Rozšírenú realitu (AR) nemusíme využívať iba na tvorbu zábavných fotiek a videí so psími uškami pripojenými k vlastnej hlave. Ich potenciál je obrovský. Seesame s PS:Digital a Janssen Slovensko spojili sily a pripravili prvú online tlačovú konferenciu s prvkami augmentovanej reality, pomocou ktorej ilustrovali závažnosť dopadov depresie na Slovákov. Tie sa zhoršujú vplyvom pandémie koronavírusu.
Každá nová technológia na začiatku vyzerá kostrbato a jej využitie si dokážu predstaviť len technologickí geekovia. Podobne je to aj v prípade rozšírenej reality. Kým väčšina užívateľov jej funkcie nevyužíva, tí ostatní pomocou telefónov vylepšujú svoje storky alebo chytajú pokémonov v digitálnej dimenzii.
Rozšírená realita sa však dá využiť rôzne. Napríklad aj na vizuálne a informačné obohatenie live prenosov vážnych tém na sociálnych sieťach. Agentúry Seesame a PS:Digital preto pripravili nezvyčajnú tlačovú konferenciu venovanú depresii, ktorá stojí Slovensko aj zamestnávateľov milióny eur ročne a berie si veľkú daň na kvalite života ľudí, ktorí ňou trpia. Zároveň karanténa počas koronavírusu týmto ľuďom vôbec nepomáha. “S touto témou pracujeme v agentúre dlhodobo a preto sme sa s našimi partnermi rozhodli ľuďom poskytnúť rady, čo robiť, ak majú pocit, že sa ich stav alebo situácia s ich blízkymi zhoršuje,” vysvetľuje zámer online tlačovej konferencie Anna Michalková zo Seesame.
Počas korony sme sa všetci naučili fungovať online. Absolvovali sme desiatky telekonferencií a aj koncerty či stand-upy sa presunuli do streamov na sociálnych sieťach. Vznikol tak obrovský pretlak, v už aj tak veľmi obsahovo saturovanom, digitálnom priestore. “Hľadali sme spôsob ako tlačovú konferenciu v online priestore ozvláštniť, tak aby sme zaujímavým spôsobom mohli expertné informácie dostať k novinárom aj verejnosti” dopĺňa Dávid Benedig zo Seesame. Podarilo sa to vďaka rozšírenej realite v podobe filtrov, ktoré vizualizovali a dopĺňali informácie od spíkrov.”
Už dnes je rozšírená realita používaná rôzne. Peter Šebo, šéf agentúry PS:Digital, v ktorej dlhodobo pripravujú klientské riešenia obsahujúce inovatívne prvky, vrátane rozšírenej reality, vysvetľuje, že použitie AR je limitované najmä predstavivosťou vývojárov. “Pri veľkých športových prenosoch je AR používané na vytvorenie dodatočného virtuálneho reklamného priestoru, alebo to môže byť aj výborná pomôcka pri práci automechanikov. Nepochybne má v sebe aj spoločenský potenciál a ponúka aj veľké možnosti pre obohatenie našej práce v komunikácii. Už dávno to totiž nie sú iba zábavné filtre na tvár.”