Ak sa pýtate, čo stojí za týmto termínom, tak odpoveď je jednoduchá a zložitá zároveň.

Ide o jednoduchý javascript, ktorý by sme mohli nazvať  aj „klasický remarketingový kód“. Avšak pri správnom nastavení sú jeho možnosti ďaleko rozsiahlejšie. Práca s remarketingovými publikami na Facebooku sa preto stáva zložitejšou, ale efektívnejšou zároveň.

Základným princípom pri práci s reklamnými publikami na Facebooku je, že publiká, s ktorými pracujeme, buď používame na zobrazenie obsahu alebo ich zo zobrazenia vylúčime. Preto sa jednoducho môže stať, že z jedného remarketingového publika vylúčime iné. Vďaka tomu dokážeme presnejšie zacieliť svoje reklamy a príspevky.

Aké sú teda základné možnosti pri vytváraní remarketingových publík pomocou Facebook Pixelu? Ako prvé je možné jeho využitie z pohľadu klasického remarketingu, resp. remarketingu používateľov, ktorí už navštívili celý web, na ktorom je daný pixel nasadený. To znamená, že klasicky „remarketujete“ všetkých používateľov webu, alebo ich prípadne všetkých vylúčite.

Ďalšou možnosťou je zamerať sa na tých používateľov, ktorí navštívili vybrané podstránky v rámci webu a zároveň aj nešpecifikované ďalšie podstránky. V tomto prípade môžeme presnejšie nastaviť remarketing, a to napr. na konkrétnu kategóriu e-shopu, či vybranú skupinu tovarov v e-shope. Keďže pracujeme s väčšími publikami, je odporúčané ich následne zmenšiť doplnkovými parametrami ako vek, lokalita, prípadne vybrané záujmy.

Predposlednou možnosťou je vytvorenie publík návštevníkov, ktorí navštívili iba vybranú stránku webu, napríklad konkrétnu microsite či ďakovaciu stránku po nákupe. Toto publikum následne môžeme vylúčiť z reklám, aby sa našim aktuálnym zákazníkom naďalej nezobrazovali a aby sme ich neotravovali ešte najbližších 14 dní po nákupe.

V tomto prípade však nemusí ísť vždy iba o návštevu konkrétnej stránky, ale aj o vykonanie konkrétnej činnosti na webe. Napríklad vloženie tovaru do košíka, vyplnenie kontaktného formulára, atď. Vykonanie týchto konkrétnych činností sa zase meria pomocou eventov, ktoré sa spúšťajú zároveň s Facebook Pixelom a je nutné ich správne nastaviť.

Posledným zo základných nastavení publík, ktoré umožňuje Facebook pixel, sú takzvané Website Custom Audience, skrátené nazývané aj W3C publiká. Pri tomto type publík Facebook Pixel pracuje nielen s návštevou konkrétnych stránok, ale dokáže pracovať aj s časom stráveným na stránke. Vďaka tomuto nastaveniu dokážete napríklad jednoducho vylúčiť bounce návštevy. Teda ľudí, ktorí síce váš web navštívili, ale hneď odišli.

A čerešničkou na záver sú Lookalike publiká, ktoré dokáže Facebook vytvoriť nielen z remarketingových, ale zo všetkých vlastných publík. Ide o rozšírenie existujúcich publík na 1 ÷ 10 % používateľov na Facebooku z vybranej krajiny, ktorá je najpodobnejšia k vybranému publiku. Pýtate sa, ako to Facebook vie? Sú to práve dáta, ktoré o nás všetkých zbiera nielen na Facebooku, ale aj všade tam, kde je Facebook Pixel nainštalovaný. O Lookalike publikách vám však viac prezradíme až nabudúce.

Autor: Jakub Jamrich, Effectix

Tento článok vyšiel aj v tlačenom marcovom vydaní TOUCHIT č. 3/2017, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.