Značka PEUGEOT je jedným z prvých automobilových výrobcov, ponúkajúcich v Európe kompletné portfólio elektrických úžitkových vozidiel, čím potvrdzuje svoju silnú pozíciu v tomto segmente.

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Nový PEUGEOT e-PARTNER, ktorý značka PEUGEOT práve s hrdosťou uvádza, dopĺňa v jej modelovom rade automobily PEUGEOT e-EXPERT (Medzinárodný  VAN roku 2021) a PEUGEOT e-BOXER.

Predošlé generácie modelu PEUGEOT PARTNER mali veľký komerčný úspech a získali množstvo ocenení, vrátane titulu Medzinárodný VAN roku 2019. Od jeho uvedenia na trh v roku 1996 sa z tohto modelu predalo vyše 2 000 000 kusov vo viac než 100 krajinách.

Nová generácia modelu PEUGEOT PARTNER bola uvedená na trh v roku 2018 a okamžite sa dostala na čelo rebríčku v segmente vanov (segment F1).

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Teraz prichádza so 100 %  elektrickým pohonom.

Nový PEUGEOT e-PARTNER  je dokonalým stelesnením sloganu “Power of Choice”.  Okrem iného ponúka:

  • dojazd až 275 km podľa meracieho cyklu WLTP (v procese homologizácie),
  • 2 dĺžky (štandardná a predĺžená verzia),
  • 2 karosárske verzie, furgon (max. 3 miesta) a kombi (max. 5 miest),
  • ťažnú kapacitu až 750 kg,
  • užitočné zaťaženie až 800 kg,
  • objem priestoru pre náklad 4,4m³, teda úplne rovnaký, aký ponúkajú verzie so spaľovacím motorom.

Prispôsobí sa najrozličnejším situáciám a rôznym profesiám vďaka veľkému vnútornému priestoru, uľahčujúcemu každodennú prácu, pokročilým technológiám, vrátane digitálneho systému PEUGEOT i-Cockpit® a prepracovanému štýlu. PEUGEOT e-PARTNER taktiež umožňuje neobmedzený vjazd do bezemisných mestských centier.

Má všetky výhody modelu PEUGEOT PARTNER , bez akýchkoľvek obmedzení a teraz navyše aj úplne bez emisií.

Situácia na trhu: Evolúcia cez elektrifikáciu

Trh s malými úžitkovými autami (F1) predstavoval v roku 2019 viac než 613 000 predaných áut a PEUGEOT PARTNER je v tomto segmente lídrom. Navyše jeho trhový podiel  od uvedenia na trh v roku 2018 neustále rastie.

Vzhľadom na to, že približne 80 percent vodičov  úžitkových áut najazdí denne menej ako  200 km, je elektrická verzia modelu PEUGEOT PARTNER logickou voľbou.

Tú ešte podčiarkuje fakt, že vjazd do mestských centier je čoraz viac obmedzený, v niektorých je už teraz povolený len pre 100 % elektrické autá. Pri  elektrickej verzii modelu PEUGEOT PARTNER sú zachované všetky jeho výhody, bez akýchkoľvek obmedzení.

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

PEUGEOT e-PARTNER dokáže vyhovieť nárokom akýchkoľvek užívateľov a uspokojí potreby všetkých zákazníkov:

  • remeselníkov (kvetinárov, inštalatérov, elektrikárov…), pre ktorých je skutočným partnerom na dennej báze,
  • spoločností, pre ktoré je dôležitý ekologický prístup (kuriéri, a pod.),
  • štátnej a verejnej správy (nemocnice, mestské a obecné úrady, atď.), ktoré preferujú pre bežnú prepravu modely s nulovými emisiami.

Pre zvláštne potreby je možná prestavba auta špecializovanými firmami  (rýchla zdravotná pomoc, hasiči, polícia, preprava chladeného tovaru…).

100% elektrická technológia:

PEUGEOT e-PARTNER  je postavený na modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), umožňujúcej využitie rôznych typov pohonu,  jeho čisto elektrický motor má maximálny výkon 100 kW a maximálny krútiaci moment 260 Nm, ktorý je dostupný okamžite po štarte pre lepšiu akceleráciu, navyše bez akýchkoľvek vibrácií, hluku, potreby radenia rýchlostí, zápachu a samozrejme – bez emisií CO2.

Jeho elektrický pohon (elektromotor, invertor a prúdový menič) sú podobné tým, ktoré využíva aj nový PEUGEOT e-EXPERT. Rovnako ako pri ňom, je reduktor prevodovky upravený tak, aby viac zohľadňoval spôsob, akým sú zaťažované úžitkové vozidlá.

Parametre auta  (v jazdnom móde POWER)  sú nasledovné (údaje podliehajú homologizácii):

  • Maximálna rýchlosť 130 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,2 s.,
  • Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 8,9 s.

Obe verzie (štandardná a predĺžená) sú dostupné s li-ion batériou (18 článkov) s kapacitou 50 kWh, ktorá umožňuje dojazd až to 275 km (podľa testovacieho protokolu WLTP, údaje podliehajú homologizácii) , v závislosti od verzie a jazdného štýlu.

Tepelná regulácia batérie je napojená na chladiaci a vyhrievací okruh v kabíne a umožňuje rýchle nabíjanie, optimalizovaný dojazd  a predlžuje životnosť batérie.

Auto môže byť vybavené dvomi typmi palubných nabíjačiek, vyhovujúcim všetkým dostupným spôsobom nabíjania.  Štandardom je 7.4 kW jednofázová nabíjačka, voliteľným  doplnkom je trojfázová 11 kW nabíjačka.

Nabíjací konektor je umiestnený nad ľavým zadným blatníkom a umožňuje dobíjanie auta dvomi  rôznymi spôsobmi. Buď zo štandardnej zásuvky, zosilnenej zásuvky, prípadne wall-boxu, alebo cez rýchlonabíjačku.

Nabíjacie režimy 50 kWh batérie sú flexibilné a prispôsobia  sa rôznym situáciám.  Využiť možno rôzne spôsoby dobíjania, či už doma, v práci alebo na verejných dobíjacích staniciach.

  • Z bežnej domácej zásuvky (8A), nabitie na maximum trvá 31 hodín,
  • Zo zosilnenej zásuvky (16A), nabitie na maximum trvá 15 hodín,
  • Zo 7.4 kW wall-boxu, nabitie na maximum trvá 7.5 hodiny prostredníctvom jednofázovej (7.4 kW) palubnej nabíjačky,
  • Z 11 kW wall-boxu, nabitie na maximum trvá 5 hodín s trojfázovou (11 kW) palubnou nabíjačkou,
  • Z rýchlonabíjacej stanice: teplotná kontrola batérie umožňuje využitie 100 kW nabíjačiek, cez ktoré sa auto nabije na 80 % za 30 minút.
Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Nový PEUGEOT e-PARTNER poskytuje pasažierom najvyššiu možnú úroveň  teplotného komfortu prostredníctvom:

  • Výkonného vykurovacieho rezistoru (5 kW),
  • Vyhrievaných sedadiel (v závislosti od verzie),

Predhriatie kabíny možno naprogramovať prostredníctvom dotykového displeja (v závislosti od verzie) alebo na diaľku cez mobilnú aplikáciu MyPeugeot® (v závislosti od verzie).  Pre zvýšenie komfortu umožňuje táto funkcia pri pripojení vozidla k nabíjačke aj predĺženie dojazdu tým, že rýchlejšie  zohreje batériu na optimálnu prevádzkovú teplotu.

E-volúcia v kabíne:

V priestore pre vodiča bola prepracovaná stredová konzola  tak, aby na ňu bolo možné umiestniť: :

  • Nový ergonomický ovládač automatickej prevodovky „e-Toggle„, umožňujúci aktiváciu funkcií Park (parkovanie) / Reverse (spiatočka) / Neutral (neutral) / Drive (jazda vpred) a Brake (brzdenie s rekuperáciou),
  • Prepínač 3 jazdných režimov,
  • Odkladaciu priehradku s indukčným dobíjaním smartfónov.
Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Peugeot ePartner, Zdroj: Peugeot

Nový PEUGEOT e-PARTNER ponúka prostredníctvom voliča 3 jazdné režimy:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): pre kľudnú jazdu s maximalizáciou dojazdu,
  • Normal (80 kW, 210 Nm): pre bežné každodenné používanie,
  • Power (100 kW, 260 Nm): s dôrazom na výkon pri preprave ťažších nákladov. 

Dostupné sú aj  dva režimy brzdenia s rôznou efektivitou dobíjania batérie :

  • Štandardný, pocitovo blízky spôsobu brzdenia v modeloch so spaľovacími motormi,
  • Posilnený (prístupný stlačením „B” – „Brake/Brzdenie“ na ovládači automatickej prevodovky), pre intenzívnejšie spomaľovanie pri uvoľnení plynového pedálu a zlepšenie celkového dojazdu.

Všetky verzie modelu PEUGEOT e-PARTNER sú vybavené elektrickou parkovacou brzdou, ktorá je v jeho výbave novinkou. Vďaka tomuto riešeniu sa uvoľnil priestor na podlahe a zvýšil sa komfort a bezpečnosť pri každodennom jazdení

PEUGEOT i-Cockpit® bol technologicky vylepšený a ponúka dva nové prístrojové panely, oba sú navrhnuté tak, aby na nich boli pre vodiča jednoducho dostupné všetky informácie, potrebné pre optimálne ovládanie elektromobilu.

Súčasťou výbavy na želanie je aj 100 % digitálny združený prístroj, ktorý má v segmente elektrických vanov premiéru, jeho súčasťou je  displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 10 palcov. Displej je plne nastaviteľný a prispôsobiteľný, pre zobrazenie informácií využíva najnovšie grafické rozhranie vyvinuté spoločnosťou PEUGEOT.

Možno si na ňom vybrať z niekoľkých režimov zobrazenia, ktoré sú prístupné  prostredníctvom ovládača na multifunkčnom volante a umožňujú vodičovi úplnú individualizáciu systému PEUGEOT i-Cockpit®.  Napríklad možno na ňom viac zvýrazniť navigáciu,  sledovanie energetického toku alebo využitie asistenčných systémov… Presne tak, ako si to vodič praje.

Štandardný analógový prístrojový panel je prispôsobený ovládaniu elektromobilu, jeho súčasťou sú:

  • ukazovateľ spotreby energie (ECO pre optimalizáciu jej spotreby, POWER pre jazdu s vysokým výkonom) alebo jej rekuperácie (CHARGE),
  • ukazovateľ spotreby elektrických zariadení, optimalizujúcich tepelný komfort (kúrenia alebo klimatizácie),
  • ukazovateľ úrovne nabitia batérie,
  • Farebný pohyblivý diagram znázorňujúci energetický tok, monitoring nabíjania (aktívneho alebo odloženého), informácie z palubného počítača a aktuálny dojazd.

Uprostred palubnej dosky sa nachádza dotykový displej s online navigáciou. Možno na ňom vyvolať aj “elektrické menu “, ktorého súčasťou sú tri ponuky:

  • Flow“ pre zobrazenie toku energie,
  • Statistics“ pre zobrazenie spotreby v priebehu času,
  • Charge„, pre naplánovanie odloženého nabíjania.

Okrem toho na ňom možno zobraziť dostupné nabíjacie  miesta, aktuálny dojazd v závislosti od úrovne nabitia batérie alebo nastaviť čas predhriatia interiéru vozidla na požadovanú teplotu.