Piaggio 1 kombinuje výhody moderného e-skútru – obratnosť, nízku hmotnosť a praktickosť v mestskej prevádzke s minimalizmom, kvalitou a spoľahlivosťou.

Dôraz kladie predovšetkým na bezpečnosť, a to vďaka pevnému rámu a odpruženiu, ale tiež na atraktívny design. Horúcou novinkou je kompletný technologický balíček vrátane digitálneho farebného prístrojového panelu, LED osvetlenia a bezkľúčového zapaľovania.

Piaggio 1 je tiež jediným e-skútrom vo svojej kategórii, ktorý má rozmerný úložný podsedlový priestor, do ktorého sa zmestí veľká jet prilba.

Piaggio 1 poháňa elektromotor zabudovaný do zadného kolesa, vo verzii moped s obmedzenou rýchlosťou na 45 km/h má výkon 1,2 kW, zatiaľ čo verzia elektrobike je vybavená jednotkou s výkonom 2 kW.

Piaggio 1

Vo všetkých verziách je batéria umiestnená pod sedlom, dá sa jednoducho vybrať v priebehu niekoľkých sekúnd a odniesť domov alebo do kancelárie a tam nabiť.

V ponuke sú celkom dve verzie modelu Piaggio 1 s dvomi typmi batérií:

Piaggio 1

Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC)

Piaggio 1 Active

Rýchlosť 60 km/h, dojazd až 85 km v režime ECO*, až 66 km v režime SPORT (WMTC)

Design: racionálny, ale nie nudný

Design modelu Piaggio 1 rešpektuje minimalizmus vyžadovaný mestskou elektromobilitou. Predná kapotáž je zároveň kompaktná a účinná a v hornej časti ju zdobí klasická „viazanka“, ktorá elegantne charakterizuje vozidlá Piaggio. LED svetlá vyčnievajú po stranách, ich tvar podčiarkujú čisté krivky profilu vozidla a dodávajú mu celkovo ľahký a dynamický vzhľad. Štíhla zadná časť je zakončená tenkým svetlom osadeným rovnako LED.

Pozornosť bola venovaná ergonómii: Aj napriek kompaktným rozmerom má trojuholník sedlo-stúpačky-riadidlá presne rovnaké proporcie, ako pri tradičných skútroch modelového radu Piaggio. Tieto rozmery sa premietajú do pohodlnej jazdnej pozície, čiastočne vďaka plochým a priestorným stúpačkám.

Piaggio 1
Piaggio 1

Riadidlá podčiarkujú racionalitu designu: žiadne zbytočné plasty, uprostred veľký 5,5” digitálny farebný LCD displej, dobre čitateľný vďaka snímaču osvetlenia, ktoré nastavuje podsvietenie a farbu písma podľa okolitého svetla (denný/nočný režim).

Informácie sa zobrazujú na prehľadnej obrazovke s estetickým usporiadaním: ukazovateľ rýchlosti v strednej časti je obklopený ukazovateľom úrovne energie (využívanej alebo rekuperovanej v priebehu jazdy), ukazovateľom stavu nabitia batérie a zostávajúceho dojazdu v kilometroch, ďalej informáciami o jazde, ktoré si je možné zvoliť prostredníctvom tlačidla MODE umiestneného na prístrojovom paneli a tiež na ľavom ovládači: okamžitú a priemernú spotrebu, čas jazdy, celkové a denné počítadlo kilometrov (Trip A a B). Spodná časť displeja zobrazuje jazdný režim, ktorý je možné si zvoliť pomocou tlačidla MAP na pravom ovládači.

Na ceste

Piaggio 1 je predovšetkým užívateľsky prívetivé vozidlo, ktorého cieľom je zlepšiť a zjednodušiť každodenné dochádzanie, a to nielen v priebehu samotnej jazdy, ale celkovou ovládateľnosťou počnúc zapnutím kľúča.

Vďaka bezkľúčovému zapaľovaniu Piaggio 1 tradičný kľúč nepotrebuje a dá sa uviesť do prevádzky pomocou diaľkového ovládača a praktického tlačidla, ktoré nahrádza klasickú skrinku zapaľovania. Stačí jednoducho stisnúť tlačidlo pre odomknutie na diaľkovom ovládači (zvukový signál a svetelný krúžok na rukoväti potvrdí, že je stroj pripravený na prevádzku) a otočiť rukoväť do polohy ON.

Na naštartovanie stačí jednoducho stisnúť tlačidlo MAP na pravej strane riadidiel (s pridržanou páčkou brzdy) a vybrať jeden z dvoch jazdných režimov: ECO a Sport (navyše je k dispozícii režim Reverse, ktorý je možné zvoliť iba keď vozidlo stojí a zjednodušiť si tak manévrovanie s modelom Piaggio 1 v tesnom priestore).

Piaggio 1
Piaggio 1

ECO režim, určený na úsporu energie, predlžuje výdrž batérie; rýchlosť je obmedzená na 30 km/h a akcelerácia pozvoľnejšia. Režim Sport je naopak základným jazdným režimom, ktorý využíva výkon motoru naplno.

Maximálne praktický: batéria je vyberateľná a nezaberá veľa miesta v úložnom priestore pod sedlom

Piaggio 1 bolo rovnako navrhnuté s cieľom čo najviac zjednodušiť proces nabíjania batérie: to znamená, že dojazd nebude pri dochádzaní z domova do práce či pri jazde po meste predstavovať problém.

Vo všetkých verziách je možné batériu vybrať v priebehu niekoľkých sekúnd odpojením kábla, ktorý ju spája s vozidlom a za držadlo ju jednoducho odniesť na nabíjačku domov, do kancelárie alebo kamkoľvek inde, kde sa práve nachádzate.

Verzia 1 je vybavená batériou s kapacitou 1,4 kWh, ktorá váži 10 kg, zatiaľ čo verzia 1 Active používa batériu s väčšou kapacitou 2,3 kWh, ktorá váži 15 kg.

Lithium-ion batéria, rovnaká ako v moderných smartphonoch, je bezúdržbová a nevyžaduje žiadne špeciálne zachádzanie. Na jej dobitie stačí jednoducho pripojiť nabíjačku, ktorá sa dodáva s vozidlom.

Štandardná doba do plného nabitia je 6 hodín (zo siete s napätím 230 V). Batéria má životnosť 800 nabíjacích cyklov. Aj po nich si však batéria zachová 70 % svojej kapacity a je stále použiteľná.

Sedlo je možné otvoriť pomocou ovládača zapaľovania, alebo v prípadne vybratej batérie, špeciálnym zámkom na ľavom bočnom paneli, ktorý sa odomyká kľúčom ukrytým v diaľkovom ovládači.

Ďalšími prvkami, ktoré prispievajú k funkčnosti a využiteľnosti modelu Piaggio 1 v meste, sú sedlo – pohodlné a ergonomické s výškou iba 770 mm nad zemou, vďaka čomu jazdec akejkoľvek výšky bez problémov dočiahne na zem keď zastaví na semafore, praktický háčik na tašku a USB port s vodotesným gumovým krytom, umiestnený na zadnej vnútornej strane ochranného krytu nôh.

Technológie

Elektromotor modelu 1 je nábojového typu; inými slovami je vstavaný do náboja zadného kolesa. Táto konštrukcia robí stavbu vozidla extrémne jednoduchú a kompaktnú.

Verzia 1 je vybavená elektromotorom s konštantným výkonom 1,2 kW, zatiaľ čo verzia 1 Active má výkon 2 kW. Tieto hodnoty dosahujú porovnateľné jazdné vlastností ako tradičné 50 cm3 skútre s tým, že rýchly nástup výkonu pri rozjazde z miesta typický pre elektromotory zaručuje obratnú a príjemnú jazdu po meste.

Vďaka nízkej hmotnosti, modernej lithium-iontovej batérii a účinnému systému rekuperácie kinetickej energie (KERS), ktorý dobíja batériu v priebehu spomaľovania, ponúkajú všetky verzie modelu Piaggio 1 výnimočný dojazd, ktorý pri verzii 1 Active je až 85 km.

Piaggio 1 je extrémne ľahké vozidlo (75 kg bez batérie, 79 kg pri verzii1 Active) bez toho, aby obetovalo čokoľvek zo skvelej architektúry podvozku, ktorá je prevzatá z tradičných skútrov Piaggio: rám, skonštruovaný tak, aby vydržal nápor mestskej prevádzky, je z vysoko odolných oceľových trubiek, spevnených lisovanými oceľovými prvkami. Systém odpruženia je postavený na jednostrannej prednej vidlici s vinutou pružinou a hydraulickým tlmičom, zatiaľ čo vzadu sú dva hydraulické tlmiče – to všetko prispieva k pohodlnej a bezpečnej jazde.

Brzdy sú moderné a modulované, pričom vpredu aj vzadu je veľká 175mm kotúčová brzda ovládaná hydraulicky. Verzia 1 Active je vybavená kombinovaným brzdovým systémom CBS.

Verzie a farby

Piaggio 1 prichádza v dvoch farebných radoch: Forever Grey, Forever White a Forever Black sú tri najtmavšie farebné prevedenia, ktoré podčiarkujú minimalistický a čistý design, zatiaľ čo Sunshine Mix, Arctic Mix a Forest Mix sú tri dvojtónové prevedenia, ktoré vyzdvihujú mladistvý a svieži charakter skútra. Pri farebných prevedeniach radu Mix má sedlo šedý poťah, ktorý lepšie kontrastuje s lesklo čiernymi bočnými panelmi.

Farebné prevedenia sú v ponuke pre všetky verzie. Verzia 1 Active sa esteticky líši od ostatných červenou dekoráciou na zadnej kyvnej vidlici.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu