Automobilka Opel odhalila úplne novú, šiestu generáciu svojho kompaktného bestsellera.

Ide o najbrutálnejšiu premenu modelu s prvkom Opel Vizor, plne digitálnym kokpitom Pure Panel a so špičkovými technológiami ako napríklad najnovšia verzia adaptívnych svetlometov Intelli-Lux LED Pixel Light. S touto novinkou nemecký výrobca otvára ďalšiu kapitolu 30-ročného úspešného pôsobenia modelu Astra: po prvýkrát bude k dispozícii aj s elektrickým pohonom.

Opel Astra
The new 2021 Opel Astra

Opel ponúkne novú Astru ako plug-in hybrid vo dvoch výkonnostných úrovniach. Rok po uvedení na trh bude nová generácia k dispozícii aj ako čisto elektrický model Astra-e. Okrem toho budú v ponuke aj verzie s vysoko účinnými benzínovými a naftovými motormi v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou so zníženým trením.

Nové portfólio modelu Opel Astra má z pohľadu alternatív pohonu pre každého niečo — je to prvý model značky Opel, ktorý čoskoro ponúkne zákazníkom výber medzi čisto elektrickým pohonom, plug-in hybridným alebo spaľovacím motorom. Rozsah výkonu siaha od 81 kW (110 k) po 165 kW (225 k). Opel v ďalšej generácii kompaktnej triedy kombinuje zábavu z jazdy so špičkovou účinnosťou a s ohľaduplnosťou k životnému prostrediu.

„Nový Opel Astra je jedinečný — automobilka Opel ním definuje novú éru. Platí to pre celý rad pohonných jednotiek až po čisto elektrický model Astra-e, ako aj pre jej špičkové technológie a výnimočný dizajn. Opel týmto vozidlom udáva trendy. Má všetko, čo potrebuje, aby sa stal opäť bestsellerom,” hovorí Uwe Hochgeschurtz, nový výkonný riaditeľ značky Opel.

Opel Vizor s osvetlením Intelli-Lux LED Pixel Light: Zaujímavý prvok so špičkovými technológiami

Nový model Opel Astra je vyjadrením dizajnu značky. Dynamický ako nikdy predtým, zbavený nadbytočných prvkov a s novou tvárou značky — Opel Vizor. S prichádzajúcou generáciou kompaktnej triedy Opel ukazuje, že Astra je pripravená definovať novú éru.

Rovnako ako jeho predchodca z roku 2015, prichádzajúca novinka prináša do kompaktnej triedy inovácie, ktoré zákazníci poznali len z vozidiel z vyšších tried. Napríklad Astra dokáže zmeniť „noc na deň“: najnovší vývojový stupeň adaptívnych svetlometov Intelli-Lux LED Pixel pochádza priamo z vlajkovej lode spoločnosti Opel Insignia a so 168 LED svietiacimi prvkami je na čele v kompaktnom a stredne veľkom segmente.

Opel Astra
Opel Astra

V interiéri novej generácie Astry nastal skok v čase. S plne digitálnym panelom Pure Panel sa analógové prístroje dostávajú do histórie. Namiesto toho ponúka nové rozhranie medzi človekom a strojom (HMI) so sviežou modernou grafikou zákazníkom čistý a intuitívny zážitok. Všetci cestujúci môžu ovládať novú Astru intuitívne prostredníctvom extra-širokouhlého dotykového displeja, teda rovnako ako na mobilnom telefóne. Dizajnéri a konštruktéri spoločnosti Opel dbali na to, aby vodič dostal všetky potrebné informácie, ale aby ho nezaťažovali zbytočné údaje alebo funkcie. Navyše kľúčové nastavenia, ako je ovládanie klimatizácie, môže stále ovládať prostredníctvom fyzických prepínačov a tlačidiel.

Typickým znakom modelu značky Opel je aj vynikajúci komfort sedenia v novom kompaktnom modeli. Predné sedadlá z vlastného vývoja majú certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken eV/Kampaň za zdravý chrbát) a sú svojou príkladnou ergonómiou mimoriadne pohodlné, najmä na dlhých cestách. Vodiča podporujú najmodernejšie asistenčné systémy od head-up displeja po poloautomatický asistenčný systém Intelli-Drive 2.0, ktorý spája všetky kamery a snímače na palube s konektivitou e-horizon a 360-stupňovú kameru Intelli-Vision.

Dynamické a zároveň vyvážené jazdné vlastnosti, brzdenie „Autobahnproof“ a stabilita

Nový Opel Astra má dĺžku 4 374 milimetrov a šírku 1 860 mm. Je len o 4,0 mm dlhší ako predchádzajúci model. Rázvor sa natiahol o 13 mm na 2 675 mm. Bez ohľadu na svalnatý a sebavedomý postoj, praktický batožinový priestor novej Astry s nastaviteľnou podlahou stále ponúka vodičovi a štyrom cestujúcim po sklopení operadiel zadných sedadiel na batožinu objem s hodnotou až 1 250 litrov.

Nový model Opel Astra využíva tretiu generáciu vysoko flexibilnej multi-energetickej platformy EMP2, ktorá od začiatku vývoja vznikala aj s DNA značky Opel. To znamená, že jej jazdné vlastnosti sú dynamické a taktiež aj to, že nový model, ako každé vozidlo značky Opel, je „Autobahnproof“. Inými slovami, rýchlosť na diaľnici bola hlavným cieľom vývoja.

Opel Astra
The new 2021 Opel Astra

Riadenie a bočnú tuhosť podvozku zabezpečujú zavesenie so vzperami McPherson vpredu a pružná priečka vzadu. Zameriavajú sa na vynikajúcu kontrolu počas zatáčania (tlmenie pohybu vo zvislom aj vodorovnom smere). Pri brzdení poskytuje nový model vysokú brzdnú silu a zostáva vysoko stabilný v zákrutách aj v priamom smere. Torzná tuhosť novej Astry je o 14 percent vyššia ako v prípade predchodcu.

Objednávky na nový Opel Astra sa otvárajú na jeseň a k prvým zákazníkom sa vozidlá dostanú začiatkom roka 2022. Na začiatku príde na trh ako športový päťdverový model s líniami podobnými kupé. Verzia kombi –  Astra Sports Tourer – bude nasledovať onedlho. Rok po uvedení novej generácie na trh sa k ponuke pripojí elektrická Astra-e. Nová Astra bola navrhnutá, vyvinutá a bude vyrábaná v sídle spoločnosti Opel v Rüsselsheime.

Nová interpretácia odvážnej a čistej dizajnovej filozofie značky Opel

Po SUV modeloch Mokka, Crossland a Grandland je nový model Astra prvým hatchbackom značky Opel, ktorý prináša odvážnu a čistú filozofiu dizajnu. Opel Vizor (nová tvár značky, ktorá sa prvýkrát objavila na modeli Mokka ako dizajnový prvok v strede prednej časti) sleduje dizajn značky, kde sa zvislé a vodorovné línie kapoty v tvare krídla a grafika nad dennými svetlami v strede pretínajú so znakom Opel Blitz. Tiahnu sa spredu, vďaka čomu vyzerá nový model Astra ešte širšie, navyše Vizor taktiež bez problémov integruje technológie, ako sú ultratenké svetlomety Intelli-Lux LED a predná kamera systému Intelli-Vision. Pri pohľade zboku vyzerá Astra novej generácie obzvlášť dynamicky a to aj vďaka výraznému sklonu C-stĺpika vpred.

Vzadu sa opakuje centrálne umiestnený znak blesku Blitz, vertikálne orientované a vysoko umiestnené brzdové svetlá a zadné svetlá (s úspornou LED technológiou, rovnako ako všetko vonkajšie osvetlenie). Znak Blitz sa využíva aj na otváranie dverí batožinového priestoru vyrobené z najmodernejšieho kompozitného materiálu. Táto technológia je nielen ľahká a pevná, ale umožňuje aj precízne vyhotovenie dizajnových detailov, ako sú obzvlášť štíhle zadné svetlá.

Opel Astra
The new 2021 Opel Astra

„Nový model Opel Astra predstavuje vzrušujúci ďalší krok v realizácii nášho nového dizajnu,“ hovorí Mark Adams, viceprezident pre dizajn. „Vďaka svojej odvážnej prednej časti Vizor, výrazným svalnatým podbehom a čistému povrchu má nový Opel Astra veľmi športovú a sebavedomú osobnosť. Odvážnym krokom do budúcnosti je aj interiér. Nápadný kokpit orientovaný na vodiča s hladkým sklom novej technológie Pure Panel prinesie našim zákazníkom úplne nový a emotívny zážitok.”

Vizuálne pôsobí Astra športovo a to bez akýchkoľvek ústupkov pri každodennom používaní. V budúcnosti si zákazníci budú môcť svoju novú Astru objednať aj kontrastným dvojfarebným lakovaním, čo ešte viac zdôrazní športový charakter nového modelu.

Digitálny kokpit novej generácie Pure Panel s možnosťou prekrytia sklom

Vrcholom je ďalšia generácia zobrazovacieho systému Pure Panel, ktorá sa prvýkrát predstavila na modeli Mokka. Širokouhlý digitálny kokpit je vybavený dvoma 10-palcovými horizontálne orientovanými displejmi spolu s výduchmi klimatizácie vodiča. Vďaka vrstve, ktorá bráni pred odrazmi v čelnom skle, sa obrazovky zaobídu aj bez krytu.  

Vďaka fyzickým ovládačom obmedzeným na minimum, ktoré zastupujú jemne prepracované klávesy, dosahuje Pure Panel rovnováhu medzi digitalizáciou a intuitívnym ovládaním, zbavenú dráždivých vizuálnych podnetov. Žiaden model značky Opel nebol nikdy predtým tak ľahko ovládateľný. Pre šoférovanie a jazdu nie sú tlačidlá potrebné, pretože v novej generácii sa nachádza multimediálny informačný systém s vysokou mierou konektivity služieb, ktoré možno ovládať pomocou prirodzenej reči v rámci hlasového ovládania rovnako ako dotykovo – všetky modely majú štandardne možnosť bezdrôtového pripojenia kompatibilných mobilných telefónov cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto.

Inteligentné technológie a pokročilé asistenčné systémy vodiča vrátane poloautomatickej zmeny jazdného pruhu

Nový Opel Astra prináša do kompaktnej triedy inovácie, ktoré zákazníci poznali len z oveľa drahších vozidiel. V modeli Astra sa predstaví najmodernejšia verzia adaptívnych svetlometov Intelli-Lux LED Pixel Light. Systém predných svetlometov pochádza priamo z vlajkovej lode spoločnosti Opel Insignia a so 168 LED svietiacimi prvkami je na čele v kompaktnom a stredne veľkom segmente.

Opel Astra
The new 2021 Opel Astra

Vodiča podporujú najmodernejšie asistenčné systémy od head-up displeja po poloautomatický asistenčný systém Intelli-Drive 2.0 a 360-stupňová kamera Intelli-Vision. Všetky systémy je možné priamo sledovať a intuitívne ovládať prostredníctvom nového digitálneho kokpitu. Nový model Opel Astra využíva architektúru, ktorá zahŕňa aj najmodernejšie automatizované asistenčné systémy. Okrem multifunkčnej kamery v čelnom skle to zahŕňa aj technológie so štyrmi kamerami, päť radarových snímačov, ako aj ultrazvukové snímače vpredu a vzadu.

Kamery a snímače sú navzájom prepojené konektivitou e-horizon v systéme Intelli-Disk 2.0, ktorý dokáže rozšíriť rozsah kamier a radarov. To umožňuje systému prispôsobiť rýchlosť v zákrutách, vydať odporúčania týkajúce sa povolenej rýchlosti a vykonať poloautomatické zmeny jazdného pruhu. Detekcia rúk chýbajúcich na volante zaisťuje, že vodič sa bude stále venovať riadeniu. Výstraha pred priečnou dopravou vzadu, širokouhlý detekčný rozsah snímania mŕtveho uhla a aktívne sledovanie polohy v rámci jazdného pruhu, ktoré udržuje vozidlo v strede jazdného pruhu, patria medzi prvky, ktoré tvoria súčasť systému Intelli-Drive 1.0. Dlhý zoznam automatizovaných systémov pre podporu riadenia zahŕňa aj adaptívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť sledovaním vozidla idúceho vpredu a v prípade potreby dokáže zabrzdiť až do úplného zastavenia. S automatickou prevodovkou sa jazda vďaka systému Stop & Go automaticky obnoví.

Nový Opel Astra ako plug-in hybrid

Vrcholom portfólia pohonov je Astra vo verzii plug-in hybrid. Špičkový hybrid ponúka systémový výkon 165 kW (225 k) a maximálny krútiaci moment 360 Nm (spotreba paliva WLTP: 1,4 — 1,1 l/100 km, 31 — 24 g/km CO2; obe kombinované ). Výkon zaisťuje spolupráca medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Benzínový 1,6-litrový štvorvalec dodáva výkon 133 kW (180 k). Elektromotor dosahuje výkon až 81 kW (110 k). Výkon sa na prednú nápravu prenáša prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.

Opel Astra
The new 2021 Opel Astra

Alternatívne je k dispozícii aj hybridná verzia so systémovým výkonom 132 kW (180 k). Maximálny krútiaci moment aj tu predstavuje výrazných 360 Nm (spotreba paliva WLTP1: 1,4 — 1,1 l/100 km, 31 — 24 g/km CO2; obe kombinované). Benzínový motor v tomto prípade prispieva výkonom 110 kW (150 k). Oba plug-in hybridné modely ponúkajú pri jazde veľa zábavy: poskytujú zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 7,7, respektíve 7,9 s a dosahujú maximálnu rýchlosť až 235 a 225 km/h (elektronicky obmedzená). Pre bezemisnú jazdu v meste možno zvoliť elektrický režim. Vďaka batérii s kapacitou 12,4 kWh nová Astra Hybrid prejde (podľa WLTP 2) až 60 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Moderné spaľovacie motory

Zákazníci si zároveň môžu vybrať požadovaný typ pohonu v závislosti od svojich požiadaviek a individuálnych preferencií. Spaľovacie motory, ktoré dopĺňajú portfólio nového modelu Opel Astra, sa vyznačujú aj vysokou hospodárnosťou a nízkou spotrebou paliva.

Benzínový 1,2-litrový trojvalcový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje výkon 81 kW (110 k). Benzínový motor je navyše k dispozícii aj s výkonom 96 kW (130 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Benzínový motor dosahuje maximálny krútiaci moment 230 Nm už od 1 750 ot./min.

Naftový 1,5-litrový štvorvalcový motor s výkonom 96 kW (130 k) poskytuje maximálny krútiaci moment 300 Nm už od 1 750 ot./min. a je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: Opel

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu