Hlasové bankovníctvo, jednoduchšie platenie faktúr, či digitálne bankovníctvo. O týchto témach sa hovorilo na výročnej tlačovej konferencii spoločnosti Asseco.

Asseco je softvérový dom, ktorý poskytuje IT služby a produkty pre všetky segmenty. Je globálnou federáciou spoločností, pričom z hľadiska Slovákov je najzaujímavejšia spoločnosť Asseco Central Europe, ktorá pôsobí na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Nemecku, Rakúsku a vo Švajčiarsku a realizuje projekty pre komerčnú sféru, štátnu správu a samosprávu. V portfóliu má riešenia pre bankovníctvo, poisťovníctvo, verejnú správu, zdravotníctvo, telekomunikácie, energetiku a tiež aj riešenia pre ERP systémy a ďalšie služby.

Prichádza banková smernica PSD2

Tohtoročná výročná konferencia skupiny Asseco Group bola zameraná na bankovníctvo. Nie je to náhoda, už 14. septembra 2019 nadobudnú v Európe platnosť regulačné technické predpisy smernice PSD2. Európske banky musia k tomuto dátumu spĺňať všetky regulačné technické predpisy a Asseco ponúka komplexné riešenie Asseco PSD2 Enabler, ktoré pokrýva všetky tri základné prvky regulácie – XS2A API rozhrania, robustnú autentifikáciu cez dvojfaktorový autentifikačný Asseco Security server a monitorovanie transakcií pomocou riešenia InACT.

Smernica PSD2 prinesie lepšie zabezpečenie bankových systémov a tiež aj doteraz nevídané možnosti prepojenia vašich bankových účtov s inými službami. Údaje o vašom bankovom konte si budete môcť napr. priamo importovať do inej aplikácie alebo služby, čo vám uľahčí sledovanie výdavkov cez nástroje typu Spendee alebo správu všetkých bankových účtov z rôznych bánk v jednej aplikácii. Takisto pribudnú nové spôsoby platenia a elektronické obchody budú môcť poskytovať nové spôsoby platenia, kedy nezaplatíte platobnou kartou, ale rýchlo a jednoducho priamo cez bankový účet. Takýto typ platenia samozrejme existuje aj dnes, vďaka PSD2 bude výrazne pohodlnejší.

Asseco pomáha bankám prispôsobiť sa digitálnej dobe

Asseco Central Europe má vo svojom portfóliu viacero projektov, ktoré sú zamerané na digitalizáciu bankovníctva. Firma implementovala Omnichannel riešenie pre Internet a Mobile banking aj pre vietnamskú Orient Commercial Joint Stock Bank (OCB) banku, ktorá aj vďaka tomuto riešeniu získala od magazínu International Finance ocenenia ako najinovatívnejšia digitálna banka za rok 2018. Na Slovensku dodáva Asseco svoje riešenia okrem iných spoločností aj Slovenskej Sporiteľni a Poštovej Banke a to už viac než 20 rokov.

V Slovenskej sporiteľni je to hlavne systém na procesovanie kartových transakcií, ktorý podporuje Google a Apple Pay, backend elektronického bankovníctva pre Internet a Mobile Banking a Asseco Security Server. Poštová Banka používa Asseco Core Banking Systém už 24 rokov, Security Server a Omnichannel riešenie pre jeden z pobočkových kanálov. Zároveň nová 365.banka využíva na procesovanie bankových transakcií Asseco Core Banking Systém. V českej republike Asseco Central Europe dodáva core banking riešenie pre 4 z 5 stavebných sporiteľní, spomedzi iných zákazníkov spolupracuje napr. aj so Sberbank CZ, kde dodáva Omnichannel riešenie pre Internet a Mobile banking ako aj Security Server SEZAM.

Bankovníctvo aj cez Google Asistenta

Asseco predstavilo aj riešenie pre využitie virtuálnych asistentov v takzvanom hlasovom bankovníctve. V praxi to znamená, že pomocou Google Asistenta si budete môcť skontrolovať zostatok na vašom účte, skontrolovať posledné transakcie, poslať peniaze kamarátovi alebo požiadať o zablokovanie platobnej karty.

Asseco vyvinulo technológiu, ktorá umožní prepojenie bankových systémov s virtuálnym asistentom. Aktuálne je k dispozícii riešenie pre Google Asistenta, v budúcnosti má pribudnúť podpora aj pre ďalšie služby, ako je Alexa. Asseco bude toto riešenie ponúkať bankám.

Aby ste mohli hlasovo komunikovať s vašou bankovou aplikáciou, podporu hlasového bankovníctva bude musieť najskôr integrovať vaša banka. Ťažko povedať, kedy sa takáto funkcionalita objaví na Slovensku, keďže žiaden virtuálny asistent zatiaľ neovláda náš jazyk.

Asseco garantuje kompletnú bezpečnosť riešenia. Používanie hlasového bankovníctva je potrebné potvrdiť na začiatku procesu zadaním špeciálneho PIN kódu, ktorý vám banka pošle do smartfónu. Každú transakciu následne schválite prostredníctvom mobilnej aplikácie.

Nevyhnutné náklady na cestu a ubytovanie redaktora hradila spoločnosť Asseco

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit