Hyundai Kona je od pohľadu pekné auto. Jeho elektrickú verziu sme mali ako prví na Slovensku, hybridnú verziu sme mali na krátky test v okolí Amsterdamu minulú jeseň. Teraz bol čas na podrobnejší test. Mimochodom, základná cena Hyundai Kona Hybrid je 23 490 eur, testovaná verzia je za 26 580 eur.

Hybridný pohon

Hybridný pohon pozostáva z benzínového motora s objemom 1580 cm3 a elektromotoru prepojeného s batériou s kapacitou 1,56 kWh. Je to fajn kombinácia na to, aby ste mali dosť výkonu a pritom dosiahli zaujímavú spotrebu. Prevodovka je automatická, DCT, 6-stupňová. Pri našom dlhodobom teste a pomerne agresívnej jazde sme namerali priemernú spotrebu 6,1 l/100 km. Ak bude šetriť, klesnete niekde na 5,2 litra/100 km. Celkový výkon hybridného systému je 104 kW, z toho benzínový motor má výkon 77 kW.

Elektrická časť vám pomôže pri rozjazde, neprejdete však na elektrinu nejaké desiatky kilometrov. Je to čisto len výpomoc. Na rovnej ceste sme nedokázali nabiť kapacitu batérie na maximum, skončili sme aj dosť veľkej snahe zhruba pri 80 %. Možno veľký a dlhý kopec ako sú napr. Donovaly.

Konštrukcia a prediktívne nabíjanie

Kona Hybrid sa zvonka podobá na čisto benzínovú adresu, výnimkou je nápis Hybrid v zadnej časti a BlueDrive na predných blatníkoch. Objem batožinového priestoru 361 litra považujeme za akceptovateľný, dá sa rozšíriť sklopením operadiel sedadiel v zadnom rade na 1143 litrov. Veľmi pekné je farebné riešenie, výrobca túto farbu označuje ako Tangerine Comet. Je to metalický lak, za ktorý sa dopláca 590 eur.

Menej miesta je pre cestujúcich vzadu, pokiaľ sú to deti, je všetko v poriadku a v plnom komforte. Vyhrievanie sedačiek bolo k dispozícii vpredu aj vzadu. Medzi sedadlami vpredu je lakťová opierka kombinovaná s odkladacou skrinkou. Vzadu nie je lakťová opierka. V batožinovom priestore je pod dnom ešte priestor na uloženie drobností a lepiaca súprava. Reproduktory značky Krell hrajú celkom dobre, celkovo je tu 8 reproduktorov.

Hybridná Kona má aj možnosť predvídať, ako je to s dobíjaním batérií. Stačí, ak máte v navigácii nastavený cieľ a tak vás systém dopredu upozorňuje, kedy je vhodné dať dole nohu z plynu. A toto funguje spoľahlivo, je to vhodne vybraný moment.

Takto Hyundai KOna Hybrid upozorňuje na to, aby ste dali nohu z plynu dola a mohlo začať nabíjanie

Takto Hyundai Kona Hybrid upozorňuje na to, aby ste dali nohu z plynu dola a mohlo začať nabíjanie

Bezpečnosť

Vo verzii Style je adaptívny tempomat, veľmi pekný 10,25-palcový displej, udržiavanie auta v jazdnom pruhu s tým, že ako novinka je teraz aj nasledovanie predchádzajúceho vozidla. To môže pomôcť hlavne tam, kde nie sú dobre viditeľné čiary na ceste. Systém rozpoznávania dopravných značiek funguje skvele a využiť môžete aj premietanie dôležitých informácií na výsuvné polopriehľadné sklo. Prístrojový panel obsahuje dvojicu kruhových ukazovateľov, z hľadiska hybridného systému vás bude zaujímať ľavý, ktorá obsahuje zobrazenie výkonu, tiež rekuperácie hybridného systému a stavu hybridnej batérie.

Pri cúvaní oceníte spätnú kameru s veľmi kvalitným obrazom a dynamickými vodiacimi čiarami. Najviac sa nám páčil systém prepínania svetiel diaľkové/tlmené a auto aj veľmi dobre svieti.

Projekcia dôležitých informácií na polopriepustné sklo

Projekcia dôležitých informácií na polopriepustné sklo

Aplikácie

Využiť môžete aj Android Auto či Apple CarPlay. Android Auto sa pritom zobrazuje len na istej časti veľkého multimediálneho displeja, Apple CarPlay využíva celú plochu displeja. Vyskúšali sme aj priehradku na mobil s bezdrôtovým nabíjaním a ocenili, že je dostatočne veľká aj pre Galaxy Note 10+. Tiež je tu dvojica USB portov a 12 V zásuvka. Z USB sa v prípade zaparkovania vozidla dá na paneli prehrávať aj video, počas jazdy sa prehráva iba zvuková stopa.

Celkovo je Hyundai Kona Hybrid veľmi dobré auto, ktoré sa vám odmení hlavne nízkou spotrebou. Páči sa nám jeho konštrukcia aj pohodlné zvezenie na predných sedadlách.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu