Koncern Hyundai Motor Group na podujatí International Powertrain Conference v Kórei predstavil svoju stratégiu vývoja budúcich motorov.
Na dvojdňovom podujatí sa zúčastnilo vyše 1200 inžinierov z popredných svetových spoločností vyrábajúcich motory. Prezentácie boli zamerané na tému posunutia hraníc pri technológiách pohonu v záujme zvýšenia úžitkovej hodnoty pre zákazníkov. Spoločnosť Hyundai Motor Group na konferencii vystavila prvé štyri motory a dve prevodovky z budúceho radu nových pohonných jednotiek Smart Stream.
Tieto agregáty sa vyznačujú rozličnými inovatívnymi technickými riešeniami, ktoré majú v dlhodobom horizonte pomôcť Hyundai Motor Group splniť emisné ciele. Motory Smart Stream, vyvinuté vo vývojovom centre Hyundai Motor Group, sa vyznačujú zníženou spotrebou paliva a redukovanými emisiami vo výfukových plynoch.
Ako prvé budú zavedené štvorvalcové motory Smart Stream s objemom 1,6 litra – benzínový aj naftový, ktoré budú k dispozícii pre všetky modely značiek koncernu Hyundai Motor Group. V rámci environmentálnej stratégie nové spaľovacie motory so zvýšenou účinnosťou doplnia novo vyvinuté pohony plug-in hybrid a nová generácia pohonu palivovým článkom FECV (Fuel Cell Electric Vehicle).
Smart Stream: motory novej generácie
Motory Smart Stream, predstavené po prvý raz na frankfurtskom autosalóne 2017, umožnia Hyundai Motor Group reagovať na globálne zmeny v emisných predpisoch a súčasne ponúknuť zákazníkom automobily naďalej poskytujúce pôžitok z jazdy. Slovo „Smart“ symbolizuje inteligenciu konštrukcie, regulácie a funkcie, slovo „Stream“ predstavuje dynamický pohyb. Technológia Smart Stream optimalizuje existujúcu štruktúru pohonných agregátov redukciou veľkosti a hmotnosti komponentov motora pre zníženie spotreby paliva. Optimalizáciou procesu spaľovania zmesi sa Hyundai Motor Group bude v budúcnosti snažiť zvýšiť termodynamickú účinnosť spaľovacích motorov až na 50 %.
V rámci technológií Smart Stream bola na International Powertrain Conference predstavená prvá komerčná aplikácia systému variabilného ventilového rozvodu Continuously Variable Valve Duration (CVVD).
Motor Smart Stream G 1.6 turbo má vďaka tomuto systému variabilné časovanie ventilov v širokom rozsahu, čo umožňuje optimalizovať prevádzku motora pre rozličné režimy – rovnako pre úspornú ekonomickú ako aj dynamickú jazdu. Ďalšou technológiou Smart Stream je nová 8-stupňová prevodovka DCT (Dual Clutch Transmission) s dvoma spojkami v olejovom kúpeli. Oproti 8-stupňovej automatickej prevodovky konvenčnej konštrukcie s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu prevodovka DCT umožňuje dynamickejšiu akceleráciu a súčasne má vyššiu mechanickú účinnosť, prispievajúcu k zníženiu spotreby paliva.
Do roku 2022 plánuje Hyundai Motor Group vyvinúť v rámci programu Smart Stream celkovo 10 nových benzínových motorov, 6 naftových motorov a 6 prevodoviek.
Stratégia pre obdobie do roku rok 2025
Na International Powertrain Conference spoločnosť Hyundai Motor Group zdôraznila svoju názor, že spaľovací motor bude hrať významnú rolu na trhu do roku 2025, pričom pohon plug-in hybrid a rýdzo elektrický pohon začnú získavať širšiu akceptanciu zákazníkmi. Aby vyhovel diverzifikovaným požiadavkám trhov, koncern Hyundai Motor Group bude vyrábať väčšie počty elektrických pohonov, pohonov plug-in hybrid a pohonov palivovým článkom – všetko popri nových, vysoko účinných spaľovacích motoroch Smart Stream. Zvýšenie počtu alternatívnych pohonov je spojené s plánmi na zvýšenie kapacity batérií pre elektromobily, aby sa zvýšil dojazd a tým aj ich úžitková hodnota.
Vozidlá poháňané palivovým článkom: priekopnícka technológia
Popri svojich nových pohonných agregátoch Smart Stream bude Hyundai Motor Group naďalej posilňovať svoju pozíciu lídra v oblasti pohonu palivovým článkom na vodík. Nová generácia vozidiel FCEV, ktoré vyvíja, bude mať dojazd až 800 km a výkon palivového článku 120 kW, čím bude najvýkonnejším vozidlom s týmto druhom pohonu na trhu.
Bohaté skúsenosti
Ako priekopník v oblasti vývoja pohonných agregátov s nízkymi emisiami môže Hyundai Motor Group pri svojej stratégii trvale udržateľnej mobility nadviazať na bohaté skúsenosti. Napríklad motory konštrukčného radu Gamma 1.6 z roku 2006 a Kappa 1.4 z roku 2008 predstavujú výrazný posun vpred v oblasti vývoja klasických automobilových spaľovacích motorov. V oblasti alternatívnych pohonov je významný model ix35 Fuel Cell poháňaný palivovým článkom, ktorý je od roku 2013 prvým sériovo vyrábaným automobilom s týmto druhom pohonu. Od roku 2016 predstavuje masový model s ekologickým pohonným ústrojenstvom IONIQ Plug-in Hybrid a IONIQ Electric. Budujúc na týchto skúsenostiach Hyundai Motor Group do roku 2020 uvedie na globálny trh 31 modelov šetrných voči životnému prostrediu.