Newsletter je v internetovom marketingu mimoriadne silný kanál na komunikáciu so zákazníkom.

Úžasné na ňom je, že je to síce reklama, ale taká, ktorú si vaši klienti sami zvolia dostávať.

Ako zohnať databázu emailov?

Najväčšiu chybu robia majitelia e-shopov, keď si databázu odberateľov newslettrov poctivo nevytvárajú, ale chcú niekde nakúpiť. Dôležité je vaše služby a produkty propagovať ľudom, ktorí vám svoju adresu zanechali pre tieto účely a súhlasia s doručovaním vašej reklamy. Nielen preto, že je to legislatívne v poriadku, ale tiež nebudú vaše zásielky padať do spamu.

Motivujte návštevníkov vášho e-shopu, aby vám zanechali svoj email zľavou na prvý nákup, možnosťou získania darčeka alebo nejakého užitočného materiálu (recepty, návody, užitočné rady v podobe e-booku a pod.).

Čo chcete newslettrom povedať?

Newslettrom musíte vždy zaujať a niečo prínosné povedať. Atraktívne akcie, sezónne výpredaje, nový tovar, novinky z e-shopu atď. Obsah musíte mať vždy namiešaný, aby ste zaujali jeho čitateľa. Čím viac ho viete personalizovať na konkrétneho človeka, tým bude účinnejší. A nejde len o osobné oslovenie, ale aj o prispôsobenie obsahu newslettra podľa správania sa zákazníka na e-shope. K tomu vám môže dopomôcť automatizácia, ktorá dokáže napríklad posielať po pár dňoch pripomenutie klientovi, že si v košíku e-shopu nechal tovar a nekúpil ho. Potrebujete dosiahnuť, aby zákazník cítil, že ak by sa z odobierky odhlásil, mohol by prísť o určité výhody a ich včasné oznámenie.

Texty sú kľúč k udržaniu pozornosti

Prvé, čo klient vidí, je predmet správy. Ten ho musí nalákať newsletter otvoriť. Môžete načrtnúť otázku, ale nebuďte príliš záhadní a určite nezavádzajte! Klamstvo sa neodpúšťa. Napríklad netvrďte, že máte 70 % zľavy, ak ich reálne vôbec nemáte.

Úžasný ťah je osloviť zákazníka menom už v predmete. Po rozkliknutí by malo byť hlavné posolstvo hneď na začiatku mailu. Nepokúšajte sa vzbudzovať napätie, inak to ľudí prestane baviť. Rovno im povedzte, prečo tento mail dostali a čo môžu získať. Dôležité je mať v najviac viditeľnej časti najdôležitejšie promo a s hlavným sloganom (napr. „30 % zľavy na všetko“, „Značka XY teraz s novou kolekciou“, „Sezónne zľavy už začali!“ atď.).

Všetky kľúčové slová v emaile zvýraznite a urobte cez ne prekliky. Ľuďom uľahčíte prácu a zvýšite pravdepodobnosť konverzie.

Neprehliadnite:
Ako začať podnikať na internete (1. časť)
Ako začať podnikať na internete? (2. časť)
Viete ako vybudovať efektívny e-shop? (3. časť)
Akými kanálmi propagovať svoj nový e-shop? (4. časť)
Je užívateľská prívetivosť webu základom úspechu? (5.časť)
Ako môže e-shop zarábať viac vďaka svojmu textovému obsahu? (6. časť)
PPC reklama – ako vám môže pomôcť vo vašom podnikaní (7. časť)

Obrázky predávajú!

To platí vždy, aj v newslettroch. Prvá fotka je najdôležitejšia. Mala by na nej byť kvalitná imidžová fotografia s hlavným posolstvom. Call to action prvok (výzva ku kliku) musí byť dostatočne výrazný. Pokojne sa môže opakovať v emaile na viacerých miestach. Grafika šablóny by mala vychádzať z grafiky e-shopu a spolu by mali ladiť.

Ak promujete konkrétne produkty, ktoré chcete predať, dajte ich fotky do emailu. Tie najkrajšie kúsky aj s cenou a možnosťou kúpy. Každá fotka by mala byť preklikávacia. Zákazník je na to naučený.

Každý klient, ktorého newsletter úplne nezaujme, by mal mať možnosť sa cez neho prekliknúť na web aj iným spôsobom. Pokojne dajte do mailu aj tip na dobrý článok na vašom blogu, kontaktné pobočky alebo spomeňte úplne inú kategóriu produktov ako promujete, prípadne doplňte obsah videom.

Na čo nesmiete zabudnúť

Samozrejmosťou sú viditeľné kontakty na váš e-shop, na email a telefón, ale aj na sociálne siete, kde vás môže klient sledovať. Pri tvorbe šablóny nezabudnite na to, že by mala byť responzívna a prispôsobovať sa na všetky zariadenia a prehliadače. Určite do hlavičky dajte prelink na zobrazovanie v prehliadači pre tých, ktorým to v ich mailovom klientovi ukazuje neštandardne. A posledná samozrejmosť musí byť jednoduché odhlásenie sa z odberu, ktoré umiestnite v pätičke. Tu môžete získavať spätnú väzbu, prečo sa ľudia chcú z odberu odhlásiť, alebo im prípadne ponúknuť zľavu na nákup, aby ste ich ako klienta nestratili.

Rady na záver

Vyberte si pre vaše potreby ideálny nástroj na rozposielanie emailov, na trhu je ich veľké množstvo. S výberom vám určite radi poradia v agentúrach kde vedia, ktorý nástroj je pre vaše potreby ideálny. Dopredu si spravte publikačný kalendár, aby ste vedeli, čo budete propagovať a kedy. Stratégia propagácie musí byť súlade s vaším e-shopom a aj sociálnymi sieťami. A hlavne komunikujte pravidelne, vytvoríte si tým vzťah s odberateľmi.

Soňa Výhonská - SEO konzultant, copywriter v spoločnosti Effectix.com

Soňa Výhonská – SEO konzultant, copywriter v spoločnosti Effectix.com

Milan Markovič, Projektový manažér v Effectix.com

Milan Markovič, Projektový manažér v Effectix.com

Tento seriál pripravujeme v spolupráci so spoločnosťou Effectix.com.

 

Značky: