VIDEO TOUCHIT: AeroMobil 4.0 má desiatky objednávok z celého sveta. Videli sme ho naživo, pozrite si ho vo videu

0

Nová verzia lietajúceho automobilu bola prvýkrát predstavená pred mesiacom v Monaku.

AeroMobil ukázal novú verziu svojho lietajúceho auta 20. apríla na svetovej výstave exkluzívnych vozidiel Top Marques Monaco. Po mesiaci od oficiálnej premiéry ho spoločnosť predstavila priamo v Bratislave aj slovenským novinárom.

Nový AeroMobil má označenie 4.0 a od svojho predchodcu sa odlišuje na prvý pohľad. Nielen tým, že kombináciu modrej a bielej farby nahradil žltobiely variant. Dizajn vozidla je elegantnejší, štýlovejší a jeho kabína pôsobí oveľa upratanejším dojmom. Zatiaľ čo predchodca prezradil svoju lietajúcu náturu množstvom gombíkov v kokpite, AeroMobil 4.0 obsahuje na prvý pohľad oveľa menej ovládacích prvkov.

Porovnanie kokpitu nového (vľavo) a starého AeroMobilu (vpravo)

Nový model je taktiež prvým AeroMobilom, ktorý bol vyvíjaný s dôrazom na dodržanie všetkých certifikácií. Spoločnosť nepovažuje regulátorov za svojich nepriateľov, podľa Juraja Vaculíka, výkonného riaditeľa spoločnosti, s nimi spolupracuje. A nakoľko dnes neexistuje legislatíva pre lietajúce auto, musí AeroMobil spĺňať certifikácie, ktoré sa týkajú štandardných automobilov a aj lietadiel. Výsledkom je okrem iného to, že AeroMobil 4.0 je hybrid. V režime auta využíva elektromotor, ako lietadlo používa spaľovací motor.

AeroMobil sa chváli 12 patentami a zakomponovaním mnohých moderných technológií. Spoločnosť pri návrhu novej verzie lietajúceho auta vymyslela viacero inovácií. Projekt stále vzniká na Slovensku a v našej krajine sa budú prvé kusy AeroMobilu aj reálne vyrábať. Spoločnosť aktuálne eviduje desiatky objednávok, záujem o lietajúce auto predčil jej očakávania. Jeho cena sa pohybuje na úrovni 1,2 – 1,5 milióna eur, pričom prvé kusy sľúbila doručiť do konca roka 2020.

AeroMobil 4.0 vyzerá naživo skvelo

AeroMobil 4.0 má dolet približne 750 kilometrov, pričom lieta vo výške 3 km rýchlosťou 260 až 360 km/h. V režime auta má maximálnu rýchlosť 160 km/h. Z režimu lietadla sa do režimu auta prepne za cca 3 minúty. AeroMobil 4.0 má dĺžku 6 metrov a šírku 2,2 metra, resp. 8,8 metra s roztiahnutými krídlami v režime lietadla. Vo výbave nechýba padák.

AeroMobil aktuálne pokračuje vo fáze vývoja a výskumu. Lietajúce vozidlá testuje v rôznych konfiguráciách vo virtuálnom prostredí, pričom pripravuje aj reálne testy. Tie budú prebiehať nielen na Slovensku, ale aj v iných krajinách. Dôvod je logický. Spoločnosť potrebuje otestovať správanie sa lietajúceho vozidla v rôznych prostrediach (napr. v prašnom) a poveternostných podmienkach.

Nový AeroMobil v detailoch

Juraj Vaculík verí, že AeroMobil by mohol v budúcnosti spôsobiť rovnakú revolúciu v cestovaní ako smartfóny v telefonovaní. Lietajúce autá prezentuje ako riešenie pre zdieľanú mobilitu – AeroMobil si bežní ľudia nebudú kupovať ako vlastné auto, avšak prostredníctvom mobilnej aplikácie si ho budú môcť prenajať a dopraviť sa z bodu A do bodu B.

Aktuálny model AeroMobilu vyžaduje, aby ste mali platný letecký preukaz, ale v ďalekej budúcnosti by sme sa mohli dočkať aj plne autonómneho lietajúceho vozidla, ktoré dokáže lietať bez zásahu používateľa.

AeroMobil v režime auta

Základné fakty o AeroMobile 4.0:

  • Kompletný prechod do letového režimu za menej ako 3 minúty
  • Dojazd Auto – 700 km (odhad pomocou NEDC cyklu)
  • Dolet Lietadlo (Max Cruise Range) ~750 km @ 75 % (1 200 m, ISA)
  • Palivová kapacita 90 ltr (95 RON benzín)
  • Priamy pohon nastaviteľnej vrtule (rýchlosť 2 400 otáčok za minútu)
  • Automobil – Maximálna rýchlosť 160 kph
  • Rýchlosti vo vzduchu – Vs / Vc / VD – 112 / 259 / 360 km/h
  • MTOW vzletové charakteristiky (Ground roll / Take Off Distance) – 397 / 595 m
  • Maximálna hmotnosť pri vzlete (MTOW) – 960 kg (využiteľné zaťaženie 240 kg)

AeroMobil 4.0 v Bratislave predstavili aj Juraj Vaculík, spoluzakladateľ spoločnosti a CEO a Doug MacAndrew, CTO 

Prečítajte si aj:

O autorovi

Mobilné zariadenia, aplikácie, hry a konzoly pozorne sledujem od ich uvedenia na trh. Okrem toho sa špecializujem na operačné systémy, zaujímavé služby, najnovšie gadgety a trendy budúcnosti. Publikujem od roku 2006.

Pridaj komentár