Ford Explorer Plug-In-Hybrid prichádza na Slovensko: Pripravte sa na obra s extra vlastnosťami a výkonom

0

Úplne nové sedemmiestne SUV – Ford Explorer Plug-In-Hybrid – bude čoskoro dostupné aj pre slovenských zákazníkov, z čoho máme veľkú radosť.

Začiatok budúceho roka na Slovensku vyzerá z pohľadu automobilových noviniek veľmi sľubne. Na náš trh totiž mieria reálne SUV, ktoré sa tak iba netvária. Ak ste nevedeli, tak teraz už viete, že začiatkom roka 2021 sa na Slovensko dostane Toyota Highlander, ktorá zaujme veľkosťou, komfortom a hybridným pohonom s 2.5-litrovým (4-valec) benzínovým agregátom, kombinovaným s elektromotormi. To je iba začiatok invázie minimálne dvoch veľkých SUV na našom trhu. Japonskú novinku doplní Amerika ako sa patrí – mohutný, priestranný, moderný a extra výkonný Ford Explorer (ešte doneste, prosím, nový Ford F-150, ideálne King Ranch a budeme úplne spokojní 🙂 ).

Z tejto správy sa nesmierne tešíme, Ford Explorer je už na prvý pohľad do detailu prepracované a obrovské SUV, ktoré poteší nie len nadšencov, ale aj náročných zákazníkov, ktorý vyžadujú komfort, bezpečnosť, nové technológie, ako aj výborné teréne vlastnosti. Plug-In-Hybrid? To vôbec nevadí, práve naopak, okrem hrubej sily, ktorú ponúkne preplňovaný 3-litrový benzínový 6-valec (EcoBoost) sa budete môcť po meste premávať v úplnej tichosti – na čisto elektrický pohon, ktorému dodá potrebnú šťavu 13,6 kWh batéria. Konečne 6-valec! Systémový výkon tejto zostavy činí 457 koní + 825 Nm, uhm, celkom chuťovka, čo poviete?

Keďže pôjde o Plug-In-Hybrid, tak bude možné batériu nabíjať z externého zdroja, teda domácej nabíjačky alebo rýchlonabíjačky a chýbať nebude ani prepracovaný systém rekuperácie prebytočnej energie, ktorá sa vráti späť do batérie. Vyspelá pohonná sústava zahŕňajúca 10-stupňovú automatickú prevodovku, inteligentný pohon všetkých kolies a systém Terrain Management System so siedmimi jazdnými režimami zaisťuje schopnosť komfortne prepraviť sedem cestujúcich, ťahať príves až do 2 500 kg a prejsť až 42 km na čisto elektrický pohon (WLTP). Odhadovaná spotreba je 3,1 l/100 km podľa metodiky WLTP.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Vďaka komplexnému balíku asistenčných jazdných technológií a prémiových komfortných prvkov poskytuje nový Explorer Plug-In-Hybrid všetkým cestujúcim vysoký komfort a pocit istoty za každých okolností. Technológie ako adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, funkcia rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti, funkcia udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a nový asistent brzdenia pri cúvaní robia jazdu ešte intuitívnejšou. Stupeň výbavy ST-Line a Platinum obsahuje 14-reproduktorový audio systém B&O a 10,1-palcovú kapacitnú dotykovú obrazovku – centrálny displej. Vďaka 3-zónovej elektronickej regulácii teploty a modemu FordPass Connect môžu cestujúci dokonale relaxovať a využívať obsiahle možnosti konektivity.

„Explorer Plug-In Hybrid je synonymom všestrannosti. Nikdy predtým sme neponúkali vozidlo, ktoré zvládne ťažký terén, ľahko odtiahne veľký čln a v meste jazdí na elektrický pohon – to všetko v luxuse a pohodlí,“ povedal Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu Explorer pre Európu.

Explorer Plug-In-Hybrid je jedným z 18 nových elektrifikovaných vozidiel, ktoré spoločnosť Ford plánuje predstaviť svojim európskym zákazníkom ešte pred koncom roka 2021.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Jazda & Elektrický pohon

Pohonná sústava modelu Explorer Plug-In-Hybrid zaisťuje dojazd a výkon vozidiel s modernými, vyspelými zážihovými motormi v spojení s úspornosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu. Elektromotor umožňuje tomuto SUV jazdiť na čisto  elektrickú energiu, pričom si vodič môže prostredníctvom režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge zvoliť, kedy a ako sa má energia z akumulátora využívať. Keď sa akumulátor vybije na najnižšiu možnú mieru, pohonná sústava sa automaticky vráti do režimu EV Auto, v ktorom benzínovému motoru pomáha elektromotor využívajúci spätne získavanú energiu. Tým sa optimalizuje spotreba paliva.

Úplné nabitie batérie z externého zdroja 230 V trvá menej ako 5 hodín a 50 minút. Z nástennej nabíjačky Ford Connected Wallbox (voliteľné príslušenstvo) alebo kompatibilnej verejnej nabíjacej stanice FordPass Charging Network to trvá menej ako 4 hodiny 20 minút. Architektúra paralelného hybridného pohonu tiež umožňuje súčasné využívanie plného kombinovaného výkonu a krútiaceho momentu zážihového aj elektrického motora. To v kombinácii s inteligentným pohonom všetkých kolies zaručuje skvelé jazdné schopnosti na ceste aj v teréne a umožňuje bez problémov ťahať aj box na prepravu koní, čln alebo veľký príves s hmotnosťou do 2 500 kg.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Inteligentný pohon všetkých kolies optimalizuje trakciu každých 10 milisekúnd, pričom analyzuje signály z desiatok senzorov vrátane rýchlosti, stáčania vozidla, teploty okolitého vzduchu, prešmykovania kolies a stavu prívesu. Úplne nová jednostupňová rozdeľovacia prevodovka s elektromechanickou momentovou spojkou dokáže do 100 milisekúnd nepozorovane upraviť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá, a zaistiť tak bezpečnejší prenos hnacej sily na vozovku.

Rovnako ako 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá ďalej zlepšuje hospodárnosť a kultivovanosť, aj systém inteligentného pohonu všetkých kolies využíva algoritmy strojového učenia na neustále prispôsobovanie reakcií v záujme optimálneho výkonu a kultivovanosti. Technológia Terrain Management System umožňuje vodičovi voliť rôzne jazdné režimy, a tým upraviť charakter jazdy podľa dopravnej situácie, počasia či terénu. K dispozícii sú režimy – Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco a Deep Snow a Sand. Jazdu v ťažkom teréne uľahčuje aj asistent jazdy z kopca.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Technológie, ktoré vodičom uľahčia život 

Aktívny parkovací asistent dokáže vozidlo plne automaticky vmanévrovať na pozdĺžne aj kolmé parkovacie miesta. Technológia plnoautomatizovaného asistenta vychádzania z parkovacieho miesta zas pomáha vodičovi pri výjazde z pozdĺžnych parkovacích miest. Systém sledovania mŕtveho uhla s detekciou prechádzajúcich vozidiel upozorňuje vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré by mu mohli skrížiť cestu. Technológia asistencie brzdenia pri cúvaní pomocou radaru, kamery a ultrazvukových senzorov deteguje v dráhe vozidla objekty s výškou nad 28 cm a šírkou aspoň 7,5 cm. Ak systém pri cúvaní rýchlosťou od 1,5 km/h do 12 km/h zistí, že bezprostredne hrozí zrážka, dokáže automaticky zabrzdiť. Štandardom je aj 360-stupňová kamera.

Prednárazový bezpečnostný systém s aktívnym brzdením dokáže na ceste alebo pri ceste pred vozidlom detegovať chodcov a cyklistov, ktorí by mohli vojsť do dráhy vozidla. Ak systém zistí, že by mohlo dôjsť k zrážke a vodič nezareaguje na výstrahu, môže automaticky zabrzdiť.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Jazdy s častým zastavovaním a rozbiehaním, jazdy po diaľnici alebo jazdy na dlhé vzdialenosti môžu byť pohodlnejšie vďaka adaptívnemu tempomatu (ACC) s funkciou Stop & Go, rozpoznávaním značiek obmedzenia rýchlosti a funkciou udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu. Táto technológia pomáha udržiavať komfortný odstup za vozidlami vpredu a dokáže tiež udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu. Okrem toho dokáže tento systém regulovať rýchlosť jazdy v medziach daných predpismi. Riadi sa pritom dopravnými značkami pri ceste a nad vozovkou v kombinácii s informáciami z palubného navigačného systému.

„Nejde o to, aby sme vozidlo naplnili samoúčelnými technológiami. Ide o vylepšenie zážitku z jazdy, zníženie stresu a pomoc vodičovi tak, aby sa za volantom cítil istejšie.“ povedal Torsten Wey, manažér spoločnosti Ford of Europe pre asistenčné a bezpečnostné technológie.

Organizácia Euro NCAP udelila tomuto modelu vysoké hodnotenie za ochranu dospelých aj detských cestujúcich. Ochranný rám priestoru pre cestujúcich tvoria trubky z martenzitovej ocele s extra vysokou pevnosťou v A-stĺpikoch a nosníkoch strechy. Vyrábajú sa metódou, ktorá bola v automobilovom priemysle použitá prvýkrát.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Vnútorný priestor  

Explorer pod svojím sebavedomým zovňajškom ukrýva komfortný interiér s dostatkom miesta až pre siedmich dospelých cestujúcich. Vďaka viac ako metrovej výške nad sedákmi vo všetkých troch radoch sedadiel a viac ako 1,5-metrovej šírke vo výške pliec a bokov v prvom a druhom rade sedadiel si môže luxus v kabíne modelu Explorer vychutnať každý cestujúci. Medzi praktické prvky patrí päť 12-voltových zásuviek, dvojité USB porty pre prvý a druhý rad sedadiel, 12 držiakov na nápoje a trojzónová klimatizácia.

Sedem miest na sedenie navyše ponúka maximálnu flexibilitu. V dvojmiestnej konfigurácii možno získať batožinový priestor s objemom až 2 274 litrov. Vďaka systému jednoduchého sklápania a elektrického vyklápania tretieho radu sedadiel možno v interiéri bez problémov vytvoriť akúkoľvek kombináciu miest na sedenie a batožinového priestoru. Samotná kabína obsahuje 123 litrov úložného priestoru.

Vysoký štandard výbavy zahŕňa vyhrievané a vetrané predné sedadlá s masážnou funkciou (nastaviteľné v 10 smeroch), vyhrievané sedadlá v druhom rade, bezdrôtovú nabíjaciu podložku, vyhrievaný volant, roletky na oknách v druhom rade, zatmavené sklá okien v druhom a treťom rade a 14-reproduktorový, 980-wattový prémiový audio systém B&O.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Súčasťou štandardnej výbavy je aj modem s technológiou FordPass Connect, ktorý umožňuje na diaľku z akejkoľvek lokality s mobilným dátovým pripojením ovládať niekoľko funkcií vozidla prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass. Môžete tak na diaľku zamknúť alebo odomknúť vozidlo, naštartovať, lokalizovať vozidlo a zistiť stav vozidla vrátane zásoby paliva, stavu alarmu, tlaku v pneumatikách, životnosti oleja atď.

Aplikácia FordPass tiež prináša nové funkcie, ktoré majiteľom modelu Explorer s elektrifikovaným pohonom ešte viac spríjemnia život. Ide napríklad o možnosť monitorovať úrovne nabitia batérie, vyhľadávať nabíjacie stanice a vytvárať záznamy o jazdách a nabíjaní. Ďalej sú to funkcie, ktoré vodičom pomôžu zaistiť maximálnu výhodnosť dobíjania, a to prednastavením časov nabíjania s najvýhodnejším tarifom za elektrinu, nastavením požadovanej úrovne nabitia a informovaním o dosiahnutých úrovniach nabitia.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Vertikálne orientovaná 10,1-palcová centrálna dotyková obrazovka (štandardná súčasť variantov Platinum aj ST-Line) umožňuje, aby navigačné mapy vypĺňali celú plochu obrazovky, alebo aby časť plochy zaberali informácie z audio systému. Obrazovka využíva kapacitný dotykový panel, vlastnosťami porovnateľný s displejmi smartfónov a tabletov. Vďaka tomu rýchlejšie a citlivejšie reaguje na pokyny pri ovládaní komunikačno-zábavného systému SYNC 3.

Nezameniteľný charakter? 

Varianty Platinum a ST-Line dodávajú asertívnemu zovňajšku a modernému interiéru punc jedinečnosti. Štandardne montované 20-palcové disky kolies majú v prípade variantu ST-Line čierny strojovo opracovaný povrch a v prípade variantu Platinum tmavý matný strojovo opracovaný povrch.

Ford Explorer 2020

Ford Explorer 2020

Variant ST-Line má navyše jednodielnu mriežku chladiča s lesklou čiernou povrchovou úpravou. Čierny povrch s vysokým leskom nájdete aj na strešných lištách, ozdobách na dverách batožinového priestoru a na obložení dverí. V interiéri zaujme červené prešívanie na sedadlách, koberčekoch a športovom volante so sploštenou spodnou časťou, ako aj ozdobné prvky na prístrojovej doske s efektom uhlíkových vlákien. Variant Platinum má jednodielnu mriežku chladiča s polomatným povrchom. Polomatnú povrchovú úpravu majú aj strešné lišty, ozdoby na dverách batožinového priestoru a obloženie dverí. V interiéri zas pribudli ozdobné prvky z pravého dreva na prístrojovom paneli.

„Ohromnú charizmu a bezprecedentne sebavedomý výzor má nový Explorer Plug-In Hybrid aj v štandardnej výbave. Vďaka jedinečným variantom ST-Line a Platinum si však zákazníci môžu zvoliť to pravé vozidlo, zodpovedajúce ich osobnosti,“ povedal Matthias Tonn. 

Dodajme, že prvé vozidlá budú pre záujemcov dostupné v prvom kvartáli 2021. Na oficiálny slovenský cenník si ešte počkáme, dostupný by mal byť koncom tohto roka.

Zdroj: Ford Slovensko

Prečítajte si aj:

Ford Mustang GT 5.0 V8: Neskutočne návyková mašina. Ale pozor, kope!

O autorovi

Svet technológií a automobilov je to, čo ma baví a napĺňa. Z oblasti technológií ma to najviac ťahá k ovociu , dronom, fotoaparátom a inteligentným zariadeniam (IoT). Svet automobilov, ale aj motoriek ma zaujíma od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád fotografujem, cestujem, testujem a píšem.

Pridaj komentár