SEAT Tarraco je tu. Model, pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona, historickom a kultúrnom centre s inšpirujúcou historickou architektúrou, no súčasne s mladým a dobrodružným duchom. Meno Tarraco bolo vybrané verejným hlasovaním, na ktorom sa v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName zúčastnilo vyše 140 000 fanúšikov značky SEAT z celého sveta.
Najnovší model, navrhnutý a vyvinutý v centrále značky SEAT Martorell (Barcelona) a vyrábaný v závode VW Wolfsburg (Nemecko), je tretím prídavkom v rámci ofenzívy modelov SUV španielskej značky a poskytuje náhľad na výrazové prostriedky dizajnu nových modelov SEAT v blízkej budúcnosti. Tarraco prinesie značke nových zákazníkov, posilní imidž značky a prevezme rolu vlajkovej lode značky SEAT.
Ako hlava rodiny SUV značky SEAT je Tarraco väčším súrodencov úspešných modelov Ateca a Arona. Kombinuje najmodernejšie technológie s dynamickými jazdnými vlastnosťami, vysokou variabilitou a progresívnym dizajnom. Tarraco vďaka svojim veľkorysým rozmerom umožňuje splniť všetky prepravné nároky moderného aktívneho života.
Nové SUV poskytuje všetky hlavné atribúty modelov značky SEAT: dizajn a funkčnosť, športový charakter a komfort, dostupnosť a kvalitu, technológie a emocionálnosť, a to všetko vo formáte, vyhovujúcom širokej škále životných štýlov. Nový SEAT Tarraco je určený pre vodičov, ktorí potrebujú veľký variabilný batožinový priestor a eventuálne 7 sedadiel, ako aj výhody zvýšenej polohy sedadla vodiča nad zemou, pričom súčasne kladú dôraz na estetiku vozidla a oceňujú harmóniu sebavedomého vzhľadu a elegancie. A túto harmóniu si SEAT Tarraco udržiava pri obidvoch verziách vybavenia Style a Xcellence.
Na naďalej expandujúcom trhu SUV bude Tarraco zohrávať významnú rolu pre SEAT okamžite od uvedenia na trh začiatkom roka 2019. Prispeje k posilneniu značky a umožní ďalšiu expanziu v období kontinuálneho rastu predaja. V období od januára do konca augusta 2018 značka SEAT dodala zákazníkom na celom svete 383 900 vozidiel, čo predstavuje nárast o 21,9 % oproti rovnakému obdobiu roka 2017.
„SEAT v súčasnosti realizuje svoju najväčšiu produktovú ofenzívu v histórii. Uvedenie modelu SEAT Tarraco, nášho prvého veľkého SUV, je súčasťou našich investícií v úhrnnej výške 3,3 miliardy € v období rokov 2015 a 2019 do budúcnosti a modelovej ponuky značky,“ povedal Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A. „Dopĺňa našu novú rodinu SUV, ktorá teraz spĺňa všetky požiadavky zákazníkov,“ dodal Luca de Meo.
Konštrukčná excelentnosť
SEAT Tarraco bol skonštruovaný pre vodičov hľadajúcich vzrušenie a funkčnosť v jednom jedinom vozidle. Zákazníci, ktorí potrebujú vysokú funkčnosť, veľký priestor a až 7 sedadiel na prepravu rodiny alebo priateľov, ocenia, že nové SUV značky SEAT reaguje spontánne na pokyny vodiča a má dynamické jazdné vlastnosti rovnako ako ostatné modely značky.
Základ pre vysokú funkčnosť v kombinácii s dynamickými vlastnosťami vytvára najnovšia technológia koncernu Volkswagen – modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom MQB-A s dlhým rázvorom, ktorú využíva veľké španielske SUV.
Podvozok vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s elektronicky nastaviteľnou charakteristikou umožňuje vodičovi prepínať medzi športovým vyladením pre maximálne dynamickú jazdu a komfortnou charakteristikou, vhodnou pre jazdu na dlhé trasy na rozličných typoch ciest. Okrem nastaveného režimu systém automaticky adaptuje charakteristiku tlmičov podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy.
Vysoký komfort podvozka s nezávislým zavesením predných kolies na tlmičových vzperách McPherson a zadných kolies na viacprvkových závesoch sa snúbi s výkonnými, efektívnymi a spoľahlivými motormi. Všetky motory – dva benzínové a dva naftové – sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňaním turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k).
Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2.0 TDI. Základná s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 140 kW (190 k) sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane SEAT Tarraco aj alternatívne pohonné agregáty.
„SEAT Tarraco je vzorom flexibility, pretože poskytuje funkčnosť a variabilitu, ktoré zákazníci očakávajú od veľkých SUV. Súčasne je najšportovejším vozidlom v segmente, a to rovnako z hľadiska dizajnu, ako aj jazdných vlastností vďaka podvozku DCC, umožňujúcemu vodičovi prispôsobiť si ho podľa individuálnych potrieb,“ povedal Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj.
Nový SEAT Tarraco môže byť vybavený najmodernejšími asistenčnými systémami zvyšujúcimi bezpečnosť a komfort aj v najnáročnejších prevádzkových podmienkach. Dobre známe systémy ako Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov sú prvkami štandardného vybavenia v Európe, systémy ako monitorovanie mŕtvych uhlov Blind Spot Detection, rozoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, adaptívny radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent diaľkových svetiel Light Assist a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist sú k dispozícii ako voliteľné vybavenie.
SEAT Tarraco pozdvihuje bezpečnosť na novú úroveň systémami ako automatické núdzové volanie pri nehode eCall, bezpečnostný systém Pre-crash Assist a pre SUV zvlášť dôležitý asistenčný systém pri prevrátení Rollover Detection. Vďaka týmto systémom, umožňujúcim spĺňať najvyššie bezpečnostné štandardy, sa veľké SUV stáva vzorom vo svojom segmente.
Navrhnutý pre život
Väčšie rozmery umožnili tímu dizajnérov vytvoriť harmonickejšiu súhru medzi estetickou integritou a funkčným vzhľadom. Hoci má Tarraco dĺžku 4735 mm a výšku 1658 mm, prispievajúce k obrovskému vnútornému priestoru a impozantnému formátu vozidla, celkový dizajn súčasne evokuje ľahkosť a agilitu, rovnako ako aj robustnosť a harmonické proporcie.
Na prednej časti karosérie signalizuje nové výrazové prostriedky dizajnu SEAT prominentnejšia, vzpriamená maska chladiča, dodávajúca vozidlu impozantnejší vzhľad. Ostro rezané predné reflektory z LED zachovávajú trojuholníkovú grafiku denných svetiel, typickú pre modely značky SEAT a sú zapustené hlbšie do karosérie.
Osvetľovacia technológia predstavuje dôležitý aspekt modelu Tarraco. Veľké SUV štandardne využíva na 100 % technológiu LED rovnako pri vonkajšom ako aj vnútornom osvetlení pri obidvoch verziách vybavenia Xcellence a Style. To poskytlo dizajnérom väčšiu kreatívnu slobodu a zákazníkom lepšie osvetlenie spolu s výrazným vzhľadom.
„Som presvedčený, že Tarraco zanechá silný dojem hneď na prvý pohľad vďaka svojim vynikajúcim proporciám a elegantnému, no súčasne športovému dizajnu. Poskytuje pocit hrdosti vďaka svojej priebojnej prednej časti, naznačujúcej dizajn budúcich modelov SEAT,“ povedal Alejandro Mesonero, riaditeľ dizajnu SEAT. „A rovnako ako pri každom vozidle, ktoré vyvíjame, sme aj do vypracovania modelu Tarraco vložili veľa vášne a lásky v duchu našej filozofie: Ak to dobre vyzerá, je to dobré, “ dodal Alejandro Mesonero.
Na zadnej časti karosérie, kde má funkčnosť osobitný význam, ju zvýrazňuje nízka nakladacia hrana dverí batožinového priestoru. Dizajn spojených zadných svetiel vizuálne zvýrazňuje veľkú šírku SUV. Zadné skupinové svetlá môžu byť vďaka technológii LED vybavené dynamickými smerovými svetlami.
SEAT Tarraco bude k dispozícii v 8 rozličných farbách: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey.
V kabíne modelu Tarraco dizajnéri vytvorili prístrojový panel, ktorý obklopuje vodiča a spolujazdca. Jeho horizontálne línie zvýrazňujú vnútornú šírku automobilu a umocňujú pocit veľkého priestoru, pričom kokpit súčasne vyžaruje pocit bezpečia a vysokú úroveň kvality, známu zo segmentu premium.
Ako reakciu na čoraz širšiu digitalizáciu súčasného života má Tarraco digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), zobrazujúci dôležité informácie podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) v hornej časti prístrojového panelu, ktorý môže využívať aj spolujazdec pre funkcie digitálnej konektivity. SEAT Tarraco bude zároveň prvým modelom značky vybaveným systémom infotainmentom s ovládaním gestami (systém Navigation Plus).