Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Dnes zišli z výrobných liniek závodu spoločnosti BMW Group v meste Dingolfing prvé sériovo vyrábané vozidlá nového modelu BMW radu 7.

V skutočnosti to bol dnes dvojitý debut, pretože nové BMW najvyššej triedy sa vyrába nielen s mimoriadne úspornými spaľovacími motormi, ale aj ako plne elektrický model BMW i7. Milan Nedeljković, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za výrobu: „Náš nový model BMW radu 7 je prvým luxusným sedanom na svete, ktorý zákazníkom ponúka výber medzi tromi typmi pohonu. Či už plne elektrický, so spaľovacím motorom, alebo čoskoro aj ako plug-in hybrid. Máme flexibilné výrobné štruktúry a vynikajúce integračné schopnosti, ktoré sú k dispozícii na efektívnu výrobu takej rozmanitej škály pohonov.

Viac ako 300 miliónov € investovaných do závodu na výrobu vozidiel v Dingolfingu

Spoločnosť BMW Group investovala do prípravy závodu v Dingolfingu v súvislosti s výrobou nového modelu BMW radu 7 viac ako 300 miliónov eur. Keďže sa dôsledne snaží implementovať víziu výroby budúcnosti BMW, jej najväčší európsky závod sa čoraz viac transformuje na BMW iFACTORY, pričom uvádza do praxe prístup Lean. Green. Digital. Spoločnosť BMW Group prvýkrát pilotne využíva autonómne manévre v rámci výrobného prostredia s práve vyrobenými vozidlami BMW radu 7 a tým optimalizuje montážne a výstupné logistické procesy.

BMW i7: Najnovší míľnik na ceste k e-mobilite v luxusnom segmente

S prebiehajúcou výrobou a po tom, keď predajná sieť dostane potrebné predvádzacie vozidlá, bude nové BMW radu 7 na jeseň tohto roku dostupné pre zákazníkov na celom svete. Najmä model BMW i7 predstavuje ďalší krok v aktivitách spoločnosti BMW Group v rámci elektrifikácie luxusného segmentu, ktorý začal symbolizovať závod v meste Dingolfing. Člen predstavenstva Milan Nedeljković: „Presne pred rokom sme tu oslavovali začiatok výroby nášho modelu BMW iX. Dnes predstavuje model BMW i7 – najnovší míľnik na našej ceste. Budúci rok budeme svedkami uvedenia plne elektrickej verzie BMW radu 5, čím zrýchlime tempo elektromobility a elektrifikujeme náš hlavný modelový rad. Očakáva sa, že do konca roku 2022 bude každé štvrté BMW opúšťajúce závod Dingolfing už vybavené elektrickým pohonom. Podľa súčasných plánov do polovice tohto desaťročia dosiahneme, že elektrické vozidlá budú tvoriť 50 percent celkovej produkcie závodu.

100-percentná flexibilita výmeny medzi rôznymi typmi pohonov

Nový model BMW radu 7 sa montuje na rovnakej linke ako modely BMW radu 5, radu 8 a plne elektrický model BMW iX. „Sme 100-percentne flexibilní a dokážeme plynulo prepínať medzi rôznymi verziami pohonu modelu BMW radu 7,“ vysvetlil Christoph Schröder, riaditeľ závodu. „To znamená, že môžeme vyrábať úplne v súlade s dopytom po rôznych pohonoch a v maximálnej možnej miere využívať kapacitu nášho závodu.“

BMW radu 7 ťaží z produktových a procesných modulov modelu BMW iX

Nové BMW radu 7 využíva rôzne technologické moduly modelu BMW iX. Nielen pokiaľ ide o jednotlivé prvky, ako sú architektúra palubnej siete, užívateľské rozhranie a asistenčné systémy vodiča, ale aj z hľadiska výrobných a overovacích procesov pri montáži, pričom ich priekopníkom bol práve model BMW iX. Príklady zahŕňajú prepracovanú montážnu stanicu agregátu, zostavu slučky závesných držiakov, testovacie zariadenia pre asistenčné systémy vodiča a nový dokončovací proces, ktorý je teraz v celom rozsahu, od prvého zapaľovania, až po oblasť expedície vozidla, ešte efektívnejší. BMW iX je v súčasnosti jedným z najúspešnejších vozidiel závodu v Dingolfingu.

Opätovné používanie systémov plus špeciálny dvojfarebný proces lakovania

Po prestavbe počas odstávok výroby bola karosáreň schopná integrovať nové BMW radu 7 do štruktúr, ktoré sa predtým používali na výrobu predchodcu tohto modelu. Spoločnosť BMW Group takouto úpravou a opätovným použitím systémov ušetrila stovky miliónov eur a množstvo zdrojov. Podlahové zostavy nového modelu BMW radu 7 majú odlišné tvary a čiastočne sa líšia v závislosti od typu pohonu. Napriek tomu sa dajú všetky vyrobiť úplne flexibilne a v akejkoľvek kombinácii na jednej a tej istej hlavnej výrobnej linke. Procesy navyše zefektívnili automatizácia, napríklad pri montáži dverí a redukcia kombinácií materiálov a potrebných procesov lepenia. V lakovni sa spustil špeciálny proces pre exkluzívny dvojfarebný lak nového modelu BMW radu 7, ktorý spája techniky zo sériovej výroby s ručnými lakovacími zručnosťami špecialistov v Dingolfingu.

Vlastná výroba komponentov elektrického pohonu

V závode v Dingolfingu vznikajú aj komponenty elektronického pohonu modelu BMW i7, konkrétne vysokonapäťová batéria a vysoko integrovaný elektrický pohon. Podobne ako modely BMW iX, BMW i4 a BMW iX3 sa vyrábajú v blízkosti Špecializovaného centra spoločnosti BMW Group pre výrobu elektrického pohonu.

Špecializované centrum nedávno spustilo dve nové výrobné linky, ktoré mu umožňujú vyrábať dostatočné množstvo elektrických pohonov pre viac ako 500 000 elektrických automobilov ročne. Zvýšilo sa aj množstvo pracovnej sily z približne 600 zamestnancov na začiatku roka 2020 na viac ako 2 300 dnes.

„Transformácia na BMW iFACTORY je v plnom prúde“

„Vozidlá ako BMW radu 7 sú so svojimi prelomovými technológiami katalyzátormi zmien – a to aj v našich závodoch,“ podčiarkol Milan Nedeljković a zdôraznil, že ide o inovácie nielen v produkte, ale aj vo výrobe. „Premena závodu Dingolfing na BMW iFACTORY je v plnom prúde,“ dodal Christoph Schröder. „Máme stovky zamestnancov, ktorí pracujú na tom, aby bol náš závod efektívnejší, flexibilnejší a trvalo udržateľnejší, pričom hlavnými hnacími motormi pokroku sú efektívne inovácie a riešenia súvisiace s digitalizáciou.“

Prístup BMW iFACTORY s hlavnými motívmi Lean. Green. Digital. je vo výrobných halách závodu Dingolfing už realitou.

BMW radu 7 spúšťa v rámci závodu pilotný projekt autonómnej jazdy

Výroba nového modelu BMW radu 7 využíva aj digitálne inovácie s veľkým potenciálom pre montáž a výstupnú logistiku v závodoch a distribučných centrách spoločnosti BMW Group: Autonómna jazda v závode (Automatisiertes Fahren im Werk, AFW). V rámci digitalizačnej stratégie bude projekt AFW v pilotnom režime v Dingolfingu od júla a novovyrobené modely BMW radu 7 budú autonómne jazdiť po 170-metrovej trase od prvého zapaľovania a počiatočného testovacieho priestoru pri montáži až po cieľovú oblasť v závode. Rovnakým spôsobom sa vozidlá dostanú z konca cieľovej čiary do priestoru expedície.

Projekt AFW vyvinula spoločnosť BMW Group a dva startupy Seoul Robotics a Embotech, ktoré poskytujú softvér a technológiu. Projektový manažér Sascha Andree vysvetlil: „Autonómna jazda v rámci závodu sa zásadne líši od autonómnej jazdy pre zákazníkov. Používa úplne iný systém. Takže namiesto toho, aby sa spoliehala na senzory vozidla, využíva infraštruktúru mimo automobilu, ktorá umožňuje rozpoznávanie prostredia a plánovanie pohybov vozidla.“ Trasa cez logistické oblasti závodu je vybavená senzormi, ktoré využívajú softvér Seoul Robotics na generovanie údajov na lokalizáciu vozidla a rozpoznávanie prostredia. Ďalší externe dodaný softvér na plánovanie jazdy od spoločnosti Embotech potom riadi, brzdí, zrýchľuje a parkuje vozidlá bez vodiča posielaním príslušných príkazov.

Očakáva sa, že AFW bude v pilotnej prevádzke do roku 2023 a spočiatku bude nasadený aj v iných modeloch vyrábaných v závode Dingolfing.

Značky: