Konkurencia sa má rozhodne čoho obávať, nakoľko Ford nenechal s novým modelom nič na náhodu a vytvoril dokonale premyslený pick-up pre európsky trh.

Z fotografií je okamžite jasné, že nový Ford Ranger sa začína viac podobať na veľkého brata, teda model F-150, ktorý je nielen v Amerike veľmi obľúbený. Celkový dizajn novinky je veľmi pôsobivý a odvážny, čo sa mi veľmi páči. Obrovská predná maska, ale aj masívne LED svetlomety budia rešpekt a keď za vami tento mastodont postojí, tak o tom budete jednoznačne vedieť. Subjektívne môžem povedať, že toto je najkrajší Ford Ranger všetkých čias a trúfam si dodať, že aj jeden z aktuálne najkrajších európskych pick-upov – od prednej časti, cez profil až po prepracovaný zadok.

New Ford Ranger
New Ford Ranger

Samotná karoséria je vytvorená z vysokopevnostnej ocele (oproti predchodcovi je o 50 mm dlhší rázvor a o 50 mm širší rozchod kolies), čo zaručuje výbornú tuhosť a odolnosť + na karosérii pribudli aj nové prípojné body (dve vyslobodzovacie oká) a zásadným spôsobom sa mali zlepšiť ako bežné jazdné vlastnosti, tak aj jazdné vlastnosti v teréne. Avšak, najzásadnejšiu zmenu nájdeme pod kapotou!

Ford pravdepodobne vypočul nespokojných zákazníkov, ktorí sa hnevali, že z ponuky zmizol 3.2-litrový naftový 5 valec a zostali iba 2-litrové 4-valce. To je minulosť! 2-litrové naftové 4-valce s jedným alebo dvoma turbami síce v ponuke zostávajú, no úplnou novinkou je 3-litrový naftový 6-valec a to si zaslúži veľkú pochvalu, nakoľko podobné motorizácie miznú z ponúk všetkých automobiliek tak rýchlo ako eurá zo štátneho rozpočtu.

New Ford Ranger
New Ford Ranger

Cením, že Ford nabral toľko odvahy a pustí na európske cesty poriadny naftový 6-valec. Dostupné motorizácie budú kombinované so 6-stupňovým manuálom alebo 10-stupňovým automatom. Medzi novinky patrí aj šesť režimov jazdy, ktorými doposiaľ disponoval iba skvelý RAPTOR (a ja sa nesmierne teším na jeho nástupcu).

To ale nie je všetko, lebo táto novinka má nielen prepracovaný dizajn exteriéru, interiéru a nové motorizácie, ale aj množstvo praktických funkcií a vylepšení, ktoré doposiaľ chýbali. Ford implementoval do tohto modelu viacero praktických riešení z F-150, ako je napr. schodík na pohodlnejší výstup na korbu alebo dvere korby vypracované tak, aby slúžili aj ako pracovný stôl pre remeselníkov a pod.

  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger

Samozrejmosťou je zónové LED osvetlenie korby, ako aj jednoduchý prístup ku krytej 12V a 230V (400W) zásuvke, čo zvyšuje úžitkovú hodnotu. Okrem toho pribudol aj nový systém usporiadania nákladu, ktorý je v rámci týchto vozidiel dosť dôležitý. Veľkým plusom je aj predpríprava pre druhú batériu pod prednou kapotou, ktorú využijete na napájanie externých zariadení počas práce alebo kempovania v prírode.

Spomenúť musím aj komplexne prekopaný interiér – od zadnej časti cez prednú, kde nájdete viac priestoru, praktických riešení a samozrejme aj plnú paletu najmodernejších technológií. Do oka hneď udrie zvisle uložený 12“ dotykový displej, v rámci ktorého sa budú dať nastaviť všetky funkcie vozidla, no panel klimatizácie zostal samostatný, čo oceňujem.

  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger
  • New Ford Ranger

Zaujímavou novinkou je aj elektronická parkovacia brzda a elektronický volič automatickej prevodovky + 360° kamerový systém, ktorý ponúkne lepší prehľad o dianí okolo vozidla.

Samé dobré správy! Táto novinka ma veľmi potešila a už teraz sa teším na osobné stretnutie s týmto pracantom. Podrobné informácie nájdete v tlačovej správu – TU.

Prečítajte si aj:

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu