Gorenje, jedna z najikonickejších európskych značiek domácich spotrebičov, oslavuje významné jubileum – už 75 rokov pomáha ľuďom zjednodušovať život, čo vyjadruje aj jej motto: „Život jednoduchší“ – „Life simplified“.
Od svojho založenia v roku 1950 značka ušla dlhý kus cesty, kedy sa z malej dielni v slovinskej obci Gorenje postupne vypracovala až na jedného z lídrov na európskom trhu. S viac ako 127 miliónmi predaných spotrebičov vo viac ako 60 krajinách sveta dnes Gorenje jednoznačne patrí medzi kľúčových hráčov v oblasti inteligentného a funkčného bývania. Spotrebiče značky Gorenje sa často objavujú aj na popredných priečkach najpredávanejších produktov bielej techniky. Kam sa táto úspešná značka pôvodom zo Slovinska za tri štvrtiny storočia posunula a aké zmeny chystá tento rok?
Z malej dielne k medzinárodnému úspechu
História značky začala skromne – výrobou poľnohospodárskych strojov v malom podniku. Zásadný míľnik prišiel o osem rokov neskôr, teda v roku 1958, kedy Gorenje uviedlo na trh svoj prvý sporák na pevné palivo. Odvtedy spoločnosť rýchlo rástla a v roku 1960 presunula výrobu do mesta Velenje, ktoré sa stalo jej trvalým sídlom. V súčasnosti má Gorenje najsilnejšie postavenie v regióne Adriatik s podielom na trhu približne 30 %. Od roku 2018, kedy sa Gorenje stalo súčasťou skupiny Hisense, značka výrazne zrýchlila svoj technologický rozvoj, rozšírila pôsobnosť na nové trhy a upevnila svoje pozície v západnej a východnej Európe. V roku 2024 dosiahla mimoriadne výsledky v oblasti veľkých domácich spotrebičov. Obsadila 2. miesto vo východnej Európe a 4. miesto v segmente varenia naprieč celou Európou. V súčasnosti ponúka v svojom portfóliu nielen veľké domáce spotrebiče, ale aj široké portfólio pomocníkov z radov malých domácich spotrebičov, a to nielen do kuchyne, ale aj na upratovanie či celkovú starostlivosť o domácnosť.

Nový komunikačný koncept kladie dôraz na autentickosť
Pri príležitosti oslavy 75. narodenín prichádza Gorenje s novým komunikačným konceptom, ktorý reflektuje premeny súčasnej spoločnosti a očakávania mladšej generácie. Inými slovami: značka sa chce priblížiť skutočnému životu svojich zákazníkov. Nový vizuálny koncept preto kladie dôraz na autenticitu, skutočné emócie a reálne situácie. Fotografie značky zachytávajú spontánne a prirodzené momenty z každodenného života bez umelých póz. Nová identita značky sa premieta aj do celkovej reklamy.
Všetky mediálne kanály Gorenje teraz hovoria jedným jazykom, ktorý je priateľský, priamy a ľudský. „Žijeme v srdci domova a každodenného života. Ako značka ponúkame domácnostiam zmysluplnú podporu v podobe kvalitných spotrebičov, ktoré zjednodušujú bežné domáce povinnosti. Vizuálny a slovný štýl značky je preto viac ako kedykoľvek predtým zameraný na pozitívne emócie spojené s jednoduchosťou domácich prác, ktorú do živote zákazníkov prinášajú práve naše spotrebiče,“ vysvetľuje Sylva Bébrová, brand manažérka značky Gorenje CZ/SK.
Nová komunikácia značky Gorenje sa opera o základný benefit danej kategórie s cieľom zjednodušiť život každému zákazníkovi a dopriať mu viac času pre seba. „Zároveň chcem osláviť naše 75. výročie prostredníctvom brandovej image kampane s darčekmi pre našich zákazníkov, súťažami a silným mediálnym pokrytím s komunikáciou „Gorenje – jednoducho neodolateľná už 75 rokov,“ dodáva brand manažérka Sylva Bébrová.
Inovácie, ktoré ľuďom naozaj pomáhajú
Všetky produkty značky Gorenje sú navrhnuté s cieľom maximálne zjednodušiť ľuďom ich každodenné úlohy. Značka preto ponúka spotrebiče s pokročilými funkciami, ktoré šetria čas, energiu a prinášajú používateľom čo najlepšie výsledky v rekordnom čase. „Či už ide o parné programy na pranie a sušenie, antibakteriálne umývanie riadu alebo inteligentné indukčné varné dosky s flexibilnými zónami a intuitívnou detekciou riadu – každý detail má v Gorenje svoj zmysel,“ potvrdzuje Jana Neuszerová, špecialistka produktového marketingu pre CZ/SK. Podľa nej hrá významnú úlohu v inováciách aj platforma ConnectLife, ktorá umožňuje vzdialené ovládanie spotrebičov – ich monitoring, diagnostiku, prístup k receptom, návodom a personalizovanému obsahu prostredníctvom inteligentného telefónu.

Udržateľnosť je úplnou samozrejmosťou
Okrem inteligentných technológií je jedným z pilierov značky aj udržateľnosť všetkých spotrebičov. Gorenje zámerne využíva recyklované materiály, znižuje spotrebu vody a energií a minimalizuje uhlíkovú stopu. „Zavádzame aj plne recyklovateľné obaly, optimalizujeme dopravu a aktuálne recyklujeme 96 % odpadu, ktorý vzniká vo výrobe. Dôkazom je aj strieborná medaila EcoVadis 2024 a certifikát Green Star 2023. Obe ocenenia potvrdzujú náš záväzok voči zodpovednému podnikaniu,“ dodáva marketingová riaditeľka Gorenje real. s r. o. Regina Netolická.

Vízia inteligentnej a ekologickej budúcnosti
Do nasledujúcich rokov preto značka Gorenje smeruje s jasnou víziou – urobiť domácnosti inteligentnejšími, personalizovanejšími a ekologickejšími. Spotrebiče by sa pre nás mali stať spoľahlivými partnermi na každý deň. Značka sa preto aktívne zapája aj do spoločenského života, a to ako dlhodobý partner športových podujatí, vrátane Majstrovstiev Európy v hádzanej 2024, alebo blížiaceho sa FIFA Club World Cup 2025.
Viac na: sk.gorenje.com