Tatrabanka v spolupráci s partnermi pripravila novú hru VR Generation Z. Jej zameraním je zlepšenie vzťahu mladých k financiám. Takáto aplikácia zatiaľ neexistuje ani na Slovensku, ale ani vo svete.
Zahrať si ju môžete úplne bezplatne, treba mať ale pomerne dobré pripojenie na internet pri jej inštalácii, rovnako ako pri sťahovaní troch kapitol.
Zahrať sa dá na telefóne s operačným systémom Android ale aj iOS. Hrať môžete len s využitím samotného telefónu, ale oveľa väčší zážitok je to s okuliarmi pre virtuálnu realitu. Postačí aj veľmi lacné vyhotovenie napr. z recyklovaného papiera v podobe Cardboardu. To prináša intenzívnejšie prežívanie príbehu z pohľadu prvej osoby. Ideálne je, ak máte pritom slúchadlá, aby ste neboli rušení inými vplyvmi a hráč si potom z hry viac zapamätá.
Hra VR Generation Z je určená predovšetkým stredoškolákom s kompatibilným smartfónom. Počas hry sa dostávate do role stredoškoláka, ktorý sa rozhoduje o svojich výdavkoch a tiež zárobkoch. Napr. je to rozhodnutie o tom, či si za premrštenú cenu kúpiť štýlové tenisky alebo radšej sa orientovať na praktický nákup. Rovnako stojíte pred rozhodnutím, či zobrať pomerne málo platenú prácu, ale s možnosťou perspektívneho rastu a to v zaujímavom kolektíve, ktorého šéfom je Gogo.
Vybraným stredným školám pritom venuje Tatra banka limitovanú verziu cardboardov – virtuálnych okuliarov. Pre školy je táto aplikácia možnosť ako jednoducho a atraktívne priblížiť tému financií študentom. Zároveň otvára priestor na diskusiu so študentmi na dôležité témy, ako je zodpovedný prístup k financiám alebo cieľavedomý prístup k životu.