Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový model BMW radu 2 Active Tourer ponúkal už od svojho prvého uvedenia na trh širokú škálu pohonov vybavených modernými spaľovacími motormi zo súčasnej generácie s označením BMW Group Efficient Dynamics a najnovšou verziou 48-voltovej mild hybridnej technológie.

V budúcnosti prinesú dve plug-in hybridné verzie kompaktného všestranného vozidla dodatočnú efektivitu a radosť z jazdy. Hybridné systémy oboch modelov kombinujú 3-valcový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo, ktorá poháňa predné kolesá, s elektromotorom pôsobiacim na zadné kolesá. Rovnako ako vysokonapäťová batéria umiestnená hlboko v podlahe vozidla, aj tento elektromotor využíva piatu generáciu technológie BMW eDrive. Výsledný hybridný pohon všetkých kolies poskytuje vo všetkých jazdných situáciách veľmi vysokú úroveň športových jazdných vlastností, jazdnej stability a trakcie.

Pohon nového modelu BMW 230e xDrive Active Tourer (kombinovaná spotreba paliva: 0,8 – 0,6 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 15,9 – 14,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 18 – 14 g/km podľa WLTP; údaje podľa podľa NEDC: –) generuje výkon až 240 kW (326 k), pričom ide o systémový výkon pochádzajúci zo spolupráce spaľovacieho motora s výkonom 110 kW (150 k) a elektrického motora s výkonom 130 kW (177 k). To znamená, že výkonnejší z dvoch plug-in hybridných modelov šprintuje z pokoja na 100 km/h za 5,5 sekundy. Jeho elektrický dojazd je podľa WLTP do vzdialenosti 82 až 93 kilometrov.

S maximálnym systémovým výkonom 180 kW (245 k), ktorý vytvára spaľovací motor s výkonom 100 kW (136 k) a elektrický pohon s výkonom 80 kW (109 k), dokáže plug-in hybridný systém nového modelu BMW 225e xDrive Active Tourer (kombinovaná spotreba paliva: 0,8 – 0,6 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 15,8 – 14,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 18 – 14 g/km podľa WLTP; údaje podľa NEDC: –) zrýchliť z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy. S hodnotami medzi 83 a 92 kilometrami podľa WLTP má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu aj výrazne vyšší elektrický dojazd. Navyše, maximálna nabíjacia kapacita sa pri použití wallboxu alebo verejnej nabíjacej stanice zdvojnásobila. Teraz je to 7,4 kWh. To umožňuje nabitie vysokonapäťových batérií oboch plug-in hybridných modelov z nuly na 100 percent ich kapacity za 2,5 hodiny.

Tretím novým prírastkom do portfólia pohonov je 2,0-litrový 4-valcový naftový motor obohatený o 48-voltovú mild hybridnú technológiu. Nový model BMW 223d xDrive Active Tourer (kombinovaná spotreba paliva: 5,1 – 4,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 133 – 121 g/km podľa WLTP; údaje podľa NEDC: –) poskytuje maximálny výkon 155 kW (211 k), pričom tento výkon generujú spoločne spaľovací motor s výkonom 145 kW (197 k) a elektrický motor s výkonom 14 kW (19 k). Sekunduje mu aj maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm. Spaľovací motor dodáva 400 Nm a elektrický pohon až 55 Nm. Elektromotor mild hybridného systému je zabudovaný do 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky Steptronic a zároveň funguje aj ako štartér-generátor pôsobiaci priamo na kľukový hriadeľ. Sila pohonnej sústavy sa prenáša na vozovku prostredníctvom inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Model BMW 223d xDrive Active Tourer zrýchli z nuly na 100 km/h za 7,3 sekundy.

Všetky spomínané modelové varianty, úrovne výbavy, technické špecifikácie, spotreby a hodnoty emisií zodpovedajú ponuke na automobilovom trhu v Nemecku.

BMW radu 2 Active Tourer**Výkon (kW/hp):Spotreba WLTP (l/100 km)CO2 emisie
WLTP (g/km)
BMW 225e xDrive Active Tourer180/2450.8 – 0.618 – 14
BMW 230e xDrive Active Tourer240/3260.8 – 0.618 – 14
BMW 223d xDrive Active Tourer155/2115.1 – 4.6133 – 121

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.