Počas podpisu exkluzívnej zmluvy medzi firmou Huawei a NAY Elektrodom sme sa pýtali zástupcov spoločnosti Huawei, čo je hlavných dôvodom tohto kroku, Prinášame vám náš rozhovor s pánom  Yi Shi, ktorý je generálnym manažérom Huawei Technologies pre Slovensko a Radoslawom Kedziom, ktorý je výkonným riaditeľom Huawei Technologies pre Česku republiku a Slovensko.

TOUCHIT: Aké je vlastne na postavenie Huawei na Slovensku?

nayhuaweiba-2

Yi Shi generálny manažér Huawei Technologies Slovensko

Yi Shi: Na tomto trhu, ktorý je orientovaný veľmi výrazne na predaj smartfónov cez operátorov sa ním darí veľmi dobre. Napr. u operátora O2 sme často na prvom mieste, veľmi dobre sa nám darí aj u Orange a tiež v Telekome. Pozícia Huawei pritom veľmi závislá od konkrétnej kampane.

TOUCHIT: Je Huawei spokojný so svojou pozíciou na Slovensku?

Yi Shi: Áno, firma je so svojou situáciou celkom spokojná. Za posledné roky totiž  dosiahol Huawei na Slovensku taký nárast, aký sa nepodaril nikomu inému za toto obdobie. Hoci si Huawei jasne uvedomuje orientáciu slovenského trhu na operátorov, nezanedbáva ani otvorený trh. Ten má totiž rastúci trend, ľudia sa už nechcú viazať u operátorov. Práve preto Huawei podpísal exkluzívnu spoluprácu s NAY Elektrodom, ktorý je najväčším retailovým predajcom smartfónov na Slovensku. Huawei to považuje za významný bod pri ďalšom rozšírení predaja svojich produktov.

huaweiba-3

TOUCHIT: Aké sú pre Huawei odlišnosti medzi slovenským a českým trhom?

huaweiba-4

Radoslaw Kedzia, výkonný riaditeľ Huawei (ČR a SR)

Radoslaw Kedzia: V Českej republike sa predáva podstatná časť smartfónov cez otvorený trh, na Slovensku sa väčšina predáva cez operátorov. Pre zákazníkov, pre Huawei a tiež pre NAY Elektrodom je podstatné, že podpisom zmluvy s Huawei na Slovensku vzniká ďalší predajný kanál a tento bude fungovať nadštandardne.

TOUCHIT: Ako tento krok prijmú operátori na Slovensku?

Radoslaw Kedzia: Ani operátori týmto krokom neutrpia, pretože sa nemusia tak starať o distribúciu telefónov, zákazníci si jednoducho vložia ich SIM kartu do svojho smartfónu a začnú využívať ich služby. Zákazníci si pritom môžu veľmi detailne pozrieť produkty Huawei priamo v pobočkách NAY na celom Slovensku. Tento krok tak vylepší postavenie Huawei na Slovensku, ale negatívne nezasiahne operátorov na Slovensku.

TOUCHIT: Ako je to so servisom Huawei smartfónov?

Radoslaw Kedzia: Existujú dve úrovne opravy. Jednak je to možnosť priamej výmeny pokazeného telefónu za nový, pričom takýto sklad takýchto kusov na výmenu sa nachádza aj na Slovensku. Za druhé je tu možnosť zaslania chybného kusu do servisu. Servis Huawei sa pre celú Európu pritom nachádza v Českej republike. V tomto prípade balíček zanesie aj prinesie kuriér. Ktorý spôsob sa pri oprave použije závisí od úrovne podpísanej zmluvy so zákazníkom.

ondrejhuaweititulkanay

TOUCHIT: V čom tkvie úspech Huawei?

Radoslaw Kedzia: Je to kombinácia viacerých faktorov. Predovšetkým výhodná cena, ale nie je to tá najviac rozhodujúca časť úspechu. Pridáva sa k tomu aj kvalita spracovania, ktorá patrí k najlepším na svete. Huawei používa tie najlepšie komponenty, prispôsobuje operačný systém Android tak, aby sa dal ľahšie používať a softvérové updaty vykonávajú častejšie ako ostatní výrobcovia. Navyše, zavádzajú do smartfónov funkcie, ktorí ostatní len nasledujú. Ide napr. o dvojitý fotoaparát v zadnej časti telefónu Huawei P9, kedy sa výrobca spojil so známou značkou Leica na vytvorenie vynikajúcej fotozostavy. Niečo podobné sa potom objavilo aj u konkurencie.

nayhuaweiba

TOUCHIT: Ako vníma Huawei svoju značku Honor na Slovensku?

Radoslaw Kedzia: Slogan pre Honor je byť odvážny a to aj Honor je. Honor je značka predovšetkým pre akčných mladých ľudí. Prináša výborný pomer výkon/cena, je to telefón pre zábavu. Značka Honor sa mi páči a sám občas tieto telefóny aj používam. Je to veľmi dobrá voľba.

huaweiba

TOUCHIT: Aké je teda postavenie Huawei u nás a kam sa chce dostať?

Radoslaw Kedzia: Nuž, každý by chcel byť na pozícii číslo jedna. Ale na Slovensku je ešte stále dosť priestoru pre viaceré značky. A navyše to nie je Huawei, kto bude rozhodovať o budúcnosti tejto značky. Najdôležitejší sú totiž zákazníci, tí rozhodnú. Ak budú zákazníci spokojní, spokojný bude aj Huawei. Z tohto hľadiska je jedno, či ste na pozícii jedna, dva alebo tri.

TOUCHIT: Ako to bude so showroomom Huawei?

Radoslaw Kedzia: Huawei do konca roka otvorí svoj vlastný showroom v ČR a robia sa aj kroky na jeho otvorenie  na Slovensku. Aktuálne sa hľadá pre slovenský showroom adekvátny priestor, ktorý by bol navyše dobre prístupný verejnosti. Práve v takomto showroome bude priestor na prezentáciu celého spektra produktov, a preto bude aj dôležitý bod dostupnosť vybraného priestoru. Musí sa tu dať zaparkovať a tiež dostať verejnou dopravou. Práve partnerstvo s firmou NAY je krokom pre to, aby sme mali niečo ako showroom aj na Slovensku, kde si zákazníci môžu pozrieť produkty tejto značky. Ale vlastný Huawei showroom v Bratislave určite bude, len je treba vybrať správny moment a priestor.

nayhuaweiba-3

TOUCHIT: Aké sú vaše dojmy zo Slovenska a ako je vlastne možné prežiť v Bratislave bez znalosti nášho jazyka a v úplne inom kultúrnom prostredí, ako je tomu v Číne?

Yi Shi: Slováci sú podľa mňa veľmi priateľskí ľudia, oceňujem aj úroveň ich vzdelania. Ja som síce u vás nováčik a cudzinec, ale páči sa mi tu. Slovensko je pre mňa krajina maličká a priateľská. A nie sú tu dopravné zápchy a v podstate milujem Bratislavu s jej krásnym výhľadom na Dunaj. Som doslova šťastný, že tu môžem pracovať a bývať. A to, že neviem po slovensky nie je pre mňa problém. Ale niekoľko málo vašich slovíčok som sa už naučil (smiech).

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.