Austrálsky súd udelil spoločnosti Apple pokutu vo výške 9 miliónov AUD (5,7 milióna eur) za odmietnutie vykonať opravu niekoľkých iPhonov a iPadov.

Tie boli predtým opravované v neautorizovaných servisoch s použitím náhradných dielov tretích strán. Spoločnosť Apple je známa svojou prísnou politikou a dohliada na kvalitu opráv zariadení, ktoré chce aby sa vykonávali v autorizovaných servisoch, na čo má určite pádne dôvody.

Na túto stratégiu pritom Apple v Austrálii doplatil kvôli zvýšenej ochrane spotrebiteľa. V  Austrálii má výrobca povinnosť elektronické produkty buď opraviť, vymeniť alebo spotrebiteľovi vrátiť peniaze. Bez výnimiek. Pritom vôbec nezáleží na tom, či boli produkty opravené v neautorizovanom servise aj s použitím neoriginálnej súčiastky.

Používatelia sa obrátili na spoločnosť Apple s cieľom získať pomoc po tom, čo ich telefóny vykazovali chybové hlásenie „error 53„. To sa začalo objavovať po oprave tretími stranami, po ktorých ostali zariadenia nefunkčné. Tento problém sa prejavoval predovšetkým pri výmene snímača odtlačkov prstov touchID.

Na začiatku celej kauzy bolo približne 275 austrálskych zákazníkov, ktorým Apple odmietol zariadenia opraviť. Spoločnosť odvtedy zaznamenala až 5 000 takýchto prípadov.

Zdroj: The Verge

Prečítajte si aj:

Ako funguje záručný servis Apple zariadení na Slovensku?

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.

Nechajte nám správu