Všetko sa to začalo pred 9 rokmi predstavením prvého iPhonu, ktorý odštartoval dovtedy nevídaný ošiaľ v predaji smartfónov. Kto z nás nechcel už po pár mesiacoch (respektíve najneskôr po 2 rokoch pri možnosti opäť sa zaviazať u svojho operátora) od kúpy svojho telefónu nový, krajší, rýchlejší,  s kvalitnejším fotoaparátom a väčším rozlíšením displeja? Zdá sa, že po 9 rokoch sme sa ocitli na vrchole tohto ľadovca a pôjdeme, pre zmenu, opäť z kopca.

Best-phone-March-16-970-80_nowat

Na tento fakt poukazujú najnovšie získané dáta analytickej spoločnosti IDC. Tie na základe aktuálneho vývoja trhov predpokladajú medziročný nárast v predaji len o 1,6 % v porovnaní s rokom 2015 s počtom 1,46 miliardy predaných telefónov. Na porovnanie, v minulom roku to bolo 10,6 % oproti roku 2014. Znamenajú tieto čísla definitívny koniec rozmachu na trhu so smartfónmi?

Dôvody sú jasné. Rozvinuté regióny ako USA, Kanada, Západná Európa či Japonsko sú nasýtené. Rozdiely vo funkciách a konštrukcii noviniek už nie sú také markantné ako kedysi, spotrebitelia sú spokojní s ich terajšími zariadeniami a vo väčšine prípadov už neplánujú nákup nových. Mierny nárast sa očakáva iba na rozvíjajúcich sa trhoch, čo však nebude mať veľký vplyv z globálneho hľadiska. Čo sa týka percentuálneho podielu operačných systémov predaných telefónov v tomto roku, naďalej neohrozene kraľuje Android s 85,3 % a dvojkou je iOS s podielom 13,9 %. Hlavu v smútku musí mať Microsoft, ktorého Windows Phone sa oproti minulému roku prepadol až o 75 % a aktuálne mu už patrí len 0,5 % podiel v predaji.

Svetlá budúcnosť iba pre oblasť virtuálnej reality

Na obzore je predsa len aj jeden svetlý bod a tou je virtuálna realita. Vďaka zariadeniam ako Samsung Gear VR či platforme Google Daydream, ktoré potrebujú pre svoje fungovanie smartfóny, sa očakáva dopyt spotrebiteľov po zariadeniach, ktoré s nimi budú vedieť spolupracovať.

Zdroj: BusinessInsider

Autor: Ján Pápay

Nechajte nám správu