Počas tohto roka sme testovali mnoho motoriek, náš záujem bol hlavne o motorky s technologickou výbavou. R18 je motorka tak povediac z iného sveta.

Je to kombinácia klasiky a najvyspelejšej technológie. Objem motora je 1802 ccm, ide o vzduchom a olejom chladený dvojvalcový štvortaktný motor s protiľahlými valcami. Práve protiľahlé valce sú charakteristickou vlastnosťou pre BMW.

Neskutočný výkon

Výkon tohto motora je 67 kW pri 4750 ot/min a krútiaci moment je 158 Nm pri 3000 ot/min. S touto výbavou sme na uzavretej trati na Slovakia RIng vyskúšali rýchlosť 180 km/h a konštatujeme, že je to aj v takejto rýchlosti stabilný stroj.

Spotreba podľa WMTC je pri rýchlosti 90 km/h zhruba 5,8 litra/100 km. Prevodovka prekvapivo nie je automatická ale manuálna, 6-stupňová.

Vyžaduje sa aj sila vodiča

Celý stroj je postavený na dvojitom rúrkovitom oceľovom ráme, pričom rázvor kolies je 1695 mm.

Pohotovostná hmotnosť R18 Transcontinetal je až 427 kg a preto tvrdíme, že na jej ovládanie treba mať guráž a tiež príslušnú telesnú výbavu. Výška sedačky je voči bežným motorkám znížená, je to 740 mm. Objem nádrže je 24 litrov a mobilná aplikácia zaznamenáva vaša zážitky aj s fotografiami a tiež informuje o prevádzkovom stave motorky.

Zdroje: vlastné

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu