Značka BMW i si tak udržiava svoju pozíciu lídra v oblasti inovácií a spoločnosti, ktorá určuje trendy na poli priekopníckej elektromobility spojené s radosťou z jazdy, typickej vlastnosti značky a s výnimočnými každodennými praktickými vlastnosťami. Od príchodu modelu BMW i3 sa kapacita vysokonapäťových batérií zdvojnásobila, čo sa prejavilo aj na zvýšení dojazdu vozidla. Spolu s uvedením nových batérií sa do modelov BMW i3 a BMW i3s dostali aj prvky ako nové doplnky karosérie, nové farby na želanie dodávaného dizajnu interiéru Loft a adaptívne LED svetlomety s funkciou matrix pre diaľkové svetlá.
V budúcnosti rozšíri ponuku pre model BMW i3 športový balík, ktorý bude obsahovať prvky ako čierne lemy blatníkov a športové odpruženie s upravenými tlmičmi, pružinami a stabilizátormi, nižšou svetlou výškou, rozšíreným rozchodom a s 20-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin. Upravený zobrazovací systém operačného systému iDrive v dlaždicovom dizajne je teraz dostupný v spojení s navigačným systémom Business dodávaným na želanie. Pre modely BMW i3 a BMW i3s bude k dispozícii telefonovanie s bezdrôtovým nabíjaním a možnosť vytvorenia internetového hotspotu LAN.
Neustály vývoj batérií: zvýšená kapacita energie pri zachovanom rozmere.
Rovnako ako elektromotor a výkonová elektronika, aj vysokonapäťové batérie sú integrálnou súčasťou technológie BMW eDrive použitej v automobiloch značky BMW i a nezávislo vyvinuté spoločnosťou BMW Group. Jeho lítiovo-iónové batérie sú vyrobené exkluzívne na základe špecifikácií spoločnosti BMW Group. Na základe výskumu a vývoja v úzkej spolupráci s výrobcom batérií zameraného na skladovacie jednotky, sa upravili výkon, dojazd, bezpečnosť a odolnosť. Vysokonapäťová batéria sa nachádza hlboko v podlahe vozidla. Vyrába sa v závode BMW v meste Dingolfing a pozostáva z ôsmich modulov, pričom každý pozostáva z dvanástich monočlánkov. Aktuálny vývoj sa prejavil v kapacite 120 Ah spolu s nárastom kapacity na 42,2 kWh, pričom rozmery zostali nezmenené. Ide tak o ďalší významný krok smerom k nárastu dojazdu. Pre porovnanie: pri príchode modelu BMW i3 v roku 2013 boli porovnateľné hodnoty 60 Ah a 22,6 kWh, zatiaľ čo druhá generácia batérií predstavená v roku 2016 posunula tieto hodnoty na 94 Ah a 33 kWh.
V porovnaní s hmotnosťou vozidla a zastavaným priestorom, ktorý si vyžiadali vysokonapäťové batérie, zostali jazdné vlastnosti a spotreba energie v podstate nezmenené, pričom sa však zvýšil dojazd. Model BMW i3, poháňaný elektromotorom s výkonom 125 kW (170 k), zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, zatiaľ čo BMW i3s s výkonom 135 kW (184 k) zvládne tento šprint za 6,9 sekundy. To znamená, že oba modely stanovujú vo svojom segmente nové nové meradlá pre športový výkon. Vďaka živelnému nástupu výkonu, typickému pre elektromotory, dosahujú modely BMW i3 a BMW i3s hodnoty pružného zrýchlenia porovnateľné so športovými automobilmi s výkonnými spaľovacími motormi. V číslach to znamená zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 5,1, prípadne za 4,3 sekundy.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie modelu BMW i3 (120 Ah) je 13,1 kWh na 100 kilometrov*, zatiaľ čo BMW i3s (120 Ah) spotrebuje 14,0 – 14,6 kWh na 100 kilometrov*. Vysoká účinnosť elektrických motorov a zvýšená kapacita batérií priniesli predĺženie dojazdu oproti predchodcom o 30 percent. Dojazd modelu BMW i3 (120 Ah) je podľa normy NEDC 380 až 395 kilometrov* (predtým 290 až 300 km), a 359 kilometrov** (predtým 235 – 255 km) podľa normy WLTP. Pre model BMW i3s (120 Ah) platí podľa normy NEDC dojazd 360 kilometrov* (predtým 280 km) a dojazd 330 až 345 kilometrov** (predtým 235 –245 km) podľa WLTP. V každodenných podmienkach dosahujú oba spomínané modely dojazd 260 kilometrov*** (predtým 200 km).
Špičková kvalita nabíjacej elektroniky modelov BMW i3 a BMW i3s umožňuje rýchle a flexibilné obnovovanie zásob energie. Štandardne dodávaná nabíjací kábel je navrhnutý tak, aby sa dal použiť do bežnej domácej zásuvky. V tomto prípade sa batéria výkonom 2,4 kW dobije na 80 percent svojej kapacity za približne 15 hodín. Pripojenie do nástennej nabíjačky BMW i Wallbox umožňuje rýchle trojfázové nabíjanie s výkonom 11 kW. Batérie sa v tomto prípade na 80 percent svojej kapacity nabijú za 3,2 hodiny. Výkonová elektronika a vysokonapäťové batérie v modeloch BMW i3 a BMW i3s dokážu spolupracovať aj s rýchlonabíjacími stanicami na jednosmerný prúd. Pri výkone 50 kW sa batérie na 80 percent kapacity nabijú už za 42 minút.
So zvýšením kapacity batérií na 42,2 kWh sa aktuálnym verziám modelu BMW i3 darí nasledovať celostný koncept, ktorý značka nastolila už od príchodu na trh a zameriava sa na zodpovedné využívanie zdrojov: okrem lokálne bezemisnej prevádzky to znamená aj výber materiálov a spôsobov výroby či služby mobility. Modely BMW i3 (120 Ah) a BMW i3s (120 Ah) majú počas celej svojej životnosti nižšiu uhlíkovú stopu. Od získavania surovín a výroby, cez používanie až po recyklovanie. Ku globálnemu otepľovaniu tak prispievajú výrazne menej než vozidlá s konvenčnými pohonmi.
BMW i3 na želanie dostane športový balík.
V budúcnosti sa radosť z jazdy bez lokálne vylučovaných emisií v modeli BMW i3 zvýši pridaním športových prvkov. Najdôležitejším prvkom bude športové odpruženie, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy modelu BMW i3s a obsahuje upravené tlmiče, pružiny a stabilizátory, zníženie svetlej výšky o 10 milimetrov, rozšírený rozchod a 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin v čiernej farbe Jet Black alebo v dvojfarebnom vyhotovení Bicolor so zmiešanými pneumatikami. Zvýšenie jazdnej dynamiky sa vizuálne prejavuje na čiernych lemoch blatníkov, ktoré taktiež tvoria súčasť športového balíka BMW i.
Nové farby karosérie, adaptívn e LED svetlomety, upravené ovládanie a k onektivita.
Od roku 2014 bol model BMW i3 celosvetovo najpredávanejším kompaktným prémiovým elektrickým vozidlom. V uliciach mestských aglomerácií sa stal symbolom priekopníckej mobility. Jeho nezameniteľné tvary jasne vyjadrujú konštrukciu vozidla LifeDrive, ktorá spája hliníkový podvozok a karosériu vyrobenú z plastov zosilnených uhlíkovými vláknami (CFRP). Predstavenie novej generácie batérií sa spája aj s obohatením dizajnu modelov BMW i3 a BMW i3s o nové prvky. Farebná paleta karosérie oboch modelov sa rozšírila o novú svetlú metalickú farbu Jucaro Beige so sivými doplnkami vo farbe Frozen Grey. Okrem toho sú stále k dispozícii farby sivá metalíza Mineral Grey, modrá metalíza Imperial Blue, červená metalíza Melbourne Red, biela farba Capparis White a čierna Fluid Black. Nový lak karosérie dopĺňa na želanie dodávaný dizajn interiéru Loft s čalúnením v kombinácii látka/Sensatec s označením Electronic – farba Carum Grey s hnedými doplnkami a s plochami v hnedej farbe Electronic Brown.
Alternatívu k štandardne dodávaným LED svetlometom predstavujú na požiadanie dodávané adaptívne LED svetlomety s automatickým selektívnym upravovaním svetelného lúča diaľkových svetlometov. Inovatívna technológia diaľkových svetlometov zvyšuje vzdialenosť dosahu svetlometov a zároveň eliminuje osvetľovanie ostatných účastníkov premávky. Diaľkový svetlomet je preto rozdelený na štyri horizontálne usporiadané segmenty, ktoré sa samostatne a navzájom nezávisle aktivujú pri rýchlosti nad 70 km/h. Diaľkové svetlomety sa ovládajú v závislosti od dopravnej situácie. Ak predná kamera zaregistruje vozidlo idúce oproti, prípadne vozidlo v blízkosti, tak priestor okolo takéhoto vozidla budú osvetľovať iba stretávacie svetlomety. Docieli sa to zhasnutím tej časti diaľkových svetlometov, ktoré sú zodpovedné za danú oblasť. Zvyšok cesty budú aj naďalej osvetľovať diaľkové svetlomety. Adaptívne LED svetlomety obsahujú aj funkciu svietenia do zákrut a automatického prepínania diaľkových svetlometov.
Upravené menu displeja operačného systému iDrive s tlačidlami v tvare dlaždíc a s režimom Live teraz tvorí súčasť na požiadanie dodávaného navigačného systému Business. To znamená, že požadovaný obsah sa objaví rýchlejšie a pohodlnejšie. Medzi prvkami dodávanými na želanie sa objavuje už aj bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov. Pre modely BMW i3 a BMW i3s je možnosť vytvorenia bezdrôtového LAN hotspotu, čo vo vozidle prináša rýchle online pripojenie až pre desať zariadení.
- * Spotreba energie, hodnoty emisií a dojazdu sa vypočítali na základe nového testovacieho cyklu WLTP. Pre potreby porovnania sa v závislosti od použitých pneumatík následne previedli na hodnoty získané podľa cyklu NEDC.
- ** Dojazdy získané podľa testovacieho cyklu WLTP záležia aj od druhu a rozmeru použitých pneumatík.
- *** Údaje o dojazde modelov BMW v každodennej premávke využívajú mestský profil, vonkajšiu teplotu 20°C, kúrenie/klimatizáciu, nezávislé vyhrievanie a jazdný režim COMFORT. Dojazd závisí od viacerých faktorov ako: štýl jazdy, druh cesty,, vonkajšia spotreba, nezávislé vyhrievanie.