Dvojciferný rast v hodnote značky zaznamenal Samsung už druhý rok po sebe

Globálna konzultačná agentúra Interbrand zaradila spoločnosť Samsung Electronics medzi päť najlepších značiek sveta v ankete Best Global Brands 2022. Každý rok Interbrand vyhlasuje najlepšiu stovku medzi svetovými značkami podľa ich hodnoty. Hodnota značky Samsung tento rok dosiahla 87,7 miliardy dolárov, čo znamená medziročný rast o 17 % – v roku 2021 mala značka hodnotu 74,6 miliárd. Tretí rok po sebe tak Samsung končí na piatom mieste.

Za týmto úspechom stojí hlavne návrat finančných výsledkov Samsungu takmer na predpandemickú úroveň, prípadne vyšší dopyt po pamäťových moduloch v dôsledku intenzívnejšieho využitia dát. V roku 2021 sa hodnota značky Samsung zvýšila o 20 %, tento rok dvojciferný rast pokračuje. Do prvej desiatky sa Samsung dostal v roku 2012 na deviatom mieste a odvtedy len rastie – na šiestu pozíciu postúpil v roku 2017, o tri roky neskôr prenikol do prvej päťky.

„Značke Samsung sa podaril dvojciferný rast dva roky po sebe len a len vďaka podpore našich zákazníkov po celom svete,“ vyhlásil YH Lee, výkonný viceprezident a marketingový riaditeľ Samsung Electronics. „Na oplátku bude celá firma usilovne pracovať na tom, aby zákazníkom ponúkala stále lepšie služby a zážitky.“

Agentúra Interbrand hodnotila rôzne faktory, vďaka ktorým je značka Samsung úspešná

Na konci roka 2021 Samsung transformoval svoju sekciu SET a vytvoril novú divíziu Device eXperience. Účelom bolo posilniť synergiu medzi jednotlivými produktmi a vylepšiť tak užívateľské zážitky. Okrem toho otvoril Samsung centrum pre užívateľské zážitky prostredníctvom prepojenia rôznych prístrojov (Customer eXperience-Multi Device Experience Center).

Medzi ďalšie dôležité kroky patrila integrácia platformy SmartThings naprieč produktovým radom, čím vznikol inkluzívny ekosystém prepájajúci zariadenia všetkého druhu. Vďaka SmartThings môžu zákazníci využívať skutočne na maximum nielen svoje prístroje značky Samsung, ale aj zariadenia iných výrobcov.

Ďalej spoločnosť vytvorila laboratórium Future Generation Lab na podporu diskusií týkajúcich sa aktivít budúcej generácie. Výstupy práce tohto laboratória sa používajú pri príprave produktov a marketingových aktivít.

Na raste značky Samsung sa okrem inovatívnych produktov podieľal aj vývoj pokročilých technológií podporovaný stálymi investíciami. Medzi tieto technológie patrí napríklad umelá inteligencia, 5G, automobilové technológie alebo robotika.

Oceňované spôsoby, ktorými Samsung v jednotlivých divíziách vylepšuje užívateľské zážitky

Mobilné technológie

  • Vylepšenie možností fotoaparátov v rade Galaxy S22 na základe postrehov užívateľov a kampaň týkajúca sa nočného fotografovania
  • Stála pozícia svetovej jednotky v kategórii skladacích telefónov
  • Partnerstvo so spoločnosťami Google a Microsoft kvôli vylepšeniu služieb pre zákazníkov
  • Čím ďalej lepšia ochrana súkromia a osobných údajov vďaka platforme Samsung Knox

Siete

  • Priekopnícka práca v oblasti virtualizácie a otvorenej spolupráce vo veľkom meradle
  • Zásadný prínos k presadeniu 5G vďaka špičkovému 5G portfóliu od RAN a jadra paketov až po nástroje na automatizáciu
  • Podpora ekologických a sociálnych stratégií prostredníctvom inteligentných sieťových riešení pre úsporu energie

Zobrazovacie zariadenia

  • Neustála inovácia špičkových televízorov, zavádzanie technológie Micro LED, Neo QLED 8K/4K
  • Posilňovanie portfólia založeného na životnom štýle užívateľov – modely The Frame, The Freestyle a pod.
  • Rozširovanie obzorov pre hráčov – platforma Samsung Gaming Hub, monitor Odyssey Ark

Domáce spotrebiče

  • Rozširovanie modelového radu Bespoke nielen v kuchynských spotrebičoch, ale aj v ďalších kategóriách – práčky, upratovanie, čistenie vzduchu
  • Podpora udržateľnosti prostredníctvom produktov všetkého druhu – pri dôležitých zariadeniach výrazná úspora energie, záruka na digitálne invertorové kompresory, znížené emisie mikroplastov z práčok v spolupráci s firmou Patagonia
  • Udržiavanie záujmu medzi užívateľmi radu Bespoke prostredníctvom interaktívnych O&O kampaní

Polovodiče

  • Investície do technológií budúcej generácie a do výrobných kapacít, aby bolo možné zaručiť stabilné dodávky pre dôležité prevádzky (napr. výstavba výrobnej linky v Texase za 17 miliárd dolárov, výskumné a vývojové stredisko v Giheung za 20 biliónov KRW)
  • Stále inovácie polovodičov na špičkovej svetovej úrovni, vďaka ktorým sa vylepšuje výkon produktov a zároveň sa znižuje spotreba energie (prvá masová výroba 3 nm GAA v odbore)
  • Vývoj inovatívnych pamäťových riešení, ktoré pomáhajú riešiť situáciu spojenú s raketovým nárastom úloh náročných na spracovanie dát, najmä v oblasti umelej inteligencie a strojového učenia (CXL pamäte, HBM-PIM, SmartSSD druhej generácie) a rozširovania strategických partnerstiev za účelom riešenia nových problémov a výziev v odbore
  • Posúvanie hraníc v oblasti logických riešení, vďaka ktorým je možné ponúknuť lepšie zákaznícke zážitky a nové príležitosti (5G Exynos Modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3)

Umiestnenie v ankete Best Global Brands agentúry Interbrand sa riadi zhodnotením jednotlivých kategórií, z ktorých sa celková hodnota značky skladá. Základ pre hodnotenie tvorí komplexná analýza finančných výsledkov spoločnosti, vplyv značky na nákupné rozhodnutia zákazníkov a konkurencieschopnosť danej značky.

Značky: