Nový dizajn má predstavovať vyjadrenie prepracovanej identity značky, ktorá stavia zákazníka do centra všetkých aktivít.

Tento článok začnem trošku osobnejšie, nakoľko sa netajím tým, že mám k tejto značke už dlhé roky veľmi blízko a táto správa ma celkom zaskočila. Aktuálne logo, ktoré BMW používa od roku 1997, je elegantné, nesie historický odkaz a v neposlednom rade je nadčasové – vyníma sa aj na najnovších modeloch automobilky.

Nový dizajn je síce zaujímavý, moderný, no neviem si ho úplne (subjektívne) predstaviť na všetkých modeloch. A to ani nemusím – nové logo sa totiž nebude používať na vozidlách či na externom a internom označení predajných miest. V týchto prípadoch sa aj naďalej bude používať existujúce logo.

Subjektívny úvod máme za sebou, teraz sa pozrime na skutočnosti a fakty o novom logu.  

Základom je fakt, že po viac ako 20 rokoch má značka BMW novú korporátnu identitu pre potreby online aj offline komunikácie. Kompletným prepracovaním v prospech nového logotypu a nových dizajnových pravidiel prešli komunikačné logá BMW, BMW i a BMW M. Značka BMW sa prispôsobuje potrebám a vizuálnemu štýlu dneška a lepšie tak vyhovuje nárokom digitálneho veku.

Nový dizajn predstavuje vyjadrenie prepracovanej identity značky, ktorá stavia zákazníka do centra všetkých aktivít. Je skromnejšie, dvojrozmerné a naznačuje otvorenosť a jasnosť. Dodatočná transparentná verzia loga je ešte otvorenejšia a pozýva záujemcov, aby sa stali súčasťou sveta značky BMW. Zmena odráža prechod značky BMW od zamerania čisto na automobilový svet k väčšiemu dôrazu na technológie a prepojenia.

Aktuálny vzhľad loga značky BMW sa zameriava na výzvy a možnosti spojené s digitalizáciou. Prepracovaný logotyp vyjadruje otvorenosť a silu charakteru, ktorá zabezpečí modernú a nadčasovú prítomnosť v online aj offline svete.

„Značka BMW sa intenzívnejšie začína zameriavať na vzťahy. Nové komunikačné logo vyjadruje otvorenosť a jasnosť,” vraví Jens Thiemer, senior viceprezident Customer and Brand BMW. „Novú priehľadnú verziu chceme využiť na oslovenie našich zákazníkov, aby sa stali súčasťou sveta značky BMW viac ako kedykoľvek predtým. Okrem toho nový dizajn značky lepšie vyhovuje výzvam a možnostiam digitalizácie našich značiek. S novými vizuálnymi pravidlami a s grafickou flexibilitou sme sa vybavili a pripravili na široké možnosti styčných bodov, prostredníctvom ktorých bude značka BMW komunikovať v online aj offline svete. Toto nové komunikačné logo symbolizuje význam a dôležitosť, ktoré značka pripisuje budúcnosti mobility a radosti z jazdy.”

Globálne predstavenie nového dizajnu značky odštartovalo 3. marca 2020. Prechodné obdobie medzi 3. marcom 2020 a 31. májom 2021 predstavuje čas na zmenu všetkých komunikačných vizuálov pre online aj offline komunikáciu, na veľtrhoch, výstavách aj podujatiach. Nové logo je novou mediálnou značkou a bude sa používať spolu s doteraz existujúcim logom. Nebude sa používať na vozidlách či na externom a internom označení predajných miest. V týchto prípadoch sa aj naďalej bude používať existujúce logo.

Zdroj: BMW

Prečítajte si aj:

Hans Zimmer sa postaral o zvukovú zložku štúdie BMW Concept i4 (zvukovú stopu nájdete v článku)

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu