Spoločnosť Huawei zvýšila svoju hodnotu v uplynulom roku o 22 % a patrí medzi 100 najcennejších svetových značiek.
Vyplýva to z najnovšej správy BrandZ™. Ročná štúdia, ktorú zostavili analytici agentúr WPP a Kantar Millward Brown, uvádza, že Huawei sa už po tretí krát po sebe umiestnil v prvej päťdesiatke porovnávaných firiem.
Celková hodnota značiek, skúmaných v rebríčku BrandZ™ Top 100, dosiahla 4,4 bilióna dolárov. Za posledných 12 rokov tak zaznamenala nárast o 204 %. Celkový rast všetkých uvedených značiek predstavuje takmer 750 miliárd dolárov, pričom vôbec po prvýkrát v histórii rástli všetky kategórie. Na čele rebríčka sa s veľkým náskokom umiestnili technologické spoločnosti – z najhodnotnejšej desiatky im patrí osem miest.
Značky z najľudnatejšej krajiny sveta na seba v aktualizovanom vydaní BrandZ™ strhli nemalú pozornosť. Huawei, Tencent a Alibaba sú len niektoré z popredných mien dohromady štrnástich čínskych spoločností, umiestnených v rebríčku. Celková hodnota čínskych značiek vzrástla medziročne o 47 %, čím vôbec po prvý krát prekonali rast amerických konkurentov.
Huawei sa v prestížnom rebríčku umiestnil celkovo po štvrtý krát, pričom hodnota a umiestnenie tretieho najväčšieho výrobcu smartfónov z roka na rok rastie. Zásluhu na tomto úspechu má predovšetkým masívna globálna expanzia na poli smartfónov a tabletov.
Rastúci vplyv Huawei si všimli aj ďalšie rešpektované rebríčky sveta biznisu. Minulý mesiac zverejnil zoznam svetovo najhodnotnejších značiek ekonomický magazín Forbes. V ňom Huawei obsadil s odhadovanou hodnotou 8,4 miliardy dolárov 79. miesto a stal sa tak jedinou čínskou značkou s umiestnením v prvej stovke.
Ďalší rebríček – Brand Finance Top 500 Global Brand Value – vo februári tohto roka ocenil hodnotu Huawei na 38,046 miliardy dolárov, čím ju v celkovom porovnaní zaradil na 25. miesto.
Podľa štúdie IDC bolo v prvom štvrťroku 2018 predstavovali celkové dodávky mobilných zariadení 336,1 milióna kusov, čo predstavuje medziročný pokles o 2,4 %. Napriek tomu však priemerná predajná cena smartfónov medziročne vzrástla, a to o 21% na súčasných 374 amerických dolárov.
Rastie aj celkový trhový podiel smartfónov Huawei, ktorý je aktuálne 11,7 %. Navyše sa podiel špičkových modelov spoločnosti Huawei (s cenovkou vyššou ako 500 dolárov) zvýšil na viac ako 10 %, na čom má čiastočnú zásluhu rast kľúčových regiónov, ako napríklad Európa či Blízky východ. Úspešné uvedenie vlajkovej série P20 spoločnosti Huawei zabezpečilo stabilné miesto na trhu s high-end mobilnými zariadeniami.
Podľa analytickej spoločnosti Ipsos v roku 2017 vzrástlo globálne povedomie o značke Huawei medzi spotrebiteľmi na 86 %, čím prekonala rekord a stala sa najrýchlejšie rastúcou technologickou značkou za posledných šesť rokov. Aj vnímanie značky v atribútoch ako sú technologické inovácie, dizajn a dôveryhodnosť, sa neustále zlepšuje.
Vďaka kvalitným produktom a technologickým inováciám, ktoré udávajú trendy pre celé odvetvie, Huawei neustále rastie a postupne sa stáva kľúčovým hráčom a ikonickou značkou na poli mobilných technológií.