Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Pády, zlomeniny či nepríjemné strety na svahu sú najčastejšie hlásené poistné udalosti počas zimnej dovolenky na horách.
  • Kolízia lyžiara s inou lyžiarkou na svahu v zahraničí si vyžiadala poistné plnenie vo výške 70-tisíc eur.

S príchodom jarných prázdnin sa na Slovensku očakáva zvýšený záujem o dovolenky v rôznych vysokohorských strediskách, či už doma alebo v zahraničí. Poisťovňa Generali si preto pripravila odpovede na TOP 10 najčastejších otázok týkajúcich sa poistenia počas zimnej dovolenky:

  • S rodinou sa plánujeme ísť lyžovať. Na aké poistenie by sme mali myslieť a čo všetko kryje?

Súčasťou zimnej výbavy by malo byť cestovné poistenie od Generali, ktoré Vás kryje na dovolenke v zahraničí aj na Slovensku. V ponuke máme krátkodobé alebo celoročné cestovné poistenie. Ide o komplexné poistenie, ktoré kryje riziká, ako sú smrteľné úrazy, liečebné náklady v zahraničí (úraz pri lyžovaní), odškodné za trvalé následky úrazu či škody z občianskej zodpovednosti spôsobené napríklad pri strete lyžiarov na svahu. Zároveň ponúka krytie pre viac ako 200 rôznych druhov športov

Ak patríte medzi turistov, ktorí v priebehu roka často a radi cestujú na hory, či už na Slovensku alebo do zahraničia, odporúčame vám uzatvoriť si celoročné cestovné poistenie, ktoré je cenovo výhodnejšie.

  • Prečo je dôležité mať uzatvorené cestovné poistenie na lyžovačke?

Na svahu sa môže zraniť každý, či už je to začiatočník alebo skúsený lyžiar a náklady na liečbu sa môžu vyšplhať až na tisíce eur.

„V poisťovni evidujeme napríklad prípad klienta, ktorý sa bol lyžovať v Rakúskych Alpách. Žiaľ, nešťastným pádom utrpel silný otras mozgu a stratu pamäte, čo si vyžiadalo okamžitý prevoz vrtuľníkom do najbližšej nemocnice. Výška poistného plnenia sa vyšplhala na viac ako 7 300 eur,“ spomína Eva Štefančínová, produktová manažérka cestovného poistenia z poisťovne Generali.

  • Kryje moje cestovné poistenie krádež batožiny alebo lyžiarskej výstroje?  

V Generali ponúkame balík cestovného poistenia, ktorý zahŕňa aj poistenie batožiny. Kryje vaše osobné veci, ktoré si beriete so sebou na cestu alebo veci, ktoré si kúpite počas dovolenky (oblečenie, obuv, toaletné potreby, kufre, cestovné tašky…).

Čo sa týka hodnotnejších vecí, ako sú napríklad lyže či iné športové náradie, dbajte na to, aby ste ich mali dostatočne zabezpečené napríklad v uzamykateľnom strešnom boxe na aute alebo v stráženej hotelovej šatni. Majte na pamäti, že na voľne odložené lyže sa poistné krytie nevzťahuje.

  • Dojednali sme si cestovné poistenie na 10 dní. Ak by sme sa na dovolenke rozhodli zostať dlhšie, je možné poistenie predĺžiť?

Ak ste si dojednali krátkodobé cestovné poistenie na dobu určitú a váš pobyt sa nečakane predĺži, poistenie si môžete predĺžiť novou zmluvou – telefonicky alebo online. Mali by ste tak urobiť najneskôr posledný deň platnosti aktuálneho cestovného poistenia.

  • Zranil/a som sa na svahu, pričom pred jazdou som požil alkohol. Uhradí mi poisťovňa liečebné náklady?

S naším vylepšeným cestovným poistením tolerujeme hladinu alkoholu v krvi do 0,8 promile (0,38 mg/l). Tolerancia je však iba pod podmienkou, že sa neporušujú miestne predpisy. Krytie sa vzťahuje na poistenie liečebných nákladov, úrazové poistenie, ale aj na poistenie pátrania a záchrany.

  • Dozvedel/a som sa, že ak chcem ísť lyžovať do Talianska, musím mať uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu? Prečo?

V Taliansku platí nariadenie, podľa ktorého musí mať každý športovec na svahu uzatvorené poistenie zodpovednosti pre prípad škody na majetku alebo zdraví spôsobené iným osobám. Zároveň je potrebné sa ním vedieť preukázať ešte pred vstupom na svah. V našom cestovnom poistení je automaticky súčasťou balíka a nastavené na dostatočne vysokú poistnú sumu. Potvrdenie o poistení dostanete elektronicky v anglickom jazyku na váš e-mail.

O tom, že poistenie zodpovednosti za škodu je naozaj potrebné sa presvedčil aj náš klient, ktorý mal na svahu v zahraničí nešťastnou náhodou stret s inou lyžiarkou. Jej hospitalizácia, viacero ambulantných vyšetrení a množstvo ďalších nákladov (súdne trovy) sa vyšplhali až do výšky 70-tisíc eur.

  • Je povinné nosiť prilbu pri lyžovaní alebo snowboardovaní?

Každá krajina má iné pravidlá. Na Slovensku je podľa zákona prilba povinnou súčasťou lyžiarskej výstroje pre lyžiarov a snowboardistov mladších ako 15 rokov. Avšak nosenie prilby pri zimných športoch je dôležité pre vašu bezpečnosť, a to bez ohľadu na vek, preto ju odporúčame vždy nosiť.

  • Nelyžujem, ale mám rád/a zimnú turistiku na horách. Mal by som zvážiť nejaké poistenie?

V  prípade turistiky na Slovensku vám odporúčame dojednať poistenie na hory, ktoré kryje úhradu nevyhnutných nákladov pri zásahu Horskej záchrannej služby. Ak by ste mali v pláne podniknúť zimnú turistiku v zahraničí, je potrebné si dojednať minimálne krátkodobé cestovné poistenie.

Okrem poistenia odporúčame mať stiahnutú aj aplikáciu Horská záchranná služba (HZS), s ktorou si privoláte pomoc v núdzi len jedným tlačidlom. Obsahuje množstvo užitočných funkcií. Ako turista si viete jednoducho dohľadať najbližšie stredisko Horskej záchrannej služby, najbližšiu horskú chatu alebo získať prehlaď o aktuálnych lavínových výstrahách. A ak by ste si pred odchodom na túru zabudli uzatvoriť poistenie do hôr, v aplikácii HZS to môžete napraviť pomocou pár klikov.

  • Môžem si uzatvoriť poistenie na „poslednú chvíľu“?

V prípade, že ste si zabudli dojednať poistenie pred lyžovačkou alebo zimnou turistikou, nič sa nedeje. Poistiť sa môže aj online, a to tesne pred odchodom. Stačí, ak uhradíte poistenie platobnou kartou. Platnosť nadobudne ihneď po zaplatení a všetky potrebné dokumenty dostanete do svojej uvedenej e-mailovej schránky vrátane asistenčnej kartičky. Tú si môžete stiahnuť do mobilu a mať ju tak pri sebe v digitálnej podobe. Kartička obsahuje informácie, ako je kontakt na asistenčnú službu alebo číslo poistnej zmluvy. Poistenie sa nedá uzatvoriť v momente, keď sa stane úraz alebo je nutné zavolať záchranárov.

  • Akým spôsobom môžem nahlásiť poistnú udalosť?

Poistnú udalosť je možné nahlásiť telefonicky na tel. č. 02/38 11 11 17, pomocou online formulára, písomne alebo osobne na ktorejkoľvek pobočke Generali. 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.