Apple blokuje nehodiace sa aplikácie vo svojom obchode.

Nie, tentoraz nechráni používateľov. Je na strane vývojárov, ktorí v majú v aplikáciách reklamy. Je to pochopiteľné a pre mnohých je toto jediný biznis model na konkrétnych aplikáciách. Používatelia totiž môže nainštalovať do iOS systému blokovanie reklám cez aplikáciu typu VPN. Vtedy by sa do telefónu nedostali žiadne reklamy z reklamných serverov.

Vtipné na to tom je, že aplikácia by mala byť užitočná a mala by byť prínosom. Aspoň, keď si predstavíme, že aplikácie ako AdblockWeblock sú prínosom. Bohužiaľ ani zďaleka nie pre vývojárov. Otázkou je, kde je pomer množstva reklamy k celkovej prívetivosti aplikácií. Je však až zarážajúce, že mnohí používatelia iOS zariadení sú lakomí platiť pár EUR za aplikácie. A že veci od Applu sú dosť drahé, si hovoriť nemusíme.

Každopádne Apple chce tieto dve aplikácie ponechať v App Store, ale bude odmietať ich aktualizácie od vývojárov. Inak sú to úspešné appky. Jedna má viac ako 1 mil. stiahnutí, druhá viac ako 750 000. Aplikácie, ktoré slúžia na blokovanie reklamného obsahu v prehliadači Safari, by mali zostať vez dotknutia.

Zdroj: 9TO5Mac

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.