Každý fanúšik bavorskej automobilky musí poznať ikonickú osmičku, ktorá bola a stále je legendou. Vynikala dizajnom, technikou a hlavne emóciami, ktoré vzbudzovala.

Po rokoch nastal prerod ikony a svetlo sveta uzrela úplné nová – do detailu prepracovaná osmička. Dokáže aj nový model vzbudiť toľké emócie? Tak sa na to pozrime!

tom tailor

BMW 840d xDrive

Nádherne spracované, luxusné a takmer 5 metrové kupé v modrosivej metalíze púta pozornosť a vzbudzuje rešpekt úplne všade. Z profilu pripomína torpédo – výrazný predok s ploskými ľadvinami v čiernej lesklej farbe dopĺňa mohutný „M“ nárazník. Profil karosérie lemujú výrazné prelisi, ktoré nadväzujú na obrovský zadný nárazník s kontrastne lakovaným difúzorom. Tento celok dopĺňajú úzke svetlomety s jedinečným svetelným podpisom. Predné laserové svetlomety sú skvelé a ešte aj inteligentné, nakoľko veľmi precízne tieňujú ostatné autá v premávke. Nič lepšie sme doposiaľ nevideli.

„Zadné LED svetlomety sú poriadne natiahnuté a ich podpis charakterizuje nový dizajnový jazyk značky. 19“ disky so zimným obutím tomu nedali úplnú bodku, no letné dvadsiatky to dozaista napravia.“

BMW

BMW 840d xDrive

A teraz povedzte, či toto auto nevytvára emócie? Jednoznačne áno a o to viac, keď sa dozviete, že pod veľkou prednou kapotou nie je benzínový 8-valec, ale naftový 6-valec prepĺňaný dvomi turbami, ktorý ponúka výkon 235 kW (320 hp) a max. krútiaci moment 680 Nm. Tento výkon je prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky posielaný na všetky 4 kolesá. O prerozdelenie sily na jednotlivé kolesá sa stará xDrive a v tomto modely je prítomná aj riadená zadná náprava. Čo z týchto faktov plynie? Takmer 2-tonový kolos jazdí perfektne za každých podmienok, ponúka dostatočný výkon a neuveriteľnú pružnosť v každom okamihu. Môžete mať námietky na naftový motor, no na každodenné zdolávanie prevažne dlhších trás je táto motorizácia ako stvorená. Okrem toho sa dokáže odvďačiť aj výbornou spotrebou, ktorá počas normálnej jazdy (nie letargickej) neprekročila 8 litrov. Často to bolo iba 7,3l/100km, čo je na dané auto výborné číslo.

„Nie len výkon a skvelé jazdné vlastnosti sú podstatou, ale aj výkonný brzdový systém, ktorý vie takýto kolos dostať pod kontrolu.“

bmw

BMW 840d xDrive

Hneď v úvode testu sme zavítali na pár dní na Moravu, kde sme na okresných cestách overili vlastnosti adaptívneho podvozku, ktorý je v režime Comfort reálne komfortný a dokonale žehlí väčšinu nerovností, pričom v režime Sport reálne cítiť stuhnutie. Okrem toho sa mení aj nastavenie prevodovky, účinnosti akcelerátora, práca riadenej zadnej nápravy atď. S týmto modelom sa dá jazdiť max. pohodovo, ale aj veľmi razantne – naftová osmička je auto mnohých tvárí. V ďalšej etape testu sme nevynechali ani dobré Rakúske cesty a záver týždňa patril slovenskému (prevažne) tankodromu. Najčastejšie sme využívali režim Adaptive, ktorý je učenlivý a osvedčil sa nám v mnohých situáciách.

„Priznávame, na začiatku testu sme si neboli úplne istí, pre koho je toto auto určené, resp. kto je cieľovou skupinou. Je obrovské, luxusné a maximálne reprezentatívne, avšak ideálne iba pre dve osoby. Aha, už vieme – ak máte veľa peňazí a ste slobodný človek, pričom milujete štýlové autá s charakterom, tak nová osmička bude vašim miláčikom. Druhou cieľovou skupinou môžu byť zrelí oteckovia, ktorí už majú v garáži nejaké to SUV, prípadne limuzínu a žiada sa im občas sadnúť do niečoho výnimočnejšieho.“

bmw

BMW 840d xDrive

Teraz s nami nahliadnite do luxusného interiéru, v ktorom prevláda kvalitná koža, mäkčené plochy a klavírny lak, na ktorom vidieť každú nečistotu. To je iba „detail“, podstata tkvie v kvalite jeho prevedenia a pohodlia, ktoré osmička ponúka. Posed za volantom je perfektný, pracovisko vodiča takmer dokonalé, no výhľad z auta je trošku slabší. To je daň za veľkosť a nízky profil auta. Počas testu nám to však až tak nevadilo, nakoľko s riadenou zadnou nápravou sa toto auto správa ako by malo o 2 metre menej. Možno sa to nezdá, ale osmička je neuveriteľné vrtká a počas parkovania a pod. napomáha šoférovi armáda systémov, senzorov a 4 kamery s vysokým rozlíšením.

„Interiér nepôsobí extra odlišne od iných modelov vyššej triedy, no keď sa doňho posadíte, tak pochopíte o čom píšeme.“

bmw

BMW 840d xDrive

Šofér a spolujazdec má miesta na rozdávanie, ale dozadu radšej nikoho neberte. Sú to výsostne 2 núdzové miesta. Naopak, batožinový priestor je dostatočne veľký na golfovú výbavu alebo batožinu na týždňovú dovolenku v alpách – pre dvoch. Keď za sebou zavriete dvere s automatickým dovieraním, tak zistíte, že ste v inej dimenzii, a tak sa na vás pozerajú aj zvonka. Okamžite spozorujete kvalitné spracovanie interiéru, výborný koženný volant so širším vencom, prehľadné ovládacie prvky, široký stredový tunel a veľmi slušné audio Harman/Kardon.

Volič automatickej prevodovky, iDrive ovládač a pod. pochádzajú z príplatkového balíka Crafted Clarity, čo znamená, že ide o kryštálové prvky. Pred vodičom sú dva veľké LCD displeje – digitálny prístrojový panel a hlavná zobrazovacia plocha informačno-multimediálneho systému, ktorá je dotyková a nechýba ani veľký projekčný Head-Up displej. Ovládanie systému je stále najintuitívnejšie kruhovým voličom v stredovej konzole, prípadne gestami.

bmw

BMW 840d xDrive

Na záver musíme spomenúť armádu asistenčných systémov, ktoré pracujú tak, ako sa na danú triedu patrí. Ocenili sme precízne vedenie vozidla v jazdnom pruhu (pekne centruje auto na stred), ktoré je kombinované s adaptívnym tempomatom. Samozrejmosťou je sledovanie okolia vozidla, autonómne brzdenie v prípade núdze/nepozornosti, sledovanie mŕtvych uhlov, chodcov a cyklistov, ako aj pokročilý parkovací asistent a „XY“ ďalších systémov.

Absenciu nemajú ani natívne BMW aplikácie, ako aj podpora Apple CarPlay (bezdrôtovo) a možnosť prepojiť auto s mobilnou aplikáciou BMW Connected, pričom môžete pomocou aplikácie ovládať klimatizáciu, otvárať/zatvárať auto, mať prehľad o dojazde atď. Nočné videnie tu nie je, ale za príplatok si sem môžete dať asi všetko.

iPhone

Aplikácia BMW Connected + Apple Watch (5.generácie)

Jednou vetou – BMW 840d xDrive Coupe 

Ak nepotrebujete 4 dvere, teda sedmičku, tak osmička vás katapultuje do výšin luxusu a maximálne pohodovej jazdy.

Automobil na test zapožičala spoločnosť: BMW Slovensko

Cena testovaného modelu: 123 763 Eur

Prečítajte si aj:

BMW i3 120 Ah: Prémiový (nielen) mestský elektromobil

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu