BMW Group mení od základu stratégiu a rok 2021 vidí optimisticky

0

BMW Group dosiahla v poslednom štvrťroku 2020 historicky najvyššie predaje. V spolupráci so svojimi maloobchodnými partnermi teraz mení divíziu predaja a marketingu. Cieľom je ponúknuť prémiový zákaznícky zážitok pri dlhodobej udržateľnosti.

Nový plán zdôrazňuje dôležitosť elektromobility ako kľúčovej hybnej sily a kvantitatívnym cieľom je zdvojnásobiť predaj čisto elektrických vozidiel. V tomto roku odštartuje výroba elektrického BMW iX v závode Dingolfing a BMW i4 v Mníchove. V BMW sa momentálne zvýšil počet ponúkaných elektrifikovaných vozidiel (plne elektrických a plug-in hybridných) na 13 modelov.

Nová predajná stratégia BMW Group

Nová predajná stratégia BMW Group

Dôraz na online v celom živote vozidla

Predajné kanály sa v pandemickom roku 2020 rýchlo prispôsobili a zákazníci budú mať možnosť konfigurovať, ale aj kúpiť si vozidlá online. Prostredníctvom zdieľanej obrazovky môžu napr. obchodní zástupcovia spoločne so zákazníkmi vozidlá nakonfigurovať alebo ich vziať na virtuálnu prehliadku skladových vozidiel.

V rámci novej predajnej stratégie BMW Group plánuje so svojimi maloobchodnými partnermi zákazníkom v budúcnosti umožniť nákup individuálne konfigurovaného vozidla online a nechať si ho dodať až ku svojim vchodovým dverám. Tým vznikne kompletná online zákaznícka cesta: od konfigurácie cez objednanie až po celú dobu jeho používania.

Nárast popredajných úprav

Majitelia elektromobilov si tiež môžu individuálne konfigurovať produkty a služby od BMW Charging a MINI Charging a vytvoriť si tak riešenie nabíjania batérie šité presne na mieru podľa vlastných potrieb. Je to nová cesta k plneniu individuálnych potrieb a rovnako sa otvára úplne nový spôsob popredajných úprav vozidla. Budete si tak môcť dodatočne aktivovať ďalšie prvky výbavy ako sú asistenčné systémy, vybrané svetelné a zvukové pakety alebo dokonca aj nastavenie podvozku. Tieto funkcie môžu byť pritom ponúkané napr. na obmedzenú dobu. To sa oplatí napr. pri vozidlách na lízing, pri ich prenájme alebo ak jazdia len určitú dobu v špecifickom teréne.

BMW očakáva, že podiel prvkov výbavy dostupných ako popredajné vylepšenie bude v budúcnosti predstavovať významné percento voliteľnej výbavy.

Zákazníci sa pritom sami rozhodnú, či spoločnosti BMW Group sprístupnia osobné údaje na zlepšenie ich skúsenosti s produktami a službami. Osobné identifikačné číslo BMW ID bude slúžiť ako rozhranie na dialóg so zákazníkom, ktorý bude plne prispôsobený jeho potrebám a už umožní viacero celkom nových funkcií. Napr. používanie smartfónu ako kľúča od auta po integrácii Amazon Alexa.

Novú predajnú a marketingovú stratégiu zákazníci po prvýkrát zažijú pri predstavení modelov BMW iX a BMW i4.

Popredajné služby sa prémiovo pripravujú pre BMW iX

Popredajné služby sa prémiovo pripravujú pre BMW iX

Prémiové služby v oblasti údržby a opráv

BMW Group v spolupráci s maloobchodnými partnermi pracujú aj na ďalšom zlepšení ponuky v oblasti služieb a údržby vozidiel. Aby spoločnosť BMW Group urýchlila nástup elektromobility, vyškolila vo svojich nemeckých predajniach už viac ako 2000 zamestnancov v oblasti bezpečného používania systémov vysokého napätia prostredníctvom špeciálneho odborného školenia a programov ďalšieho vzdelávania.

BMW Group bude aj naďalej rozširovať ponuku svojich produktov, napríklad prostredníctvom vzdialenej diagnostiky. Jedným z aspektov je rozšírenie produktovej ponuky diagnostikou na diaľku. Ak teda v budúcnosti vozidlo na displeji zobrazí chybovú hlášku, zákazník bude môcť zavolať svojmu BMW partnerovi priamo z vozidla. Ak bude súhlasiť, dáta z vozidla sa na diaľku stiahnu a servisný pracovník môže vykonať diagnostiku na diaľku. Ak je potrebné vozidlo priviezť do servisu, možno si jednoducho dohodnúť termín na vyhovujúci čas priamo z vozidla. Inak sa opraví chyba na diaľku.

Vozidlá BMW iX budú mať možnosť diagnostiky na diaľku

Vozidlá BMW iX budú mať možnosť diagnostiky na diaľku

Prémiovosť a udržateľnosť v harmónii

Viera BMW Group, že neexistuje prémiovosť bez udržateľnosti platí aj pre divíziu predaja a marketingu. Aj preto BMW Group dokázala v roku 2020 prekonať ciele EÚ v oblasti emisií CO2. Spoločnosť tiež školí zamestnancov a maloobchodných partnerov, aby sa stali jej veľvyslancami v oblasti udržateľnosti. Okrem toho propaguje i témy ako napríklad recyklácia a používanie druhotného materiálu.

Značky:

O autorovi

Mám rád nové veci a nesmierne ma bavia nové technológie. Úplne super je, že vďaka mojej práci sa môžem venovať marketingu v spojení s tými najnovšími technológiami a robiť tak presne to, čo ma baví.

Pridaj komentár