Black Friday 2018 na Slovensku. Čo nám hovoria čísla?

Tesne pred najväčšími výpredajmi roka – Black Friday – urobili analytici z Picodi.com prieskum a anketu medzi Slovákmi. Výsledok prieskumu odhalil, čo môžeme tento rok očakávať od Black Friday. Z tohto reportu zistíte, okrem iných vecí aj to, či môžete veriť výpredajom v obchodoch, aký je postoj spotrebiteľov voči Black Friday a taktiež koľko peňazí plánujú Slováci minúť počas nákupnej horúčky Black Friday, ktorá sa začína 23. novembra.

Očakávame veľké zľavy

Black Friday na Slovensku

Kupujúci neprídu o možnosť ušetriť svoje peniaze pri nákupoch. 38% Slovákov potvrdilo, že sa zúčastnia Black Friday výpredajov. S najväčšou pravdepodobnosťou je to výsledok marketingových kampaní – iba pred piatimi rokmi Black Friday na Slovensku nevzbudil toľko emócií ako v USA alebo v Spojenom kráľovstve.

Sú tu aj iné čísla, ktoré potvrdzujú vážne úmysly spotrebiteľov. 55% kupujúcich si šetrí svoje peniaze špeciálne na nákupy. 38% ľudí zarába dostatočne na to, aby si za výplatu mohli nakúpiť a nemusia pri tom šetriť. Treba pripomenúť, že Black Friday výpredaje sú zvyčajne spojené s elektronikou a produktmi do domácnosti, ktoré sú najviac kupovanými produktmi. Zvyšných 7% kupujúcich plánuje nakupovať na splátky alebo si zobrať pôžičku na Black Friday.

Premysleny pristup k nakupom

Slováci plánujú počas Black Friday výpredajov poriadne nakúpiť. Najviac spotrebiteľov (51%) si plánuje kúpiť 2-3 produkty a až 18% spotrebiteľov plánuje kúpiť viac ako 5 produktov. Navyše viac ako polovica kupujúcich už vie, čo skončí v ich košíku. To môže byť zapríčinené obrovským množstvom príručiek o tom, čo sa oplatí kupovať a ako hľadať najväčšie zľavy.

Black Friday je symbolické otvorenie sezóny vianočných výpredajov. To je skvelá príležitosť pre tých, ktorí hľadajú darčeky skôr. Zatiaľ však plánuje počas Black Friday výpredajov nakúpiť darčeky pod stromček iba 1% spotrebiteľov. Tak či tak, na Slovensku je Black Friday skvelá príležitosť kúpiť si darček pre seba (58% opýtaných si vybralo túto možnosť) alebo kúpiť niečo do domácnosti (30%).

Sú zľavy pravdivé?

Realne vyhody

Množstvo správ o fiktívnych výpredajoch však nemá efekt na skúsených klientov. 87% respondentov potvrdilo, že si vedia vyhľadať Black Friday ponuky, ktoré sú reálnymi zľavami a iba 13% uviedlo, že výpredaje sú fiktívne a bezcenné pre spotrebiteľov. Pripomeňme si však, že podľa minuloročných štatistík dosiahla priemerná zľava v slovenských obchodoch až 53%.

Ako vyzerá priemerný zákazník?

Portret zakaznika

Výsledok ankety ukázal, že priemerný muž minie na výpredajoch viac peňazí (287€), ako priemerná žena (181€).

Ktorá veková kategória sa najviac zaujíma o zľavy počas Black Friday? Aby sme to zistili, pozreli sme sa na minuloročné štatistiky a porovnali sme ich s počtom návštev našej stránky počas bežného piatku a Black Friday. Zaznamenali sme obrovský nárast v počte návštev pri každej vekovej kategórii. Avšak najväčší nárast bol medzi ľuďmi vo veku 18-24 (nárast až o 1170%) a 45-54 (nárast až 1092%).

Štatistiky tiež hovoria, že počítače sú u Slovákov používané viac ako telefóny. 56% spotrebiteľov používa pri nákupoch počítač, 38% používa mobil a iba 6% používa tablet.

Black Friday v číslach

  • 87% respondentov verí zľavám a vie si vyhľadať reálne zľavy
  • 54% účastníkov Black Friday výpredajov už vie, čo si kúpia za zvýhodnené ceny
  • 55% ľudí si šetrí peniaze špeciálne na Black Friday výpredaje
  • 51% ľúdí si plánuje kúpiť 2-3 produkty počas výpredajov Black Friday

Metodológia

V reporte sa použili interné štatistické údaje zľavovej platformy Picodi.com a taktiež výsledky ankety, ktorá prebiehala v čase medzi 25. a 31. októbrom 2018.

Autora prieskumu: Picodi.com

_________________________________________________________________________________

Čo je to Black Friday?

Black Friday je najväčší nákupný festival roka, počas ktorého všetky obchody sveta ponúkajú zľavy až do 90%!

Značky: