Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

mBank ako prvá banka na slovenskom trhu v auguste tohto roku zvirtualizovala celé portfólio svojich platobných kariet.

S trendom prechodu na virtuálne karty však začala už minulý rok, kedy svojim klientom predstavila eKartu – virtuálnu kartu určenú na platby na internete. To, že klienti majú o moderné, pohodlné a bezpečné riešenia záujem, potvrdzujú aj čísla. Z aktuálnych dát banky totiž vyplýva, že v októbri a v novembri bolo, aj vďaka úspešnej kampani, 74 % všetkých novo vydaných platobných kariet virtuálnych.

Digitálna banka mBank flexibilne reaguje na aktuálne trendy a silnejúci tlak na využívanie nielen jednoduchých, pohodlných a bezpečných riešení, ale prihliada aj na šetrnosť k životnému prostrediu. „Unikátnosť nášho riešenia spočíva v tom, že vôbec nezáleží na tom, aký typ karty klient preferuje. Všetky naše platobné karty totiž ponúkame aj v čisto virtuálnej podobe – či už ide o štandardné alebo prémiové karty k účtu, karty pre deti, študentov i podnikateľov či kreditné karty. Je teda len na klientovi, či zvolí plastovú alebo digitálnu formu,“ hovoríMartin Podolák, riaditeľ produktovej a procesnej divízie mBank Slovensko a Česká republika.

Z interného prieskumu mBank vyplýva, že s kartami bez plastového nosiča, teda len vo virtuálnej podobe, sa budeme stretávať stále častejšie. „Medziročne sa nám podiel klientov, ktorí tvrdia, že plastovú kartu už vôbec nepotrebujú, zvýšil približne o tretinu,“ hovorí Michal Staněk, produktový manažér platobných kariet mBank. Potvrdzuje to aj aktuálna štatistika. „Klienti, ktorí si u nás v poslednom čase otvorili účet a súčasne požiadali o platobnú kartu, si v 20% prípadov zvolili len tú virtuálnu,“ dopĺňa Michal Staněk.

Ambíciou mBank je docieliť významný podiel bezplastových kariet v rámci celého portfólia klientov, nezameriava sa teda len na novo vydávané karty. Budúci rok chystá banka niekoľko noviniek v oblasti virtuálnych kariet a platenia mobilom, aby klientom prechod na čisto virtuálnu formu karty a jej používanie čo najviac zjednodušila.

Banka plánuje rozvíjať aj eKartu – virtuálnu kartu určenú na nákupy na internete, ktorú aktuálne využíva 12 % klientov. „Ide o dobíjaciu kartu, ktorá je od bežného účtu klienta úplne oddelená. Vďaka tomu sú ostatné peniaze na účte klienta v bezpečí a nemusia sa tak báť, že o ne podvodom prídu. Pokiaľ s ňou klient potrebuje niečo zaplatiť, stačí na ňu previesť, v mobilnej aplikácii alebo internet bankingu, ľubovoľnú čiastku z bežného účtu a s tou následne disponovať v internetovom prostredí,“ vysvetľuje Michal Staněk.

Podiel platieb mobilom a hodinkami aj naďalej každý mesiac rastie. „Neočakávame, že by sa trend prechodu na mobilné transakcie mal v blízkej budúcnosti zastaviť či spomaliť,“ hovorí Martin Podolák a pokračuje: „Aktuálne klienti mBank na Slovensku realizujú viac ako štvrtinu všetkých bezhotovostných transakcií u obchodníkov bez prítomnosti plastovej karty.“

Napomáha tomu aj skutočnosť, že mBank sa tejto oblasti venuje dlhodobo. „mBank je aj naďalej jedinou bankou na Slovensku, ktorá klientom umožňuje využívať všetky dostupné moderné platobné služby – Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay a najnovší Xiaomi Pay,“ uzatvára Michal Staněk.

mBank eKartaZdroj: mBank
mBank eKarta

Značky: