Každá technika sa raz pokazí, na tom nie je nič prekvapujúce. Podstatné je, aby ste mali svoje zariadenie kde opraviť a hlavne, aby sa tak stalo rýchlo. Vydržať napr. bez svojho smartfónu v dnešnej dobe niekoľko týždňov môže byť naozaj problém. Odskúšali si to aj majitelia niektorých hlavne čínskych značiek, ktoré nemajú na Slovensku zaistenú servisnú podporu. My sme sa pozreli špeciálne na produkty značky Samsung a servisné stredisko, ktoré je umiestnené v Bratislave.

Ide o servisné stredisko označené ako Samsung Plaza – ESK sk, s.r.o. a sídli na ulici Galvaniho 17. Otváracia doba je od 8 do 18 hodiny počas pracovných dní. V dobe od 16 do 18 hodín môžete ale na vybavenie čakať o niečo dlhšie, je teda lepšie prísť do 16 hodiny, ak teda chcete prísť osobne a nie využiť služby kuriéra.

Prípad prvý – mimozáručná oprava

Telefóny značky Samsung používame v redakcii systematicky a máme dosť skúseností na to, aby sme mohli prehlásiť, že servis mobilov pre túto značku funguje dobre. Napr. telefón Samsung Galaxy S8 nám nechtiac spadol na zem po dvoch týždňoch používania a odniesol si to jeho zadný kryt. S telefónom sa síce dalo plnohodnotne pracovať, ale nevyzeralo to dobre a pútali sme s takto poznačeným telefónom neželanú pozornosť. Tak sme sa vybrali do tohto servisného strediska.

Telefón bol v tejto dobe na našom trhu veľmi čerstvý, mali sme tak obavu, že náhradné diely naň ešte nebudú. Poškodenie telefónu bolo spôsobené nami zavineným pádom na zem, na ktorý sa záruka pre tento telefón nevzťahuje. Šlo teda o mimozáručnú opravu. Oprava trvala dva pracovné dni, zadný kryt kvôli zachovaniu záruky telefónu musel byť rovnakej farby, ako pôvodný. Telefón sme kvôli skráteniu doby, po ktorú sme ho nemohli používať zaviezli do servisného strediska osobne, odovzdali sme naše kontaktné údaje ako je telefónne číslo a mail. Po ukončení opravy sme o tom dostali informáciu mailom i SMS a opäť sme po telefón zašli osobne. Za opravu zaplatili a telefón opäť plnohodnotne používali. Keďže oprava bola realizovaná v servisnom stredisku, stále sme mali zabezpečené, že telefón odoláva prachu i vode. Pri mimozáručnej oprave sa nevykonáva uvedenie telefónu do pôvodného stavu po nákupe. Všetky naše dáta sme tak mali k dispozícii a mohli telefón ihneď používať.

Prípad druhý – záručná oprava

Pre nášho známeho so sídlom mimo Bratislavy sme do opravy priniesli telefón Samsung Galaxy S7. V tomto prípade však šlo o záručnú opravu. Telefón mal pokazený displej, pričom sa na jeho časti zobrazovali tmavé pruhy. Pritom bol stále v dobe do dvoch rokov od nákupu a teda sa naň vzťahovala záruka. Telefón sme do servisného strediska priniesli opäť osobne, boli sme upozornení na nutnosť realizácie zálohy dát a opäť sme zanechali tu naše kontaktné údaje. Pred prevzatím telefónu ho personál skontroloval, či na ňom nie je mechanické poškodenie, ktoré by mohlo spôsobiť popísanú poruchu displeja. To sa však nepreukázalo, konštatujeme, že servisný technik sa nesnažil silou-mocou preniesť zodpovednosť za chybu na nesprávne používanie telefónu. Prístroj totiž obsahoval niekoľko bežných škrabancov na jeho rohoch. To sa pri používaní telefónu jednoducho stane – skôr či neskôr.

Oprava trvala asi 7 pracovných dní a po jej ukončení sme telefón  prevzali opravený a uvedený do výrobného stavu, teda bez používateľských dát a aplikácií. V prípade záručnej opravy totiž treba počítať s tým, že vaše pôvodné dáta na telefóne nenájdete. Telefón sa preveruje kompletne a na úspešný test je nevyhnutné mať telefón v počiatočnom stave. Telefón mal pritom vymenený displej, v servise tiež vymenili bočný kryt, ktorý mal na sebe niekoľko škrabancov.

Prípad tretí – prasknutý displej na ružovom Galaxy S7

Do tretice sme navštívili servisné stredisko s telefónom Galaxy S7 v nie tak bežnej ružovej farbe. Tu sme si neboli istí či takto takýto diel budú v servise mať.

Ale vedeli ho zohnať asi do 5 dní a celkovo trvala jeho oprava asi 7 pracovných dní. Za túto opravu sme opäť platili, keďže šlo o mimozáručný servisný zákrok. Telefón dodnes používame v každodennej praxi

Ako so zálohou dát?

Zálohu telefónu si môžete zrealizovať sami doma a zálohu dobre odložiť alebo sa môžete spoľahnúť na služby tohto servisného strediska. To predáva aj pamäťové karty, pokiaľ si svoje pamäťové médium so sebou neprinesiete, môžete využiť možnosť ich nákupu. Predávané pamäťové karty sú značky Samsung.

Služba Moje Galaxy – Premium servis

Už nemusíte čakať niekoľko dní na to, kým sa váš váš telefón opraví! Zákazníci s telefónom Galaxy S8 / S8+ zakúpeným v SR teraz môžu v servisných centrách v Bratislave a Žiline využiť služby prémiového servisu Moje Galaxy. Oprava telefónu S8 / S8+ sa zrealizuje najdlhšie do 1 hodiny od začatia opravy, ak to charakter poruchy dovolí. Uvádzame aj presné adresy, kde sa tento servis realizuje.

Zákaznické centrum Samsung Plaza Bratislava
Galvaniho 17/C
821 07, Bratislava
Tel: 02 / 210 280 90
servis@esc.sk

Zákaznické centrum Samsung Plaza Žilina
Pribinova
010 01, Žilina
Tel: 041 / 562 60 61
csp.samsung@tvav.sk

Služba MojeGalaxy platí pre zariadenia zakúpené koncovým zákazníkom v oficiálnej distribučnej sieti Slovenskej Republiky (zastúpené Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.) do odvolania a nevzťahuje sa na mechanické poškodenie, alebo vady spôsobené používateľom.

Služba Premium servis sa vzťahuje aj na telefón Samsung Galaxy Note8, platia rovnaké podmienky ako pre Galaxy S8 a S8+.

Okrem osobného doručenia funguje samozrejme aj cesta dopravy pomocou kuriéra, toho je možné objednať cez webovú stránku tohto strediska. Kuriér prinesie a odvezie telefón v prípade záručnej opravy z hľadiska zákazníka zadarmo.

Osobné vyzdvihnutie vodičom

Ak nefunguje váš telefón Samsung Galaxy S8 / S8+ / Note8 tak ako by mal a nemáte čas cestovať do servisu, môžete využite špeciálnu ponuku dopravy do servisu a späť po celej Slovenskej republike. Pozrite sa ako to funguje:

Táto možnosť je dostupná iba pre Premium servis, t.j. pre zákazníkov s telefónom Galaxy S8 / S8+ / Note8 zakúpeným v SR. 

  1. Zavolejte na S8 / S8+ infolinku 0800 66 53 77 a zaregistrujte svoju požiadavku na servis Galaxy S8 / S8+ / Note8.
  2. Dohodnite si s vodičom miesto a čas odovzdania vášho telefónu, ktorý chcete poslať do servisu
  3. Na stretnutí odovzdajte vodičovi svoj prístroj. Ten bude mať pre vás náhradný telefón Galaxy S8 / S8+ / Note8, ktorý budete môcť používať  počas opravy. Modelové a farebné vyhotovenie záleží na aktuálnej dostupnosti. Preberáte pritom zodpovednosť za zapožičaný telefón.
  4. Po ukončení opravy vás bude vodič kontaktovať a dohodne si termín a miesto odovzdania opraveného a vyzdvihnutia požičaného prístroja.
  5. Táto služba sa vzťahuje len na produkty spĺňajúce záručné podmienky (mechanické poškodenie a podobné sú teda vylúčené).

Najčastejšie poruchy a preprava zariadenia

V servisnom stredisku sme sa pýtali aj na najbežnejšie typy porúch, s ktorými sa tu stretávajú. Patrí sem rozbitý displej, problémy s konektormi, ale aj poruchy displeja s akými sme do toho servisného strediska v druhom prípade priniesli telefón aj my. Servisné stredisko tiež vymieňa používateľsky nevymeniteľné batérie.

Na to, aby mohla byť oprava uznaná ako servisná, treba okrem pokazeného zariadenia doručiť záručný list alebo doklad o kúpe s uvedením dátumu predaja. Ak doručuje telefón kuriér, je výhodnejšie, ak je telefón prepravovaný v pôvodnej krabici. Nie je to ale podmienkou. Ak sa porucha týka nabíjania, treba doručiť aj pôvodný napájací zdroj. Pokiaľ ide o poruchu prehrávania hudby, treba doručiť aj dodávané slúchadlá.

Pokiaľ ide o záručnú opravu samotného príslušenstva, dáta z doručeného telefónu sa nestratia. Aj tak je ale lepšie vykonať zálohu dát, to nikdy neuškodí.

Rozprávali sme sa so servisným technikom

Ako sme zisťovali v servisnom stredisku, väčšinu náhradných dielov majú k dispozícii alebo vedia zabezpečiť do 24 hodín. Niektoré opravy sú tak schopní realizovať aj v rámci jedného dňa. Závisí od aktuálneho vyťaženia strediska. Každé zariadenie, ktoré sa prijíma do opravy sa fotografuje a to so zameraním sa aj na detaily zariadenia (v prípade telefónov napr. hrany telefónu). Rovnako sa zariadenie fotografuje aj po realizácii opravy pred jeho odovzdaním zákazníkovi alebo na dopravu kuriérom. Tým sa predíde prípadným otázkam či všetko bolo tak, ako malo byť a rovnako je to aj dôkazový materiál, že oprava bola realizovaná kvalitne a včas. Mesačne sa takto cez servisné stredisko v Bratislave opraví okolo 250 telefónov značky Samsung a to z celého Slovenska.

Čo iné spotrebiče?

Okrem servisu pre mobilné telefóny sa v prípade tohto strediska zaisťuje servis aj pre iné spotrebiče, napr. pre televízory. V tomto prípade sa ale samotný servisný zásah realizuje na inom mieste a servisné stredisko zariadi jeho prepravu na toto miesto. Z hľadiska zákazníka platí to, že partnerom pre servis týchto zariadení je práve servisné stredisko.

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.