Ako správne merať a vyhodnocovať návštevnosť webu

Pokiaľ správne nemeriate a nevyhodnocujete návštevnosť webovej stránky, nie je práve jednoduché určiť, do akej oblasti marketingu vašej spoločnosti by ste mali investovať financie.

Najdostupnejším nástrojom na meranie návštevnosti webu je nástroj od spoločnosti Google, Google Analytics. Aby ste tento nástroj mohli využívať, je nutná registrácia webovej domény v tomto nástroji a následné nasadenie kódu Google Analytics do vašich webových stránok.

Ďalším krokom by malo byť nastavenie cieľov merania. Ciele si prispôsobíte podľa toho, čo je pre vás, ako firmu, zaujímavé. Zaujíma vás, koľko ľudí navštívilo stránku s kontaktmi? Nastavíte si ako cieľ navštívenie kontaktnej stránky. Zaujíma vás, koľko používateľov na vašich webových stránkach vydrží viac ako 60 sekúnd? Nastavíte si ako cieľ meranie návštevnosti všetkých používateľov, ktorí prekročili tento čas pobytu na vašej stránke. Nastavením sledovania URL po odoslaní formulára, napr. vasastranka.sk/formular-odoslany/, nastavíte ako cieľ počítanie odoslania otázky/dopytu z vašich webových stránok. Pokiaľ však vlastníte e-shop, logickým cieľom je, koľko ľudí si zakúpilo produkty, ktoré na svojom e-shope ponúkate. Tu by ale malo byť automatickou voľbou pokročilé nastavenie Google Analytics, E-commerce. Rovno vidíte aj tržby pri konkrétnom produkte, ktorý predávate.

Základné nastavenie Google Analytics zvládnete v pohode sami, nie je to nič náročné. V prípade, že potrebujete pokročilejšie nastavenia, odporúčame vám pomoc špecialistu na Google Analytics, prípadne IT spoločnosť, ktorá vám Google Analytics správne nastaví.

V Google Analytics je možné tiež dosť zistiť o návštevníkoch vašich webových stránok alebo e-shopu. Napríklad, či chodia na vaše stránky z mobilov, tabletov alebo klasického počítača. Toto je potom dôležitým faktorom pre rozhodnutie, ako upraviť prostredie vášho webu, aby bolo pre návštevníkov používateľsky prívetivé, tzv. UX. Vášho IT špecialistu bude tiež zaujímať, v akom webovom prehliadači si návštevníci vaše stránky prezerajú. Web sa dá potom zrýchliť pre konkrétny prehliadač, pretože rýchlosť webových stránok je v poslednom čase pre návštevníkov veľmi dôležitá.

Ďalšími dôležitými faktormi, ktoré sa dajú v Google Analytics sledovať, sú rôzne demografické prehľady. Od veku návštevníkov po ich pohlavie. Tieto prehľady vám napovedia, akej skupine ľudí web prispôsobiť. Pokiaľ sú napríklad na vašich stránkach najčastejšími návštevníkmi ženy vo veku 24 – 34 rokov, mali by ste webové prostredie prispôsobiť práve tomuto demografickému publiku.

Ďalej, pre PPC špecialistu budú zaujímavým faktorom na sledovanie záujmy návštevníkov vašej stránky. Toto dokáže Google Analytics pekne vyhodnocovať na základe toho, na akých typoch (šport, móda, autá, kozmetika,…) stránok sa návštevníci najviac pohybujú.