Posledný rok všetkým dokázal, že fungovanie v online svete je v dnešnej dobe už viac než nevyhnutné. Či už podnikáte lokálne, alebo na globálnom trhu, tak je nesmierne dôležité, či máte spoľahlivý a funkčný web. Vlastnú stránku si v roku 2020 na Slovensku založili tisícky nových užívateľov.
Vzostup sociálnych sieti je v posledných rokoch neodškriepiteľný. Ani populárne služby Facebook, Instagram či TikTok však nedokážu v plnohodnotnej forme nahradiť internetové stránky, blogy a e-shopy. Vlastnú stránku si dnes založíte aj bez programátorských znalostí, pokojne aj cez mobilný telefón a úplne bezplatne – vďaka Webnode. Počas pandémie narástla návštevnosť lokálnej domovskej stránky Webnode oproti roku 2019 o takmer 20 %.
Dôkazom toho, že spoločnosť Webnode poskytuje spoľahlivé a osvedčené služby, je tiež fakt, že v roku 2020 len na Slovensku pribudlo takmer 25-tisíc nových užívateľov. Potreba mať vlastný blog, web či internetový obchod sa odzrkadlila aj v tom, že počet nových prémiových užívateľov narástol oproti roku 2019 o takmer 40 %. Tí majú pri tvorbe svojich stránok na výber takmer 100 šablón, ktoré si farebne aj štýlovo upravia podľa vlastných preferencií.
Najväčšiemu úspechu sa v minulom roku tešila Lifestyle šablóna ideálna pre všetkých blogerov, ktorí píšu o móde, životnom štýle a beauty novinkách. Postačí, ak do hlavičky stránky pridáte svoje vlastné logo a váš vlastný web je na svete. Obľube sa tešili tiež šablóny Národný park či šablóna pre e-shopy s obuvou. Užívateľ si však pre svoje stánky môže vybrať akokoľvek označenú šablónu a následne v prípade potreby aktivovať rozhranie e-shopu.
Éra internetových predajcov
Predaj a servisné služby, na aké sme boli zvyknutí v živote pred pandémiou, sa presunuli do online sveta v dôsledku toho, že väčšina obchodných prevádzok ostala počas uplynulého roku niekoľko mesiacov zatvorená.
Nie je preto žiadnym prekvapením, že pod strechou Webnode vzniklo v roku 2020 viac než 6 000 nových projektov s vlastným e-shopom.
Ak uvažujete nad tým, že si aj vy založíte vlastný internetový obchod, nemusíte sa báť toho, že by ste potrebovali nejaké pokročilé technické znalosti alebo veľkú finančnú investíciu. Jediné, bez čoho sa nezaobídete, je pripojenie na internet. Najprv by ste si mali dopredu určiť, čo vlastne chcete predávať. Internetový trh ponúka tisícky produktov, ktoré sa však v množstve prípadov opakujú.
Kameňom úrazu často býva vizuálna stránka internetových obchodov. Ak váš e-shop nevyzerá dobre alebo nie je prehľadný, tak vám úspech nemusí priniesť ani dobre zvolená ponuka či výhodné ceny ponúkaných produktov.
Zabúdať by ste preto nemali ani na prieskum lokálneho trhu, ktorý je viac než nevyhnutný. Monitoring konkurencie vám pomôže vybrať si správnu cieľovú skupinu, zorientovať sa v tom, o aké služby je u nás najväčší záujem, v akej rovine sa pohybujú ceny a aká forma komunikácie môže na vašich potencionálnych zákazníkov fungovať najlepšie.