Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Hyundai Motorsport vstúpil v roku 2022 do novej hybridnej éry FIA World Rally Championship (WRC) s cieľom zabojovať o tituly pre výrobcu aj jazdcov.
  • Nový pretekársky špeciál Hyundai i20 N Rally1 je založený na cestnom modeli i20 N
  • Jazdci Thierry Neuville a Ott Tänak sa zúčastnia všetkých 13 kôl šampionátu, Oliver Solberg a Dani Sordo sa počas sezóny budú striedať za volantom tretieho auta.

Hyundai Motorsport vstúpil v roku 2022 do novej hybridnej éry majstrovstiev sveta FIA v rely (WRC). So svojím novým vozidlom Hyundai i20 N Rally1 a štyrmi posádkami má ambíciu zabojovať o jazdecké tituly aj o titul pre konštruktérsky tím. Hyundai ako dvojnásobný držiteľ titulu konštruktérov opätovne potvrdil svoj záväzok voči WRC tým, že prijal nové pravidlá pre hybridný šport Rally1.

Tím Hyundai Motorsport neúnavne pracoval na vývoji svojho nového vozidla pre svoju deviatu sezónu v medzinárodných rely pretekoch. Výsledkom intenzívneho testovacieho a vývojového programu je WRC verzia vozidla, založená na známom sériovom modeli Hyundai i20 N. Vďaka tomu je prepojenie medzi vrcholovým motoristickým športom a technológiou sériových automobilov Hyundai ešte silnejšie.

Sme nadšení, že môžeme byť súčasťou novej hybridnej éry WRC a demonštrovať pevný záväzok Hyundai k medzinárodnému motoristickému športu. WRC je o uvádzaní technicky najvyspelejších áut, riadených a ovládaných najlepšími posádkami na najťažších etapách sveta. Sezóna 2022 je pripravená posunúť veci na ďalšiu úroveň. Okrem toho je z hľadiska značky dôležité, aby bol Hyundai spojený s technológiou súvisiacou s cestnou premávkou. Prechod WRC na hybrid spája aktivity značky v oblasti motoristického športu a cestných vozidiel. Sme presvedčení, že máme všetky predpoklady na to, aby sme zabojovali o tretí konštruktérsky titul a aby sme podporili naše posádky v súboji o jazdecké tituly,“ hovorí prezident Hyundai Motorsport Scott Noh.

Tri posádky s vysokými ambíciami

S vozidlom Hyundai i20 N Rally1 sa vo všetkých trinástich pretekoch tohtoročného šampionátu WRC predstavia a o titul zabojujú dve posádky, ktoré tvoria Thierry Neuville a Martijn Wydaeghe a Ott Tänak s Martinom Järveojaom.

Belgický jazdec Neuville počas deviatich rokov vo farbách Hyundai Motorsport vybojoval už 15 etapových víťazstiev vo WRC a v aktuálnej sezóne so spolujazdcom Martijnom Wydaegheom má opäť najvyššie ambície. Vo svojej tretej sezóne s tímom z Alzenau sa predstaví aj estónska dvojica Tänak / Järveoja, ktorá v rokoch 2020 a 2021 získala dve víťazstvá a osem umiestnení na stupňoch víťazov. O tretie vozidlo Hyundai i20 N Rally1 v štartovacom poli sa bude počas sezóny deliť švédska vychádzajúca hviezda Oliver Solberg a skúsený Španiel Dani Sordo. Solbergovým spolujazdcom bude Elliott Edmondson, zatiaľ čo Sordo vo svojej deviatej sezóne v Hyundai Motorsport má po boku spolujazdca Cándida Carreru.

Thierry Neuville povedal: „Vždy rád začínam nové dobrodružstvá a výzvy, takže to je tá najvzrušujúcejšia časť na týchto nových hybridných predpisoch. Náš cieľ zostáva nezmenený v porovnaní s predchádzajúcimi sezónami. Ako tím chceme opäť bojovať o prvenstvo medzi výrobcami, ale titul jazdcov je vždy jedným z mojich osobných cieľov, za ktorým ideme. V tejto novej ére bude chcieť každý ukázať svoj výkon, ako aj spoľahlivosť, ktorá bude tento rok kľúčová. S naším novým Hyundai i20 N Rally1 sme urobili dobrú prácu. S každým testom sme sa v aute cítili pohodlnejšie, no začiatok sezóny je obdobím učenia sa pre všetky posádky a tímy. Naozaj to vidím na vzrušujúcu sezónu, ale pravdepodobne s množstvom vzostupov a pádov pre každého.“

Ott Tänak sa pred štartom aktuálnej sezóny WRC vyjadril takto: „Cieľ pre túto sezónu je jednoduchý: vyhrať. Pred nami je veľká výzva, ale je to vzrušujúce a určite sa teším na nový začiatok. Všetci v tíme tvrdo pracovali; s meniacimi sa predpismi nebolo veľa času na oddych. Iste, stálo to veľa úsilia. Kľúčom pre túto sezónu je spoľahlivosť. Potrebujeme dostať autá na trate, poskytnúť im maximálny počet najazdených kilometrov a získať čo najviac skúseností. Dôležité bude tiež získať čo najlepší výkon z nových hybridných motorov a použiť správnu stratégiu mapovania. Budeme sa toho veľa učiť, ale chceme vyhrať ďalší šampionát a tento rok o to budeme tvrdo bojovať.“

WRC po prvý raz s hybridnými autami

Aktuálna WRC sezóna pozostáva z celkovo 13 podujatí. Celý šampionát je so zavedením hybridnej technológie WRC odvážnym krokom. Nové technické predpisy Rally1 boli zavedené s cieľom potvrdiť záväzok WRC k udržateľnej budúcnosti, ako aj k zlepšeniu bezpečnosti a vyrovnanosti medzi konkurenciou. Hybridná technológia sa vo WRC predstavuje po prvý raz a vyžaduje si aj nový prístup k vývoju súťažných áut so 100% udržateľným palivom.

Hyundai i20 N Rally1 je produktom nových predpisov – kombinuje tradičný 1,6-litrový spaľovací turbo motor s priamym vstrekovaním paliva s hybridnou jednotkou. Vozidlo má hmotnosť 1 260 kg, disponuje pohonom 4×4, 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a z 0 na 100 km/h sa dostane za menej ako 4 sekundy. Hyundai Motorsport testoval svoje nové WRC vozidlo od mája minulého roka na rôznych povrchoch po celej Európe.

Majstrovstvá sveta v rely oštartovali prvým podujatím Rallye Monte-Carlo (20. – 23. januára). Ako to dopadlo a ako sa darilo posádkam Hyundai Motorsport si môžete pozrieť na oficiálnej stránke WRC. Novinky, informácie o pretekárskom vozidle, jazdcoch a mnoho iných zaujímavostí o Hyundai Motorsport nájdete na https://motorsport.hyundai.com/.