Peugeot Sport Slovakia s posádkou Rasťo Chvála a Zuzana Lieskovcová a s automobilom PEUGEOT 208R2 úspešne prešli najťažšou európskou rely na Morave.

Barum Czech Rally Zlín patrí medzi podujatia európskeho šampionátu ERC a je považovaná za jednu z najnebezpečnejších rely v Európe. Trate v okolí Zlína sú povestné  úzkymi asfaltovými cestami v lesoch a dedinách s nerovným povrchom a každoročne si vyberajú svoju daň v podobe ťažkých havárií. Iná nebola ani tohtoročná “Barumka” s menšími i doslova desivými  haváriami.

 “Niekoľko krát sme mali na mále, avšak ustáli sme to,” ilustroval priebeh rely Rasťo a zároveň priznal, že na jednom mieste šuchli Peugeot 208 R2 o strom.

“Bolo to problematické,  ale pomalé miesto, vždy ma vynášalo k okraju a bolo tam riziko poškodenia kolesa,  tak som zatočil skôr, aby bol priestor na od šmyknutie,  ale auto príkladne zatočilo – viac ako som čakal,” dodal Rasťo.

Pod úspech posádky sa výraznou mierou postaralo bezchybne pripravené auto pod vedením Jiřího Pertlíčka z Aspekty Plzeň.

„Kým konkurenti vypadávali na poruchy náš Peugeot 208 R2 išiel na rozbitých  asfaltoch a v horúcom počasí ako švajčiarske hodinky,” konštatoval za cieľom unavený Rasťo.

Zuzka Lieskovcová štartovala na  „Barumke“ už dva krát a práve znalosť nástrah tratí a komplikovaných miest pomohla k dojazdu do cieľa.

“Mojou úlohou bolo doviesť Rasťa do cieľa a nebolo to jednoduché, lebo v takomto rýchlom tempe som Barumku ešte nešla,” dodala Zuzka s medailou na hrudi a kyticou v ruke.

Na Barum Czech Rally Zlín je dlhoročný zvyk odmeniť každú posádku, ktorá dosiahne cieľ medailou a každá žena na cieľovej rampe dostane kyticu kvetov.

Rasťo a Zuzka získali poháre za druhé miesto v pohárovej súťaži Peugeot Rally Cup Czech Republic 2019, do ktorej nastúpilo desať posádok.

Na víťaza Dohnala sme jednoducho nemali a nedal sa dohnať,” dodáva s úsmevom Rasťo.

Celkovo v obrovskej konkurencii 127 posádok na štarte skončili Rasťo so Zuzkou na 40. mieste v absolútnej klasifikácii.

Z celkového pohľadu teší 16. miesto v triede RC4, do ktorej nastúpili štyri desiatky posádok vrátane absolútnej európskej špičky.

“Samozrejme tá špička nám ušla, sú to mladé talenty, ktoré sa pripravujú cielene  a stále sedia v pretekárskom aute. Chcel som mať lepšie časy, ale ak sme chceli, čo i len trochu eliminovať riziko nešlo to.

Najmä potrebovali by sme testovať a hrať sa s nastavením a pneumatikami. Vzhľadom na okolnosti sa teším z cieľa a výsledku v Peugeot Rally Cupe.

Jednoducho na ďalší rast by to chcelo z mojej strany viac cielenej prípravy. Chýbala mi rýchlosť na rozhodujúcich miestach. Zbytočne som komplikoval voľbu pneumatiky a raz som urobil zlé rozhodnutie v nastavení podvozka.

Môj cieľ nebol len cieľ dojazdiť , lebo to je slabá motivácia, chcel som byť v prvej dvadsiatke RC4 a aj to sa podarilo, ale časy ma sklamali.

 Na druhej strane som rád, že Peugeot Sport Slovakia mi umožnil jazdiť na špičkovom aute a tá jazda v takom stroji stála za to,” uzavrel Rasťo Chvála.