Obyčajne máme v redakcii novinky z ponuky televízorov a preto sme sa chceli tentokrát zamerať na model s výhodnejšou cenou.

Do redakcie sme tak objednali model Q80A, ktorý sa na Slovensku predáva aj v najžiadanejšej veľkosti 55 palcov. Jeho odporúčaná cena je 1399 eur a vyskúšali sme s ním rôzne typy obrazov – tmavé, ale aj presvetlené, rýchle dynamické scény ako aj plné farieb. Konštatujeme, že tento model poskytuje veľmi dobrý obraz. Ak by mu bolo čo vyčítať, tak je to vyššia miera odrazu svetla než je to v prípade vlajkových lodí.

Pozrite si galériu rôznych typov obrazov

Kvalita obrazu

Ako vidíte, dosiahli sme vysokú kvalitu obraz. Niet ani divu, je to televízor s priamym zadným podsvietením a 100 % objemom farieb Quantum Dots. Základom spracovania obrazu je procesor Quantum 4K. Jeho práca je okrem iného prepočítavať pôvodný obraz do 4K rozlíšenia a to práve s využitím umelej inteligencie. Panel je LED, priame zadné podsvietenie prináša pomerne kvalitnú čiernu farbu a čisté biele odtiene. Podpora je pre formát HDR 1500 a obraz môžete nerušene sledovať z rôznych uhlov.

Obraz sa adaptívne prispôsobuje tomu, aké sú okolité podmienky, mení sa jas aj kontrast v obraze. Rovnako sa mení aj na základe toho, aký obsah zobrazuje.

Priestorový zvuk

Z hľadiska zvuku je tu podpora pre jeho priestorový efekt, teda ako sa osoby alebo predmety v scéne pohybujú, mení sa aj ich zvuk (funkcia OTS). Pred každým spustením sa zvuk v televízore kalibruje a používa sa na to výhradne ten zvuk, ktorý má televízor prehrávať. Zvuk sa tiež prispôsobuje, aká je úroveň hluku v okolí. Konfigurácia reproduktorov je 2.2.2, vo výbave je aj basový reproduktor.

Využitie pri hrách

Q80A pohodlne využijete aj pri hrách, je to 120 Hz televízor s odozvou pod 10 ms. Pri hrách sa dá na tomto televízore zobraziť aj špeciálny GameBar, pomocou ktorého ovládate spôsob zobrazenia hry na ňom. Televízor podporuje aj formáte AMD FreeSync Premium Pro, obraz sa teda nebude pri kompatibilných grafických kartách zasekávať.

Diaľkové ovládanie pre Q80A. Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk

Televízor aj na prácu

Špecialitou je potom využitie tohto televízora pri práci. Umožňuje napr. bezdrôtovo pripojiť počítač a z televízora urobiť veľkú zobrazovaciu plochu. Rovnako sa takto dá pripojiť notebook alebo aj smartfón cez bezdrôtový systém DeX. Dokonca viete priamo pracovať aj čisto z televízorom, pokiaľ si necháte počítač v práci. Vďaka spolupráci Samsung a Microsoft sa ľahko môžete dostať k svojim dokumentom v rámci Microsoft 365 (Word, Excel, Powerpoint).  To môže byť v istých chvíľach naozaj výhodné.

Ďalšia možnosť je využiť zobrazenie viacerých zdrojov obsahu na jednej obrazovke (multiview). Tiež máte možnosť zobraziť obsah z mobilu len tým, že sa dotknete jeho hranou okraju televízora. Skúšali sme to a pre nové Samsung Galaxy telefóny to už funguje dobre.

Pre 4K televízor od Samsungu môžete naraz zobraziť dva zdroje. Ondrej Macko/TOUCHIT.sk

Vyhodnotenie

V celkovom hodnotení je to to 4K televízor plný pokročilých funkcií s výbornou kvalitou obrazu. Ak chcete hľadať rozdiely voči úplným vlajkovým lodiam tak je to už spomenutý odraz svetla na displeji a je to pomerne hrubší televízor. Podporuje normu HDR10+, nie však Dolby Vision HDR. Dá sa uchytiť aj na stenu a diaľkové ovládanie je klasické bez napájania z okolitého svetla. Typická elektrická spotreba je 110 W, hmotnosť televízora je 18 kg.

Okrem 55 palcovej veľkosti pre predáva u nás aj veľkosť 65- a 75 palcov.

Zapožičal: Samsung

Cena: 1399 eur