Sledovaním cez cookies tzv. tretích strán by malo byť minulosťou.

Firefox, Opera ale aj Microsoft Edge priniesli funkcie na zvýšenie súkromia práve cez identifikáciu takýmito cookies. Teraz sa podľa webu ghacks.net pridáva aj Google so svojím prehliadačom Chrome a od verzie 89 bude vaša identifikácia naprieč webovým priestorom podstatne ťažšia.

Identifikovaniu by sa malo zabrániť práve iniciatívou, ktorá sa nazýva Federated Learning of Cohorts (FLoC). Zmenou pravidiel sa dosiahne vyššia ochrana súkromia a to práve neschopnosťou identifikovať používateľa. Zadávatelia reklamy budú mať relevantné výsledky o zvykoch používateľov, ich záujmoch, no nebudú ich vedieť spojiť na konkrétneho používatelia.

Údaje o používateľoch budú zostávať na lokálnom disku a nikam sa nebudú odosielať. Na pohľad malá zmena, no vo výsledku s veľkým dopadom. Inzertné spoločnosti dostanú len pre nich relevantný výsledok, nič navyše. A takto budú spokojní aj používatelia. Tí totiž stále dostanú relevantnú reklamu, ktorá by ich mohla zaujímať.

FLoC je zatiaľ v experimentálnej fáze a používatelia by mali mať možnosť kontroly, či ich prehliadač odosiela náhodný identifikátor alebo nie. Je však jasné, že adopcia tohto nástroja ešte chvíľu potrvá. Otázkou bude, ako sa k tomu postavia ostatné prehliadače. Prijmú FLoC alebo sa vydajú vlastnou cestou, ako blokovať identifikovanie a cookies?

Zdroj: ghacks.net

Prečítajte si aj:

Google testuje: YouTube dostane novú sekciu komentárov

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.