Jeden z najväčších operátorov v USA 10 rokov zavádzal svojich zákazníkov falošným vyzváňaním.

Predstavte si, že voláte svojmu známemu a ten nedvíha. Ide o celkom bežný jav. Čo ak by však váš operátor iba fingoval vyzváňanie na druhej strane? Vy by ste ostali v domnení, že ste sa pokúsili volanému dovolať, no ten by o ničom netušil, pretože vyzváňanie, ktoré by ste vo svojom telefóne počuli, by bol jednoducho „fake“. Márne by ste sa potom mohli dožadovať spätného kontaktu, keďže druhá strana si v skutočnosti nie je vedomá toho, že ste sa ju pokúšali zastihnúť.

Presne to je prípad nemalej skupiny zákazníkov T-Mobilu v USA. Aspoň to tvrdia závery vyšetrovania FCC (Federálna komisia pre telekomunikácie). Podľa FCC sa T-Mobile už od roku 2007 až do januára uplynulého roka, dopúšťal vedomého podvodu na svojich klientoch tým, že do hovorov, v ktorých kvôli zníženej kvalite pokrytia mobilným signálom nebolo možné nadviazať spojenie medzi volaným a volajúcim, umelo vkladal vyzváňací tón. Malo ísť o prevažne vidiecke lokality, čo však nič nemení na tom, že afektovaných bolo niekoľko stoviek miliónov telefonátov.

Paradoxné je, že FCC na túto nekalú praktiku prišla už v roku 2014 a magentového operátora na tento fakt jednak upozornila a jednak mu zakázala v jej ďalšom konaní. Napriek tomu s ňou operátor definitívne skoncoval až v januári 2017. Podľa oficiálneho vyjadrenia hovorcov T-Mobile, išlo na strane operátora o technický problém a nie o úmysel. S úhradou pokuty vo výške 40 miliónov amerických dolárov (približne 32 miliónov eur) štátu operátor súhlasí, no k žiadnemu odškodneniu dotknutých zákazníkov s vysokou pravdepodobnosťou nedôjde.

Zdroj: The Verge

 

Prečítajte si aj:

Americký T-Mobile automaticky upozorní na podvodné telefonáty

 

 

Značky:

Nechajte nám správu