladacích priestorov28
Pohotovostná hmotnosť (kg)1361
SCx (m²)0,637

Galéria

  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk

Zdroje: vlastné, Peugeot

Všetky fotografie ako aj celé video sme pripravili výhradne pomocou telefónu HONOR 50.

Prečítajte si tiež

Značky: