BMW iX: takto budú vyzerať budúce elektrické vozidlá

0

Nový model BMW iX je prvým vozidlom, ktoré stojí na novej modulárne upraviteľnej stavebnici. Je to čistý elektromobil z oblasti Sports Activity Vehicles (SAV).

BMW iX ako mohutné SAV s čisto elektrickým pohonom.

BMW iX ako mohutné SAV s čisto elektrickým pohonom. Zdroj: BMW

Svojím priestorovým konceptom, špeciálnym pohonom a technikou podvozka ako aj systémom ovládania a asistenčnými systémami vodiča je nový model BMW iX ukazovateľom novej doby mobility. S veľkými a luxusnými modelmi BMW X ho spájajú proporcie ako aj vysoká pozícia sedenia a s tým spojený dobrý celkový prehľad nad dianím na vozovke. Extrémna tuhosť karosérie, nastavenie pruženia a tlmenia, veľké kolesá či komfort odvaľovania a akustiky sprostredkúvajú ťah vpred. Trakcia, obratnosť a jazdná stabilita ťažia predovšetkým zo spontánneho nárastu sily motorov, z elektrického pohonu všetkých kolies, rýchlych reakcií protipreklzového systému umiestneného pri pohonnej jednotke. K tomu sa pripočítajte vyvážené rozloženie hmotnosti, nízko položené ťažisko vozidla a veľký rozchod, ktorú oceníte pri prejazde zákrutami.

Veľkorysý priestor vo vnútri BMW iX.

Veľkorysý priestor vo vnútri BMW iX. Zdroj: BMW

Model BMW iX sa do predaja dostane v novembri 2021. Na začiatok predaja sa predstavia modely BMW iX xDrive50 so systémovým výkonom 385 kW (523 k), s kombinovanou spotrebou elektrickej energie od 23,0 do 19,8 kWh na 100 kilometrov a s dojazdom do vzdialenosti viac ako 630 kilometrov podľa testovacieho cyklu WLTP (predbežné hodnoty). Ďalej je to BMW iX xDrive40 so systémovým výkonom 240 kW (326 k), s kombinovanou spotrebou elektrickej energie od 22,5 do 19,4 kWh na 100 kilometrov a s dojazdom do vzdialenosti viac ako 425 kilometrov podľa testovacieho cyklu WLTP.

Centrálna konzola BMW iX.

Centrálna konzola BMW iX. Zdroj: BMW

Ponuku modelov neskôr obohatí ešte výkonnejšia verzia BMW iX M60. Prvý čisto elektrický automobil BMW M v segmente SAV dosiahne výkon viac ako 440 kW (600 k).

Na tlačovej konferencii zástupcovia BMW popisovali aj dobu nabíjania na 100 km jazdy za menej ako 10 minút pri splnení všetkých podmienok. Toto si skúsime overiť na Slovensku s najvyspelejšou technológiou nabíjačiek, aká sa u nás nachádza.

Značky:

O autorovi

Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií a tiež videoreportáží. Snažím sa byť na každej lepšej tlačovke či už na Slovensku alebo v zahraničí. Mám rád fotografovanie a tiež cestovanie.

Pridaj komentár