Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Historicky najvyššie tržby za druhý štvrťrok odrážajú rast tržieb za prémiové domáce spotrebiče LG a automobilové súčiastky

Spoločnosť LG Electronics Inc. (LG) oznámila historicky najvyššie tržby za druhý štvrťrok. Tržby odrážajú vysoké predaje domácich spotrebičov LG v kľúčových regiónoch a taktiež ziskový rast predaja automobilových súčiastok LG.

Spoločnosť LG vykázala v druhom štvrťroku roku 2022 tržby vo výši 19,5 bilióna KRW (14,3 miliardy eur), čo je o 15 % viac než v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka. Prevádzkový zisk za druhý štvrťrok činil 792,2 miliardy KRW (579,2 milióna eur), čo je o 12 % menej než v rovnakom štvrťroku minulého roka. Prepad bol ovplyvnený predovšetkým problémami v dodávateľskom reťazci a vyšším nákladom na logistiku.

Vzhľadom k dopadu vyvíjajúceho sa stavu pandémie a ekonomických podmienok na podnikanie využíva LG svoje komplexné obchodné portfólio, rozširuje predaj prémiových i masovo rozšírených produktov a rozvíja sa v oblasti B2B obchodovania predovšetkým podnikaním s autodielmi.

Spoločnosť LG Home Appliance & Air Solution vykázala v druhom štvrťroku tržby vo výši 8,07 bilióna KRW (5,9 miliardy eur), čo je prvý krát v histórii spoločnosti LG, kedy jedna obchodná jednotka prekročila štvrťročné tržby 8 biliónov KRW (5,8 miliardy eur). Prevádzkový zisk činil 432,2 miliardy KRW (316 miliárd eur). Tržby sa oproti druhému štvrťroku minulého roka zvýšili o 18 %, čo bolo ovplyvnené vyšším predajom prémiových spotrebičov a nových kategórií produktov, ako sú hygienické produkty využívajúce parnú technológiu v kľúčových regiónoch Severnej a Latinskej Ameriky. Spoločnosť LG plánuje pokračovať v nastolenej dynamike zlepšovaním konkurencieschopnosti prémiových výrobkov.

Spoločnosť LG Home Entertainment zaznamenala v druhom štvrťroku tržby vo výši 3,46 bilióna KRW (2,5 miliardy eur) s prevádzkovou stratou 18,9 miliardy KRW (13,8 miliónov eur), ktorá odráža zvýšené investície do marketingu v reakcii na náročnejšie tržné podmienky. Stratégia spoločnosti LG Home Entertainment sa bude naďalej sústrediť na efektívne riadenie marketingových výdajov a rast segmentu prémiových televízorov, predovšetkým v období vrcholiacich predajov vrátane majstrovstva sveta vo futbale.

Spoločnosť LG Vehicle component Solutions dosiahla v druhom štvrťroku tržieb vo výši 2,03 bilióna KRW (1,5 miliardy eur), čo predstavuje 19% nárast oproti rovnakému obdobiu roka 2021 a znamená to, že tento segment bol prvýkrát ziskový. Vďaka proaktívnej reakcii na vyšší dopyt výrobcov automobilov a efektívnemu riadeniu dodávateľského reťazca prispela spoločnosť LG k výraznému navýšeniu tržieb. Vzhľadom k neistote vyvolanej infláciou a geopolitickými rizikami bude spoločnosť pokračovať v budovaní pevných vzťahov s globálnymi výrobcami automobilov, spolu so silným riadením štruktúry nákladov, aby ďalej vylepšovala svoju ziskovosť. Spoločnosť LG Business Solutions zaznamenala v druhom štvrťroku solídne tržby vo výši 1,54 bilióna KRW (1,1 miliardy eur), s prevádzkovým ziskom 14,3 miliardy KRW (10,5 milióna eur). Tržby sa oproti predchádzajúcemu roku zvýšili o 19 % a to predovšetkým vďaka oživeniu segmentu B2B. Spoločnosť sa plánuje zamerať na B2B segment a vyvíjať ďalšie riešenia priamo na mieru pre svojich partnerov.

Značky: