Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Počet voľných pozícií v oblasti IT naďalej rastie, pričom voľné pracovné miesta zostávajú neobsadené v priemere takmer 8 mesiacov

Spoločnosť ZEBRA SYSTEMS, distribútor riešení N-able na českom a slovenskom trhu, uviedla, že počet neobsadených pozícií v oblasti správy IT rastie v dôsledku prehlbujúceho sa rozdielu medzi potrebou organizácií spravovať svoju rastúcu IT infraštruktúru a dostupnosťou IT špecialistov. Čoraz viac z nich rieši tento problém nákupom služieb od poskytovateľov riadených služieb (MSP).

Napríklad podľa štúdie spoločnosti Bitkom bude len v Nemecku v roku 2023 chýbať 149 000 IT špecialistov, čo je najviac v sledovanom období. Pritom priemerný čas, počas ktorého sú IT pozície neobsadené, je 7,7 mesiaca. Podniky a organizácie preto hľadajú možnosti, ako zabezpečiť bezproblémové fungovanie a bezpečnosť svojich IT systémov, a jednou z nich je prechod na model MSP pri nákupe IT služieb.

„Ak zostane pozícia IT administrátora neobsadená takmer 8 mesiacov, znamená to pre organizáciu značné bezpečnostné riziko – od potreby priebežného ošetrovania bežných zraniteľností cez plánovanie nákupu hardvéru a softvéru až po riešenie každodenných problémov používateľov,“ hovorí Ondřej Šabata, obchodný inžinier pre N-able riešenia v spoločnosti ZEBRA SYSTEMS. „Rastúci dopyt po službách MSP zo strany koncových zákazníkov vedie mnohých našich partnerov k tomu, aby prešli od modelu „oprava poruchy“ k MSP a poskytovali kompletnú správu.“

Podľa spoločnosti N-able model MSP umožňuje vyrovnať sa s nedostatkom IT špecialistov využitím týchto výhod:

  1. Automatizácia a vzdialená správa – nástroje MSP umožňujú automatizovať rutinné úlohy a riešiť problémy na diaľku z jedinej konzoly, čím sa optimalizuje využívanie personálnych zdrojov.
  2. Lepšie zručnosti a užšia špecializácia – zamestnanci poskytovateľov MSP získavajú lepšie zručnosti prostredníctvom pravidelných školení a ďalšieho vzdelávania a vďaka tímovej spolupráci je možná užšia špecializácia jednotlivých technikov.
  3. Komplexné riešenia pokrývajúce všetky oblasti správy IT – Na rozdiel od podnikových správcov IT, ktorí často spravujú spektrum IT nástrojov od rôznych dodávateľov, poskytovatelia MSP zvyčajne využívajú riešenia, ktoré im čo najviac šetria čas, a teda integrujú väčšinu nástrojov, ktoré denne potrebujú, či už ide o monitorovanie, zabezpečenie alebo možnosti vzdialenej správy, do čo najmenšieho počtu rozhraní. To im umožňuje proaktívne monitorovať prostredia svojich zákazníkov namiesto prepínania medzi programami a odstraňovania problémov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.